EN HU

Bölcsészettudományi Kar

Bölcsészettudományi Kar
DE
Bölcsészettudományi Kar
Feltöltött közlemény:
13962
DEA-ban:
12679
OA:
2393
Publikációs időszak:
1960-2025
2025
1.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: Academic Burnout, Social Support, and Learning Empowerment as Determinants of Psychological Wellbeing: The Mediating Effect of Psychological Capital.
In: Proceedings of the 8th World Conference on Social Sciences and Humanities, Diamond Scientific Publishing, Berlin, Germany, 1-1, 2025. ISBN: 9786094856761
2.
Pusztai, G.: A család-iskola partnerség szülői nézőpontból: Vizsgálatok három országban.
Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD), Debrecen, 254 p., 2025. ISBN: 9786156012326
3.
Bódi, K.: Aesthetic Tourism and Artistic Experiences in József Eötvös' Novel A karthausi (1839?1841).
In: Ästhetische Kommunikation in Europa 1700-1850 = Aesthetic Communication in Europe 1700-1850. Szerk.: Fórizs Gergely; Balogh Piroska; Bartha-Kovács Katalin; Csuka Botond, Walter de Gruyter GmbH, Berlin, 241-267, 2025. ISBN: 9783111446592
4.
Berger, E. H., Dörpfeld, W., Hennig, R., Krivánik, D.: A görögök mitikus kozmográfiája.
Attraktor Kiadó, Máriabesnyő, 157 p., 2025. ISBN: 9786151050064
5.
Csók, C., Pusztai, G.: A hallgatói lemorzsolódás egyéni és intézményi rizikófaktorai.
In: XVII. Pro Scientia Aranyérmesek Konferenciája PSAK 2024 - Tanulmánykötet.. Szerk.: Niklai Patrícia Dominika; Jedlovszky-Hajdú Angéla, Pro Scientia Aranyérmesek Társasága Egyesülete., Pécs, 58-63, 2025. ISBN: 9789638828989
6.
Kern, O., Rohde, E., Usener, H., Krivánik, D.: A klasszikus kor görög misztériumai.
Attraktor Kiadó, Máriabesnyő, 186 p., 2025. ISBN: 9786151050026
7.
Kiss, Á. L.: A Kossuth téri artézi kút képeslapon.
Törökszentmiklósi Kalendárium. 2024, 280-287, 2025.
8.
Payer, I., Hocza-Szabó, M.: A költőnek a fülével kell beszélnie (Payer Imrével Hocza-Szabó Marcell beszélget).
Alföld. 76 (2), 44-50, 2025.
9.
Kovács, K. E., Bíró, K., Fröhlich, G., Mátyás-Rausch, P., Modrián-Horváth, B., Szalma, I., Gselmann, E., Solymosi, K.: A kutatónők helyzete és támogatási lehetőségei hazai és nemzetközi jó gyakorlatok alapján.
Educatio. 34 (1), 53-69, 2025.
10.
Czinege, J.: A magyar turanizmus a XX. század elején.
Debr. Déri Múz. évkv. 95, 70-78, 2025.
11.
Miklódi, S. Z., Kovács, K., Kocsis, N., Csók, C.: A nevelőszülővé válás ösztönző tényezői, mint az iskolai partnerség formálói.
In: Absztraktkötet : Közösségek a tanulás világában : Hungarian Conference on Educational Research HuCER 2025.. Szerk.: Márkus Edina; Máté-Szabó Barbara, Debreceni Egyetem, Debrecen, 266, 2025. ISBN: 9786155657177
12.
Biczó, G., Szabó, H.: Ant(ropológia) és Rom(ológia): Kultúra és Közösség : művelődéselméleti folyóirat : 2025. 2. szám.
Művelődéskutató Int., Budapest, 158 p., 2025.
13.
Molnár, F.: Anyanyelvi szinten gyerekül beszélni: Gyerek- és kamasz perspektíva a magyar irodalomban.
Prae.hu 2025.01.11., [1], 2025.
14.
Csók, C.: A pedagógiai munkát támogató szakemberek jelentősége a család-iskola partnerségben.
In: Teachers' and parents' collaboration for students = Pedagógusok és szülők együttműködése a tanulókért : Az MTA-DE-CSATOKK Kutatócsoport zárókonferenciája : Absztraktkötet. Szerk.: Pusztai Gabriella, Ceglédi Tímea, Bacskai Katinka, Papp Hunor, CHERD-Hungary, Debrecen, 18-19, 2025. ISBN: 9786156012333
15.
Posta, A.: A pietizmus nyomai Szőnyi Benjámin kéziratos neolatin versgyűjteményében.
In: "Hová e gondolatvezér mulatni vissza-visszatér" : Tanulmányok a 70 éves S. Varga Pál köszöntésére . Szerk.: Bényei Péter; Béres Norbert; Gönczy Monika, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 121-132, 2025, (Loci Memoriae Hungaricae, ISSN 2064-549X ; 12.) ISBN: 9789636152130
16.
Nagy, G., Csukonyi, C.: Application of neurofeedback devices in cognitive performance enhancement and tracking learning patterns in sports.
Stadium. 8 (1), 1-11, 2025.
17.
Posta, A.: A prédikáció rétegei a 17. században: Írók, másolók, kompilátorok, hallgatóság.
Irodalomtörténeti Közlemények. 129 (1), 109-112, 2025.
(Ismertetett mű: Förköli Gábor; Lovas Borbála; Szigeti Molnár Dávid. -A prédikáció rétegei a 17. században. Írók, másolók, kompilátorok, hallgatóság /Budapest : A kora újkori unitárius prédikációirodalom története Erdélyben és Magyarországon Kutatócsoport ? Kolozsvári Protestáns teológiai Intézet, 2024. -306 l.)
18.
Biczó, G., Szabó, H.: A romológiai metanarratívák, az integráció és az AntRom filmek.
Kultúra és Közösség. 2025 (II.), 7-18, 2025.
19.
Sávai-Átyin, R., Bacskai, K., Kovács, K. E., Hrabéczy, A., Dan, B. A.: A szakadék áthidalása: A szülői szerepvállalás szerepe a sajátos nevelési igényű tanulók teljesítményének és fejlődésének javításában a magyar iskolákban.
In: Teachers' and parents' collaboration for students = Pedagógusok és szülők együttműködése a tanulókért : Az MTA-DE-CSATOKK Kutatócsoport zárókonferenciája : Absztraktkötet. Szerk.: Pusztai Gabriella, Ceglédi Tímea, Bacskai Katinka, Papp Hunor, CHERD-Hungary, Debrecen, 57-58, 2025. ISBN: 9786156012333
20.
Csűry, I.: A szöveg tana és gépi fordítása. Szerkezeti, jelentéstani és funkcionális fordításproblémák vizsgálata háromnyelvű párhuzamos korpuszon.
In: Tudásmegosztás, információkezelés, alkalmazhatóság II. Nyelvi közvetítés és beszédkutatás. Szerk.: Fogarasi Katalin; Ittzés Dániel; Varga Éva Katalin; Vágási Tünde, Akadémiai Kiadó, Budapest, [1-11], 2025, (A MANYE Kongresszusok Előadásai, ISSN 2732-0685 ; 14/2) ISBN: 9789636640989
21.
Kovács, K. E.: Athlete profiles along grit, sport orientation and sport persistence based on a quantitative research on Hungarian athletes.
Front. Sports Act. Living. 7, 1-9, (cikkazonosító: 1594365), 2025.
Folyóirat-mutatók:
D1 Anthropology (2024)
Q2 Orthopedics and Sports Medicine (2024)
Q1 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation (2024)
Q2 Physiology (2024)
Q2 Public Health, Environmental and Occupational Health (2024)
Q2 Tourism, Leisure and Hospitality Management (2024)
22.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: Attenuation of intergroup anxiety through intergroup contact and intercultural sensitivity: insights from Asian international students studying in Hungary.
Eurasian Research Journal. 7 (2), 181-203, 2025.
23.
Balogh, M. G.: "A túlsó partról jelentem": Ipper Pál és az Egyesült Államok.
In: A nyílt cenzúrától a szabadság illúziójáig. Szerk.: Borvendég Zsuzsanna, Paál Vince, Médiatudományi Intézet, Budapest, 175-194, 2025, (Médiatudományi Könyvtár ; 54.)
24.
Hőgye-Nagy, Á., Varró, G., Bernáth, Á.: Az agresszív, dühös és megtorló közúti magatartásmódok pszichológiai hátterének egyes aspektusai.
Közlekedéstudományi Szemle. 75 (1), 53-61, 2025.
25.
Szabó, D.: Az átalakuló pedagógiai valóság és az MI.
DEENK Debreceni Egyetem
© 2012 Debreceni Egyetem