Ha kapcsolatba szeretne lépni a Tudóstér adminisztrátoraival, kérjük töltse ki az alábbi űrlapot, vagy küldjön e-mailt a publikacioklib.unideb.hu címre.
Bejelentkezés
A Tudóstér funkcióinak nagy része bejelentkezés nélkül is elérhető. Bejelentkezésre az alábbi műveletekhez van szükség:
Éles, C.:
Eszményi diákok és ideális professzorok: belső elvárások és kritikai hangok az újkori európai egyetemeken.
In: Harmadfokú képzés, felnőttképzés és regionalizmus. Szerk.: Juhász Erika, Center for Higher Education Research and Development Hungary, Debrecen, 205-209, 2010, (Régió és oktatás,2060-2596 ; 5.)
Éles, C.:
"Láss, hallj, tanulj mindent": Kazinczy és a kortársak gondolatai az oktatásról, nevelésről és művelődésről : a gyermekektől a felnőttekig.
In: Interdiszciplináris pedagógia, tanárok, értelmiségiek. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, DE Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 52-56, 2010.
Éles, C.:
Nemzetnevelés, kulturális örökség, nemzeti önismeret: a 16-17. század, a reformkor és a modern magyar művészet csomóponti szerepe Karácsony Sándor gondolkodásában.
Confessio. 36 (4), 117-123, 2010.
Éles, C.:
Szép szavak, mély eszmék a magyar "muszeioni" szemléletért: a nemzeti örökség és önbecsülés, az emlékhely és múzeum gondolatköre a reformkortól a kiegyezésig.
In: Az I. Országos Múzeumandragógiai Konferencia válogatott anyaga : a Magyar Nyelv Múzeuma, Széphalom, 2009. május 11-12.. Szerk.: Kurta Mihály, Pató Mária, Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Múzeumi Igazgatóság ; Szentendre : Szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum, Miskolc, 63-72, 2010, (Múzeumandragógia,2061-7615 ; 1.)
Éles, C.:
A nemzeti önbecsülés és a nemzeti emlékhelyek: filozofikus fölvetések a 19. század első felében a nemzeti örökséghez és önbecsüléshez való viszonyról.
Confessio. 33 (4), 89-96, 2009.
Éles, C.,
Földy, F.,
Kiss, F.,
Kováts, D.:
Comenius és az ókor szellemi öröksége.
In: Comenius és Kazinczy szellemében / szerkbiz. Földy Ferenc, Kiss Ferenc, Kováts Dániel, Magyar Comenius Társaság, Sárospatak, 13-29, 2009, (Bibliotheca Comeniana,0237-6024 ; 14.)
Éles, C.:
A nagyvilág mint az iskolák epilógusa: az utazás funkciója az újkori nevelésben és művelődésben.
In: Interdiszciplináris pedagógia és az eredményesség akadályai : az V. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásai : Debrecen, 2007. szeptember / [szerk. Kiss Endre, Buda András], Kiss Árpád Archívum Könyvtára : Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 382-391, 2008, (Kiss Árpád Archívum Könyvtár sorozata ; 5.)
Éles, C.:
Az újkori egyetem szerepkeresése: a probléma Angliában : a példa Angliából : (Vázlat a 17. század elejétol 1870-ig).
Új Pedagóg. Szle. 58 (3), 106-112, 2008.
Éles, C.:
Eszményi diákok és ideális professzorok: belső elvárások és kritikai hangok az újkori európai egyetemeken.
Új Pedagóg. Szle. 58 (8-9), 212-222, 2008.
Éles, C.:
Tendenciózus heroizálás és mértéktartó szkepszis: Garibaldi alakjának és harcának emlékműve a magyar irodalomban.
Itali. Debreceniensis. 15, 50-61, 2008.
Éles, C.:
A tradíció kalandjai: Lukács György és a kulturális örökség.
Napkút K., Budapest, 294 p., 2007.
ISBN: 9789638478740
17.
Éles, C.,
Kiss, T. T.:
Az esztétikum és a közönség kölcsönhatásai.
In: Kultúra - művészet - társadalom a globalizálódó világban : a kultúraközvetítés elmélete és gyakorlata c. 2006. március 6-8. között rendezett nemzetközi konferencia előadásai. Szerk.: T. Kiss Tamás, SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet, Szeged, 59-64, 2007.
Éles, C.:
Ember és esztétikum: az esztétikai befogadás élményvilágai : adalékok az esztétikai közoktatás és felnőttképzés alapjaihoz.
Napkút K., Budapest, 235 p., 2007.
ISBN: 9789638478665
Éles, C.:
Iskolán túl - az "életen" innen: az utazás szerepe a 16-19. századi (ön)nevelésben és (ön)művelődésben.
Új Pedagóg. Szle. 57 (11), 109-117, 2007.