Ha kapcsolatba szeretne lépni a Tudóstér adminisztrátoraival, kérjük töltse ki az alábbi űrlapot, vagy küldjön e-mailt a publikacioklib.unideb.hu címre.
Bejelentkezés
A Tudóstér funkcióinak nagy része bejelentkezés nélkül is elérhető. Bejelentkezésre az alábbi műveletekhez van szükség:
Név:
Művelődéstudományi és Humán Tanulmányok Tanszék
Cím:
4032 Debrecen, Egyetem tér 1.
Telefonszám:
(52) 512-922
Fax:
(52) 512-922
E-mail cím:
juhasz.erikaarts.unideb.hu
Bemutatkozás:
Az Andragógia Tanszék az 1956-ban
Durkó Mátyás által életre hívott népművelés szak jogutódjának, a 2006-os bolognai átalakulás óta andragógia alap- és mesterszaknak, valamint ezekhez kötődő három szakirányú továbbképzésnek a szakgazdája. (Jogelőd tanszéke a népművelés, majd közművelődés szak folyamatos erősödésével 1971-ben jött létre.) Ezáltal fő feladatának tekinti a felnőttek képzésével és művelődésével foglalkozó felsőfokú képzések, valamint ezen területekhez
kötődő tudományos kutatások, kötetek és rendezvények szervezését,
megvalósítását.
Márkus, E.,
Miklósi, M.,
Herczegh, J.:
Examining the cultural participation in the V4 countries with a psychosocial approach.
J. Psychol. Educ. Res. 32 (1), 46-64, 2024.
Máté-Szabó, B. É.:
Hogyan tanulnak a hallgatók?: A tanulás sajátosságainak vizsgálata a felsőoktatási szakképzés hallgatói körében.
In: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet : Hungarian Conference on Educational Research HuCER 2023. Szerk.: Juhász Erika; Kattein-Pornói Rita, ELTE Savaria Egyetemi Központ, Szombathely, 49, 2023. ISBN: 9786155657139
Kovács, K.,
Dobay, B.,
Halasi, S.,
Pinczés, T.:
Job demands and resources in the work of university teachers in central and eastern Europe.
In: 9th International Conference on Higher Education Advances (HEAd'23). Ed.: Joseph Domenech; David Menénde Álvarez-Hevia; Alicia Martínez-Varea; Rosa M. Llácer-Iglesias; Domenico Brunetto, Editorial Universitat Politℓecnica de Valℓencia, Valencia, 1233-1240, 2023.
Máté-Szabó, B. É.,
Márkus, E.:
Tanulási motiváció és tanulásmódszertani sajátosságok vizsgálata a felsőoktatási szakképzésben tanuló hallgatók körében.
In: Oktatás - Informatika - Pedagógia 2023. Szerk.: Molnár György, Buda András, Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet, Debrecen, 43, 2023. ISBN: 9789634904939
Miklósi, M.,
Becker-Pestka, D.,
Molnár, A. K.:
The Way of Enforcing the Cultural Rights of Prisoners in The Polish and Hungarian Prisons: The Aspects of Creativity.
Creativity Studies. 16 (1), 328-342, 2023.
Lehotka, I.:
Az általános és középiskolai zeneórák zenehallgatási szakasza hat ország tanterve alapján.
In: XIII. Tanítani (Online) Tudományos Konferencia, [Miskolci Egyetem], [Miskolc], [Közlésre elfogadva], 1-10, 2022.
Fintor, G. J.:
Investigation of Sporting Habits and the Attitudes Related to Physical Education during the COVID-19 Pandemic.
Cent. Eur. J. Educat. Res. 4 (1), 28-40, 2022.
Héjja, B. E.:
Losonczi Ágnes "A zene életének szociológiája" c. könyvéről (Zeneműkiadó, 1969).
Parlando. 2, 1-5, 2022.
(Ismertetett mű: Losonczi Ágnes. -A zene életének szociológiája /Budapest : Zeneműkiadó, 1969)
Máté-Szabó, B. É.:
Miért éppen felsőoktatási szakképzés?: Jelentkezési tendenciák vizsgálata a felsőoktatási szakképzésben.
In: Oktatás egy változó világban : Kutatás, innováció, fejlesztés : Absztraktfüzet. Szerk.: Juhász Erika; Kattein-Pornói Rita, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Budapest, 203, 2022. ISBN: 9786155657115
Márkus, E.,
Boros, J.,
Kozma, T.:
Sustainability of Innovation.
Debreceni Egyetem Kossuth Egyetemi Kiadó - CHERD, Debrecen, 220 p., 2022.
ISBN: 9789636150679
Máté-Szabó, B. É.:
Tanulási motivációk vizsgálata a felsőoktatási szakképzésben.
In: Innovációk a művelődés és a felnőttképzés világában. Szerk.: Juhász Erika, Márkus Edina, Debreceni Egyetem, Debrecen, 42, 2022. ISBN: 9789636515492
Lehotka, I.:
Az ének-zene tantárgy zenehallgatási szakasza a 2012-es nemzeti alaptanterv, a kerettantervek, az ének-zene tankönyvek és a hangzóanyagok tükrében.
Parlando. 3, 1-69, 2021.
Aknai, D. O.,
Czékmán, B.,
Fehér, P.:
Kiterjesztett valóság (AR) alkalmazások használata és készítése az iskolában.
In: Iskola a társadalmi térben és időben VII.. Szerk.: Maisch Patrícia, Márhoffer Nikolett, Molnár-Kovács Zsófia, Szekeres Nikoletta, Szücs-Rusznak Karolina, PTE BTK "Oktatás és Társadalom" Neveléstudományi Doktori Iskola, Pécs, 150-156, 2021, (ISSN 2064-6348)
Laczkó-Albert, E.:
Közberuházás - urbanizáció - paraszttalanodás egy székely faluban.
In: "A nemzeti összetartozás jegyében" Tanulmányok a doktori és posztdoktori képzésben résztvevő, külhoni magyar egyetemi hallgatók online PhD-konferencia előadásaiból. Szerk.: Fejős Sándor, Kanyári József, Ages Quod Agis Nonprofit Kft., Márton Áron Kollégium és Szakkolégium, Szeged, 111-120, 2021. ISBN: 9789638701015
Lehotka, I.:
Shadow Education in Myanmar: Private supplementary tutoring and its policy implications.
Hung. Educ. Res. J. 11 (2), 222-224, 2021.
(Ismertetett mű: Bray, M. Kobakhidze, M. N., Kwo, O. -Shadow Education in Myanmar. Private supplementary tutoring and its policy implications /Hong Kong: Comparative Education Research Centre : The University of Hong Kong and UNESCO, 2020)
Juhász, E.,
Márkus, E.,
Benkei-Kovács, B.:
A közösségszervezés szakos hallgatók bemeneti kompetenciamérésének eredményei 2017-2019.
In: Hálózatok a művelődés és felnőttképzés világában: Absztraktkötet: Tudományos Konferencia és Szakmai Találkozó Durkó Mátyás emlékére / Juhász Erika, Márkus Edina, Debreceni Egyetem, Debrecen, 49-50, 2020. ISBN: 9786158164016
Tóth, D. A.,
Máté-Szabó, B. É.:
A rövid-idejű felsőfokú képzések prioritása európában a 2000-es évektől.
In: Tanulás és innováció a digitális korban : Absztraktkötet. Szerk.: Kozma Tamás, Juhász Erika, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 109, 2020. ISBN: 9786155657085