Ha kapcsolatba szeretne lépni a Tudóstér adminisztrátoraival, kérjük töltse ki az alábbi űrlapot, vagy küldjön e-mailt a publikacioklib.unideb.hu címre.
Bejelentkezés
A Tudóstér funkcióinak nagy része bejelentkezés nélkül is elérhető. Bejelentkezésre az alábbi műveletekhez van szükség:
Debreceni Egyetem. Bölcsészettudományi Kar. Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet / University of Debrecen. Faculty of Humanities. Institute of Education
Csók, C.,
Pusztai, G.:
A hallgatói lemorzsolódás egyéni és intézményi rizikófaktorai.
In: XVII. Pro Scientia Aranyérmesek Konferenciája PSAK 2024 - Tanulmánykötet.. Szerk.: Niklai Patrícia Dominika; Jedlovszky-Hajdú Angéla, Pro Scientia Aranyérmesek Társasága Egyesülete., Pécs, 58-63, 2025. ISBN: 9789638828989
Csók, C.,
Szecskó, J.,
Pusztai, G.:
Building School Resilience through the Collaborative Efforts of Teachers and Educational Support Staff.
ELNE Journal. 4, 22, 2025.
Pusztai, G.,
Bacskai, K.,
Ceglédi, T.,
Kocsis, Z.,
Hine, M. G.:
Mission Possible?: Institutional Family-School-Community Partnership Practices and Parental Involvement in Hungarian Majority and Minority Schools in Three Central and Eastern European Countries.
Soc. Sci. 14 (107), 1-19, (cikkazonosító: 107), 2025.
Q2
Organizational Behavior and Human Resource Management
(2024)
Q2
Public Administration
(2024)
6.
Pusztai, G.,
Hrabéczy, A.,
Csók, C.:
Parental Involvement as an Antidote to Student Dropout in Higher Education: Students' Perceptions of Dropout Risk.
Open Education Studies. 7 (1), 1-12, (cikkazonosító: 20250089), 2025.
Q4
Developmental and Educational Psychology
(2024)
Q3
Education
(2024)
Q2
Social Sciences (miscellaneous)
(2024)
7.
Polgáriné Szilágyi, E.,
Pusztai, G.:
Schools in the role of the family: Kolping pedagogy in Hungary.
Hung. educ. res. j. Epub ahead of print, 1-15, 2025.
Pusztai, G.,
Ceglédi, T.,
Bacskai, K.,
Papp, H.:
Teachers' and parents' collaboration for students = Pedagógusok és szülők együttműködése a tanulókért : Az MTA-DE-CSATOKK Kutatócsoport zárókonferenciája : Absztraktkötet.
CHERD-Hungary, Debrecen, 2025.
ISBN: 9786156012333
Kocsis, Z.,
Pusztai, G.:
The Role of Higher Education Through the Eyes of Hungarian Undergraduate Students and Graduates: A Qualitative Exploratory Study.
Int. J. Res. Vocat. Educ. Train-IJRVET. 12 (1), 48-75, 2025.
Kovács, K.,
Pusztai, G.:
An empirical study of Bourdieu's theory on capital and habitus in the sporting habits of higher education students learning in Central and Eastern Europe.
Sport. Educ. Soc. 29 (4), 496-510, 2024.
Kocsis, Z.,
Pusztai, G.:
Learning/Earning: Characteristics of Student Work and Its Impact on Academic Careers at a Regional Hungarian University.
Education Sciences. 14 (9), 1-18, (cikkazonosító: 981), 2024.
Q2
Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation
Q2
Public Administration
20.
Pusztai, G.,
Engler, Á.,
Hrabéczy, A.,
Bencze, Á.:
Mesterség és intelligencia az oktatáskutatásban: Tanulmányok Kozma Tamás tiszteletére.
Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD), Debrecen, 331 p., 2024.
ISBN: 9786156012227(papíralapúkiadás)
Csók, C.,
Vincze, Z.,
Pusztai, G.:
Opportunities and Challenges for Teachers and School Support Staff Collaborating with Parents.
In: 16th ESA Conference "Tension, Trust, and Transformation", European Sociological Association, Paris, 335, 2024. ISBN: 9782959831706
Bacskai, K.,
Alter, E.,
Dan, B. A.,
Vályogos, K.,
Pusztai, G.:
Positive or Negative and General or Differentiated Effect? Correlation between Parental Involvement and Student Achievement.
Educ. Sci. 14 (9), 1-12, (cikkazonosító: 941), 2024.