Ha kapcsolatba szeretne lépni a Tudóstér adminisztrátoraival, kérjük töltse ki az alábbi űrlapot, vagy küldjön e-mailt a publikacioklib.unideb.hu címre.
Bejelentkezés
A Tudóstér funkcióinak nagy része bejelentkezés nélkül is elérhető. Bejelentkezésre az alábbi műveletekhez van szükség:
Debreceni Egyetem. Bölcsészettudományi Kar. Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet / University of Debrecen. Faculty of Humanities. Institute of Education
Csók, C.,
Pusztai, G.:
A hallgatói lemorzsolódás egyéni és intézményi rizikófaktorai.
In: XVII. Pro Scientia Aranyérmesek Konferenciája PSAK 2024 - Tanulmánykötet.. Szerk.: Niklai Patrícia Dominika; Jedlovszky-Hajdú Angéla, Pro Scientia Aranyérmesek Társasága Egyesülete., Pécs, 58-63, 2025. ISBN: 9789638828989
Csók, C.,
Szecskó, J.,
Pusztai, G.:
Building School Resilience through the Collaborative Efforts of Teachers and Educational Support Staff.
ELNE Journal. 4, 22, 2025.
Kocsis, Z.,
Csák, Z.,
Bodnár, D.,
Pusztai, G.:
Designing a Board Game to Expand Knowledge About Parental Involvement in Teacher Education.
Education Sciences. 15 (8), 1-25, (cikkazonosító: 986), 2025.
Q2
Developmental and Educational Psychology
(2024)
Q1
Education
(2024)
Q2
Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation
(2024)
Q2
Public Administration
(2024)
5.
Csók, C.,
Pusztai, G.:
Factors Affecting Successful Teamwork among School Staff: Evidence from a Survey of School Support Professionals.
In: Book of abstracts Teacher Education in a Global World. / Mireia Usart, Mercℓe Gisbert, Jordi Mogas, Oriol Nadal & Tania Molero-Aranda, World Federation of Associations for Teacher Education (WFATE), Association for Teacher Education in Europe (ATEE), Universitat Rovira i Virgili, Tarragona, 206, 2025.
Pusztai, G.,
Bacskai, K.,
Ceglédi, T.,
Kocsis, Z.,
Hine, M. G.:
Mission Possible?: Institutional Family-School-Community Partnership Practices and Parental Involvement in Hungarian Majority and Minority Schools in Three Central and Eastern European Countries.
Soc. Sci. 14 (107), 1-19, (cikkazonosító: 107), 2025.
Q2
Organizational Behavior and Human Resource Management
(2024)
Q2
Public Administration
(2024)
8.
Pusztai, G.,
Hrabéczy, A.,
Csók, C.:
Parental Involvement as an Antidote to Student Dropout in Higher Education: Students' Perceptions of Dropout Risk.
Open Education Studies. 7 (1), 1-12, (cikkazonosító: 20250089), 2025.
Q4
Developmental and Educational Psychology
(2024)
Q3
Education
(2024)
Q2
Social Sciences (miscellaneous)
(2024)
9.
Fényes, H.,
Csák, Z.,
Pusztai, G.:
Parental volunteering in schools: perspectives from a Central and Eastern European region.
Cogent Educ. 12 (1), 1-15, (cikkazonosító: 2535842), 2025.
Polgáriné Szilágyi, E.,
Pusztai, G.:
Schools in the role of the family: Kolping pedagogy in Hungary.
Hung. educ. res. j. Epub ahead of print, 1-15, 2025.
Pusztai, G.,
Ceglédi, T.,
Bacskai, K.,
Papp, H.:
Teachers' and parents' collaboration for students = Pedagógusok és szülők együttműködése a tanulókért : Az MTA-DE-CSATOKK Kutatócsoport zárókonferenciája : Absztraktkötet.
CHERD-Hungary, Debrecen, 2025.
ISBN: 9786156012333
Alter, E.,
Fényes, H.,
Pusztai, G.:
The multi-faceted effects of gender in parental involvement: The results of a systematic literature review.
Rev. Educ. 13 (2), 1-38, (cikkazonosító: 70091), 2025.
Kocsis, Z.,
Pusztai, G.:
The Role of Higher Education Through the Eyes of Hungarian Undergraduate Students and Graduates: A Qualitative Exploratory Study.
Int. J. Res. Vocat. Educ. Train-IJRVET. 12 (1), 48-75, 2025.
Pusztai, G.,
Csók, C.:
The Role of Teachers' Support Staff in Engaging Parents from Diverse Cultural Backgrounds: Insights from a Parent Survey.
In: Book of abstracts Teacher Education in a Global World / Mireia Usart, Mercè Gisbert, Jordi Mogas, Oriol Nadal & Tania Molero-Aranda, World Federation of Associations for Teacher Education (WFATE), Association for Teacher Education in Europe (ATEE), Universitat Rovira i Virgili, Tarragona, 220, 2025.
Kocsis, Z.,
Kas, D.,
Pusztai, G.:
Wings or Handcuffs? The Dilemmas of Helicopter Parenting Based on a Systematic Literature Review.
Social Sciences. 14 (10), 1-20, (cikkazonosító: 621), 2025.
Kovács, K.,
Pusztai, G.:
An empirical study of Bourdieu's theory on capital and habitus in the sporting habits of higher education students learning in Central and Eastern Europe.
Sport. Educ. Soc. 29 (4), 496-510, 2024.
Kocsis, Z.,
Pusztai, G.:
Learning/Earning: Characteristics of Student Work and Its Impact on Academic Careers at a Regional Hungarian University.
Education Sciences. 14 (9), 1-18, (cikkazonosító: 981), 2024.