EN HU

Pusztai Gabriella

Teljes publikációs lista

2025
1.
Pusztai, G., Bacskai, K., Ceglédi, T., Kocsis, Z., Hine, M. G.: Mission Possible?: Institutional Family-School-Community Partnership Practices and Parental Involvement in Hungarian Majority and Minority Schools in Three Central and Eastern European Countries.
Soc. Sci. 14 (107), 1-19, (cikkazonosító: 107), 2025.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Social Sciences (miscellaneous) (2023)
2.
Kocsis, Z., Pusztai, G.: The Role of Higher Education Through the Eyes of Hungarian Undergraduate Students and Graduates: A Qualitative Exploratory Study.
Int. J. Res. Vocat. Educ. Train-IJRVET. 12 (1), 48-75, 2025.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Education (2023)
2024
3.
Pusztai, G., Hrabéczy, A., Csók, C.: A lemorzsolódási rizikó hallgatói percepciója: Az önmagukat átlagnál rizikósabbnak érző hallgatók háttértényezői.
In: Mesterség és intelligencia az oktatáskutatásban. Tanulmányok Kozma Tamás tiszteletére. Szerk.: Pusztai Gabriella; Engler Ágnes; Hrabéczy Anett; Bencze Ádám, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD), Debrecen, 161-175, 2024, (Oktatáskutatók könyvtára, ISSN 2064-9312 (nyomtatott), ISSN 2732-1800 (online) ; 18.) ISBN: 9786156012227(nyomtatottkiadás)
4.
Kovács, K., Pusztai, G.: An empirical study of Bourdieu's theory on capital and habitus in the sporting habits of higher education students learning in Central and Eastern Europe.
Sport. Educ. Soc. 29 (4), 496-510, 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q1 Education (2023)
Q1 Orthopedics and Sports Medicine (2023)
Q1 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation (2023)
Q2 Sports Science (2023)
5.
Bacskai, K., Bencze, Á., Dorogi, A., Hegedűs, G., Major, E., Rétháti, C., Pusztai, G.: A szülői bevonódás és az eredményesség összefüggései Magyarországon az Országos kompetenciamérés adatai alapján.
Különleges bánásmód. 10 (4), 7-20, 2024.
6.
Pusztai, G., Demeter-Karászi, Z., Major, E., Puskás, M.: Beyond the barriers of deficit orientedness? Comparing distinct teacher approaches of parental involvement.
Brit. J. Relig. Educ. 119, 1-19, 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Education (2023)
D1 Religious Studies (2023)
7.
Pusztai, G., Basiak, A., Dybowska, E.: Edytorial: Szkoła i rodzina - współpraca, partnerstwo, zaangażowanie.
Horyzonty Wychowania. 23 (66), 7-8, 2024.
8.
Pallay, K., Buda, A., Berei, E. B., Demeter-Karászi, Z., Herczegh, J., Hideg, G., Hrabéczy, A., Kocsis, Z., Márkus, E., Pusztai, G., Miklósi, M., Tódor, I., Kovács, K.: Felsőoktatók a Kárpát-medencében.
CHERD-H, Debrecen, 120 p., 2024. ISBN: 9786156012241
9.
Bacskai, K., Bencze, Á., Dorogi, A., Hegedűs, G., Major, E., Rétháti, C., Pusztai, G.: Implementing Parental Involvement to Improve Student Achievement in Hungary Schools: Patterns of Hidden Resources.
Egit. Arast. 109, 222-237, 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q3 Education (2023)
10.
Kocsis, Z., Pusztai, G.: Learning/Earning: Characteristics of Student Work and Its Impact on Academic Careers at a Regional Hungarian University.
Education Sciences. 14 (9), 1-18, (cikkazonosító: 981), 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Computer Science (miscellaneous) (2023)
Q2 Computer Science Applications (2023)
Q2 Education (2023)
Q2 Developmental and Educational Psychology (2023)
Q2 Public Administration (2023)
Q2 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation (2023)
11.
Pusztai, G., Engler, Á., Hrabéczy, A., Bencze, Á.: Mesterség és intelligencia az oktatáskutatásban: Tanulmányok Kozma Tamás tiszteletére.
Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD), Debrecen, 331 p., 2024. ISBN: 9786156012227(papíralapúkiadás)
12.
Dan, B., Szűcs, T., Sávai-Átyin, R., Hrabéczy, A., Kovács, K. E., Ridzig, G., Kis, D., Bacskai, K., Pusztai, G.: Narrowing the inclusion gap: teachers and parents around SEN students.
Int. J. Inc. Edu. Epub, 1-27, 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q1 Arts and Humanities (miscellaneous) (2023)
Q1 Education (2023)
13.
Csók, C., Vincze, Z., Pusztai, G.: Opportunities and Challenges for Teachers and School Support Staff Collaborating with Parents.
In: 16th ESA Conference "Tension, Trust, and Transformation", European Sociological Association, Paris, 335, 2024. ISBN: 9782959831706
14.
Pusztai, G., Demeter-Karászi, Z., Csonka, É., Bencze, Á., Major, E., Szilágyi, E., Bacskai, K.: Patterns of parental involvement in schools of religious communities: a systematic review.
British Journal of Religious Education. 46 (1), 1-20, 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Education (2023)
D1 Religious Studies (2023)
15.
Bacskai, K., Alter, E., Dan, B., Vályogos, K., Pusztai, G.: Positive or Negative and General or Differentiated Effect? Correlation between Parental Involvement and Student Achievement.
Educ. Sci. 14 (9), 1-12, (cikkazonosító: 941), 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Computer Science (miscellaneous) (2023)
Q2 Computer Science Applications (2023)
Q2 Education (2023)
Q2 Developmental and Educational Psychology (2023)
Q2 Public Administration (2023)
Q2 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation (2023)
16.
Pusztai, G., Pallay, K., Csók, C.: Real-Life Contexts of Spontaneous Family Life Education.
Horyzonty Wychowania. 23 (66), 11-22, 2024.
17.
Rusznák, A., Pusztai, G.: School-Friendly Parents? Characteristics of Parents' Involvement in Vocational Schools in Hungary.
Horyzonty Wychowania. 23 (66), 23-35, 2024.
18.
Csók, C., Szecskó, J., Pusztai, G.: School support professionals from the perspective of parents: results of an international quantitative survey.
19.
Szabó, D., Panna, L., Győri, K., Pusztai, G.: Systematic literature review on parental involvement in digital education.
J. Media Literacy Educ. 16 (2), 98-107, 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Communication (2023)
Q2 Education (2023)
20.
Csók, C., Pusztai, G.: The Importance of Preparing for Teaching Challenges and Interprofessional Collaboration in Teacher Training.
In: ATEE Spring Conference 2024. Teacher education research in Europe: trends, challenges, practices and perspectives : Book of Abstracts. Eds.: Nicole Bianquin; Francesco Magni, University of Bergamo; Association for Teacher Education in Europe, Bergamo, 339, 2024. ISBN: 9789464668537
21.
Kovács, K., Oláh, Á. J., Pusztai, G.: The role of parental involvement in academic and sports achievement.
Heliyon. 10 (2), 1-8, (cikkazonosító: 24290), 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q1 Multidisciplinary (2023)
22.
Csók, C., Pusztai, G., Vincze, Z.: Transforming Schools into Learning Communities: Building a Partnership between Educational Partners.
ELNE Journal. 1 (1), 19-20, 2024.
23.
Kocsis, Z., Pusztai, G.: "Where soft skills are (not) developing?": A study of graduates' skills and the role of university in preparing students for the labour market in Hungary.
JTLGE. 15 (1), 409-429, 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Education (2023)
Q2 Human Factors and Ergonomics (2023)
Q2 Organizational Behavior and Human Resource Management (2023)
24.
Kocsis, Z., Markos, V., Fazekas, E., Fényes, H., Pusztai, G.: "Won't be enough to invite parents to school events": Results of a systematic literature review of parental volunteering.
Ricerche di Pedagogia e Didattica. 19 (2), 133-153, 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q4 Education (2023)
Q4 Developmental and Educational Psychology (2023)
2023
25.
Pusztai, G., Pallay, K., Csók, C.: A családi életre nevelés realitásai: Családi miliőtípusok az iskolai szakemberek perspektívájából.
Educatio. 32 (3), 503-512, 2023.
DEENK Debreceni Egyetem
© 2012 Debreceni Egyetem