Ha kapcsolatba szeretne lépni a Tudóstér adminisztrátoraival, kérjük töltse ki az alábbi űrlapot, vagy küldjön e-mailt a publikacioklib.unideb.hu címre.
Bejelentkezés
A Tudóstér funkcióinak nagy része bejelentkezés nélkül is elérhető. Bejelentkezésre az alábbi műveletekhez van szükség:
Debreceni Egyetem. Bölcsészettudományi Kar. Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet / University of Debrecen. Faculty of Humanities. Institute of Education
Pusztai, G.,
Bacskai, K.,
Ceglédi, T.,
Kocsis, Z.,
Hine, M. G.:
Mission Possible?: Institutional Family-School-Community Partnership Practices and Parental Involvement in Hungarian Majority and Minority Schools in Three Central and Eastern European Countries.
Soc. Sci. 14 (107), 1-19, (cikkazonosító: 107), 2025.
Kocsis, Z.,
Pusztai, G.:
The Role of Higher Education Through the Eyes of Hungarian Undergraduate Students and Graduates: A Qualitative Exploratory Study.
Int. J. Res. Vocat. Educ. Train-IJRVET. 12 (1), 48-75, 2025.
Kovács, K.,
Pusztai, G.:
An empirical study of Bourdieu's theory on capital and habitus in the sporting habits of higher education students learning in Central and Eastern Europe.
Sport. Educ. Soc. 29 (4), 496-510, 2024.
Kocsis, Z.,
Pusztai, G.:
Learning/Earning: Characteristics of Student Work and Its Impact on Academic Careers at a Regional Hungarian University.
Education Sciences. 14 (9), 1-18, (cikkazonosító: 981), 2024.
Q2
Developmental and Educational Psychology
(2023)
Q2
Public Administration
(2023)
Q2
Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation
(2023)
11.
Pusztai, G.,
Engler, Á.,
Hrabéczy, A.,
Bencze, Á.:
Mesterség és intelligencia az oktatáskutatásban: Tanulmányok Kozma Tamás tiszteletére.
Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD), Debrecen, 331 p., 2024.
ISBN: 9786156012227(papíralapúkiadás)
Csók, C.,
Vincze, Z.,
Pusztai, G.:
Opportunities and Challenges for Teachers and School Support Staff Collaborating with Parents.
In: 16th ESA Conference "Tension, Trust, and Transformation", European Sociological Association, Paris, 335, 2024. ISBN: 9782959831706
Pusztai, G.,
Demeter-Karászi, Z.,
Csonka, É.,
Bencze, Á.,
Major, E.,
Szilágyi, E.,
Bacskai, K.:
Patterns of parental involvement in schools of religious communities: a systematic review.
British Journal of Religious Education. 46 (1), 1-20, 2024.
Bacskai, K.,
Alter, E.,
Dan, B.,
Vályogos, K.,
Pusztai, G.:
Positive or Negative and General or Differentiated Effect? Correlation between Parental Involvement and Student Achievement.
Educ. Sci. 14 (9), 1-12, (cikkazonosító: 941), 2024.
Szabó, D.,
Panna, L.,
Győri, K.,
Pusztai, G.:
Systematic literature review on parental involvement in digital education.
J. Media Literacy Educ. 16 (2), 98-107, 2024.
Csók, C.,
Pusztai, G.:
The Importance of Preparing for Teaching Challenges and Interprofessional Collaboration in Teacher Training.
In: ATEE Spring Conference 2024. Teacher education research in Europe: trends, challenges, practices and perspectives : Book of Abstracts. Eds.: Nicole Bianquin; Francesco Magni, University of Bergamo; Association for Teacher Education in Europe, Bergamo, 339, 2024. ISBN: 9789464668537
Kovács, K.,
Oláh, Á. J.,
Pusztai, G.:
The role of parental involvement in academic and sports achievement.
Heliyon. 10 (2), 1-8, (cikkazonosító: 24290), 2024.
Kocsis, Z.,
Pusztai, G.:
"Where soft skills are (not) developing?": A study of graduates' skills and the role of university in preparing students for the labour market in Hungary.
JTLGE. 15 (1), 409-429, 2024.
Q2
Organizational Behavior and Human Resource Management
(2023)
24.
Kocsis, Z.,
Markos, V.,
Fazekas, E.,
Fényes, H.,
Pusztai, G.:
"Won't be enough to invite parents to school events": Results of a systematic literature review of parental volunteering.
Ricerche di Pedagogia e Didattica. 19 (2), 133-153, 2024.
Q4
Developmental and Educational Psychology
(2023)
2023
25.
Pusztai, G.,
Pallay, K.,
Csók, C.:
A családi életre nevelés realitásai: Családi miliőtípusok az iskolai szakemberek perspektívájából.
Educatio. 32 (3), 503-512, 2023.