EN HU

Pusztai Gabriella

Teljes publikációs lista

2025
1.
Pusztai, G.: A család-iskola partnerség szülői nézőpontból: Vizsgálatok három országban.
Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD), Debrecen, 254 p., 2025. ISBN: 9786156012326
2.
Csók, C., Szecskó, J., Pusztai, G.: Building School Resilience through the Collaborative Efforts of Teachers and Educational Support Staff.
ELNE Journal. 4, 22, 2025.
3.
Pusztai, G., Bacskai, K., Ceglédi, T., Kocsis, Z., Hine, M. G.: Mission Possible?: Institutional Family-School-Community Partnership Practices and Parental Involvement in Hungarian Majority and Minority Schools in Three Central and Eastern European Countries.
Soc. Sci. 14 (107), 1-19, (cikkazonosító: 107), 2025.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Social Sciences (miscellaneous) (2024)
4.
Fényes, H., Kocsis, Z., Mohácsi, M., Pusztai, G.: Motivations for paid work and their determinants among higher education students.
J. Educ. Work. Epub ahead of print, 1-15, 2025.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Education (2024)
Q2 Organizational Behavior and Human Resource Management (2024)
Q2 Public Administration (2024)
5.
Polgáriné Szilágyi, E., Pusztai, G.: Schools in the role of the family: Kolping pedagogy in Hungary.
Hung. educ. res. j. Epub ahead of print, 1-15, 2025.
6.
Szabó, D., Kocsis, Z., Pusztai, G.: Szülői részvétel: (Együtt)működő online tanár-szülő kommunikáció lehetőségeinek megismerése és feltérképezése pedagógusinterjúk által.
Inform. társad. 25 (1), 42-63, 2025.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Communication (2024)
Q3 Education (2024)
Q3 Management of Technology and Innovation (2024)
Q4 Social Psychology (2024)
7.
Kocsis, Z., Pusztai, G.: The Role of Higher Education Through the Eyes of Hungarian Undergraduate Students and Graduates: A Qualitative Exploratory Study.
Int. J. Res. Vocat. Educ. Train-IJRVET. 12 (1), 48-75, 2025.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Education (2024)
2024
8.
Pusztai, G., Hrabéczy, A., Csók, C.: A lemorzsolódási rizikó hallgatói percepciója: Az önmagukat átlagnál rizikósabbnak érző hallgatók háttértényezői.
In: Mesterség és intelligencia az oktatáskutatásban. Tanulmányok Kozma Tamás tiszteletére. Szerk.: Pusztai Gabriella; Engler Ágnes; Hrabéczy Anett; Bencze Ádám, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD), Debrecen, 161-175, 2024, (Oktatáskutatók könyvtára, ISSN 2064-9312 (nyomtatott), ISSN 2732-1800 (online) ; 18.) ISBN: 9786156012227(nyomtatottkiadás)
9.
Kovács, K., Pusztai, G.: An empirical study of Bourdieu's theory on capital and habitus in the sporting habits of higher education students learning in Central and Eastern Europe.
Sport. Educ. Soc. 29 (4), 496-510, 2024.
Folyóirat-mutatók:
D1 Education
Q1 Orthopedics and Sports Medicine
D1 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation
Q1 Sports Science
10.
Bacskai, K., Bencze, Á., Dorogi, A., Hegedűs, G., Major, E., Rétháti, C., Pusztai, G.: A szülői bevonódás és az eredményesség összefüggései Magyarországon az Országos kompetenciamérés adatai alapján.
Különleges bánásmód. 10 (4), 7-20, 2024.
11.
Godó, K., Hornyák, Á., Ceglédi, T., Pusztai, G.: A szülő mint erőforrás a mentorálásban.
PedActa 14 (2), 72-88, 2024.
12.
Pusztai, G., Demeter-Karászi, Z., Major, E., Puskás, M.: Beyond the barriers of deficit orientedness? Comparing distinct teacher approaches of parental involvement.
Brit. J. Relig. Educ. 119, 1-19, 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Education
D1 Religious Studies
13.
Pusztai, G., Basiak, A., Dybowska, E.: Edytorial: Szkoła i rodzina - współpraca, partnerstwo, zaangażowanie.
Horyzonty Wychowania. 23 (66), 7-8, 2024.
14.
Pallay, K., Buda, A., Berei, E. B., Demeter-Karászi, Z., Herczegh, J., Hideg, G., Hrabéczy, A., Kocsis, Z., Márkus, E., Pusztai, G., Miklósi, M., Tódor, I., Kovács, K.: Felsőoktatók a Kárpát-medencében.
CHERD-H, Debrecen, 120 p., 2024. ISBN: 9786156012241
15.
Bacskai, K., Bencze, Á., Dorogi, A., Hegedűs, G., Major, E., Rétháti, C., Pusztai, G.: Implementing Parental Involvement to Improve Student Achievement in Hungary Schools: Patterns of Hidden Resources.
Egit. Arast. 109, 222-237, 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q3 Education
16.
Kocsis, Z., Pusztai, G.: Learning/Earning: Characteristics of Student Work and Its Impact on Academic Careers at a Regional Hungarian University.
Education Sciences. 14 (9), 1-18, (cikkazonosító: 981), 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q1 Computer Science (miscellaneous)
Q2 Computer Science Applications
Q2 Developmental and Educational Psychology
Q1 Education
Q2 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation
Q2 Public Administration
17.
Pusztai, G., Engler, Á., Hrabéczy, A., Bencze, Á.: Mesterség és intelligencia az oktatáskutatásban: Tanulmányok Kozma Tamás tiszteletére.
Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD), Debrecen, 331 p., 2024. ISBN: 9786156012227(papíralapúkiadás)
18.
Dan, B., Szűcs, T., Sávai-Átyin, R., Hrabéczy, A., Kovács, K. E., Ridzig, G., Kis, D., Bacskai, K., Pusztai, G.: Narrowing the inclusion gap: teachers and parents around SEN students.
Int. J. Inc. Edu. Epub, 1-27, 2024.
Folyóirat-mutatók:
D1 Arts and Humanities (miscellaneous)
Q1 Education
19.
Csók, C., Vincze, Z., Pusztai, G.: Opportunities and Challenges for Teachers and School Support Staff Collaborating with Parents.
In: 16th ESA Conference "Tension, Trust, and Transformation", European Sociological Association, Paris, 335, 2024. ISBN: 9782959831706
20.
Pusztai, G., Demeter-Karászi, Z., Csonka, É., Bencze, Á., Major, E., Polgáriné Szilágyi, E., Bacskai, K.: Patterns of parental involvement in schools of religious communities: a systematic review.
British Journal of Religious Education. 46 (1), 1-20, 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Education
D1 Religious Studies
21.
Bacskai, K., Alter, E., Dan, B., Vályogos, K., Pusztai, G.: Positive or Negative and General or Differentiated Effect? Correlation between Parental Involvement and Student Achievement.
Educ. Sci. 14 (9), 1-12, (cikkazonosító: 941), 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q1 Computer Science (miscellaneous)
Q2 Computer Science Applications
Q2 Developmental and Educational Psychology
Q1 Education
Q2 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation
Q2 Public Administration
22.
Pusztai, G., Pallay, K., Csók, C.: Real-Life Contexts of Spontaneous Family Life Education.
Horyzonty Wychowania. 23 (66), 11-22, 2024.
23.
Rusznák, A., Pusztai, G.: School-Friendly Parents? Characteristics of Parents' Involvement in Vocational Schools in Hungary.
Horyzonty Wychowania. 23 (66), 23-35, 2024.
24.
Csók, C., Szecskó, J., Pusztai, G.: School support professionals from the perspective of parents: results of an international quantitative survey.
25.
Szabó, D., Panna, L., Győri, K., Pusztai, G.: Systematic literature review on parental involvement in digital education.
J. Media Literacy Educ. 16 (2), 98-107, 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Communication
Q2 Education
DEENK Debreceni Egyetem
© 2012 Debreceni Egyetem