EN HU

Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet

Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet
Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet
Feltöltött közlemény:
2109
DEA-ban:
1846
OA:
376
Publikációs időszak:
1970-2025
2025
1.
Kovács, K., Hideg-Fehér, G.: Az érzelmi kimerültség rizikó- és védőfaktorai a Kárpát-medencei oktatók körében: fókuszban a fizikai aktivitás.
Önkéntes Szemle. 5 (1), 34-50, 2025.
2.
Borbély, S., Hideg, G., Kovács, K.: Egyetemi oktatók jóllétét meghatározó tényezők - fókuszban a fizikai aktivitás.
Magyar Sporttud. Szle. 113 (1), 3-10, 2025.
3.
Pusztai, G., Bacskai, K., Ceglédi, T., Kocsis, Z., Hine, M. G.: Mission Possible?: Institutional Family-School-Community Partnership Practices and Parental Involvement in Hungarian Majority and Minority Schools in Three Central and Eastern European Countries.
Soc. Sci. 14 (107), 1-19, (cikkazonosító: 107), 2025.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Social Sciences (miscellaneous) (2024)
4.
Fényes, H., Kocsis, Z., Mohácsi, M., Pusztai, G.: Motivations for paid work and their determinants among higher education students.
J. Educ. Work. Epub ahead of print, 1-15, 2025.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Education (2024)
Q2 Organizational Behavior and Human Resource Management (2024)
Q2 Public Administration (2024)
5.
Molnár, G., Buda, A.: Oktatás, Informatika, Pedagógia 2025: Tartalmi összefoglalók.
Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet, Debrecen, 27 p., 2025. ISBN: 9789634906926
6.
Kocsis, Z., Pusztai, G.: The Role of Higher Education Through the Eyes of Hungarian Undergraduate Students and Graduates: A Qualitative Exploratory Study.
Int. J. Res. Vocat. Educ. Train-IJRVET. 12 (1), 48-75, 2025.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Education (2024)
2024
7.
Márkus, Z.: Amit már tudunk a közép-európai kisebbségi magyar fiatalokról.
Regio. 32 (3), 317-322, 2024.
(Ismertetett mű: Vita Emese; Veres Valér. -Változó ifjúság a Kárpát-medence országaiban: szociológiai tanulmányok a magyar fiatalok két évtizedéről /Kolozsvár : Editura ISPMN, 2023. -320. -)
8.
Kovács, K., Hideg, G., Moravecz, M.: A munkajellemzők és fizikai aktivitás szerepe Kárpát-medencei oktatók jóllététében, eredményességében.
In: Mesterség és intelligencia az oktatáskutatásban : Tanulmányok Kozma Tamás tiszteletére. Szerk.: Pusztai Gabriella, Engler Ágnes, Hrabéczy Anett, Bencze Ádám, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, Debrecen, 98-112, 2024, (Oktatáskutatók könyvtára, ISSN 2064-9312, ISSN 2732-1800 ; 18.) ISBN: 9786156012227
9.
Kovács, K., Pusztai, G.: An empirical study of Bourdieu's theory on capital and habitus in the sporting habits of higher education students learning in Central and Eastern Europe.
Sport. Educ. Soc. 29 (4), 496-510, 2024.
Folyóirat-mutatók:
D1 Education
Q1 Orthopedics and Sports Medicine
D1 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation
Q1 Sports Science
10.
Váradi, J., Szűcs, T., Kerekes, R., Kiss, J., Radócz, J. M.: A Systematic Review on the Emotional Dimensions of Music Education.
Harmonia. 24 (2), 236-246, 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q3 Education
Q2 Music
Q1 Visual Arts and Performing Arts
11.
Dan, B., Puscas, C., Demény-Gavallér, C., Wagner, A., Oláh, A., Árkosi, J.: A szenzorális színház szerepe a speciális nevelési területek színterén: egy szisztematikus szakirodalom-elemzés eredményei.
Különleges bánásmód. 10 (4), 155-166, 2024.
12.
Bacskai, K., Bencze, Á., Dorogi, A., Hegedűs, G., Major, E., Rétháti, C., Pusztai, G.: A szülői bevonódás és az eredményesség összefüggései Magyarországon az Országos kompetenciamérés adatai alapján.
Különleges bánásmód. 10 (4), 7-20, 2024.
13.
Szűcs, T., Kelemen, H., Mike, Á.: A szülők zenei biográfiája, művészeti tevékenysége és annak hatása gyermekük zenei tanulmányára.
Képzés és Gyakorlat. 22 (1), 19-35, 2024.
14.
Godó, K., Hornyák, Á., Ceglédi, T., Pusztai, G.: A szülő mint erőforrás a mentorálásban.
PedActa 14 (2), 72-88, 2024.
15.
Miklódi, S. Z., Kovács, K.: Az altruizmus és a stabilitás szerepe. Pilot-kutatás a nevelőszülői motivációkról Magyarországon az Észak-Alföld régióban.
Esély. 35 (2), 4-22, 2024.
16.
Dan, B.: Az autizmus spektrum zavarral élő gyermekek sajátosságai.
In: Különleges bánásmód a köznevelésben. Szerk.: Kovács Karolina Eszter, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 123-135, 2024. ISBN: 9789636151034
17.
Váradi, J., Héjja, B. E., Szűcs, T.: A zenei pálya előnyei és hátrányai intézményvezetői szemszögből.
Iskolakultúra. 34 (5), 84-94, 2024.
18.
Bacskai, K., Hegedűs, G., Pallay, K., Zoller, K., Ceglédi, T.: Bevezetés a nemzetközi intervenciók, programok fejezethez.
In: Az iskola-szülő kapcsolattartás gyakorlatai : Intervenciók, programok, gyakorlatok pedagógusoktól pedagógusoknak. Szerk.: Pusztai Gabriella, Ceglédi Tímea, Bacskai Katinka, Pallay Katalin, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, Debrecen, 22-23, 2024, (Oktatáskutatók Könyvtára, ISSN 2064-9312 (nyomtatott); 2732-1800 (online) ; 21) ISBN: 9786156012258
19.
Pusztai, G., Demeter-Karászi, Z., Major, E., Puskás, M.: Beyond the barriers of deficit orientedness? Comparing distinct teacher approaches of parental involvement.
Brit. J. Relig. Educ. 119, 1-19, 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Education
D1 Religious Studies
20.
Rébay, M. É.: Collections in the Jesuit Archbishop's Secondary Grammar School in Kalocsa (Hungary).
Hist. schol. 10 (1), 157-194, 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q2 History
Q4 Education
Q4 Social Sciences (miscellaneous)
21.
Kovács, K., Dobay, B., Halasi, S., Pinczés, T., Tódor, I.: Demands, resources and institutional factors in the work of academic staff in Central and Eastern Europe: results of a qualitative research among university teachers in five countries.
Front. Educ. 8, 1-13, (cikkazonosító: 1326515), 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Education
22.
Márkus, E., Miklósi, M., Herczegh, J.: Examining the cultural participation in the V4 countries with a psychosocial approach.
J. Psychol. Educ. Res. 32 (1), 46-64, 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q4 Applied Psychology
Q4 Developmental and Educational Psychology
Q4 Education
23.
Pallay, K., Buda, A., Berei, E. B., Demeter-Karászi, Z., Herczegh, J., Hideg, G., Hrabéczy, A., Kocsis, Z., Márkus, E., Pusztai, G., Miklósi, M., Tódor, I., Kovács, K.: Felsőoktatók a Kárpát-medencében.
CHERD-H, Debrecen, 120 p., 2024. ISBN: 9786156012241
24.
Buda, A.: IKT mozaik 2024: tanulmánykötet.
HERA IKT Szakosztály ; Debreceni Egyetem; Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet, Debrecen, 152 p., 2024. ISBN: 9789634906834
25.
Szűcs, P., Csók, C.: Kihívást jelentő életkörülmények és szülői bevonódás a családok átmeneti otthonaiban.
In: IX. Ifjú Pszichológiai és Neveléstudományi Kutatók Országos Konferenciája : Absztraktkötet. Szerk.: Dinnyés Katalin Julianna; Trixler Bettina, Doktoranduszok Országos Szövetsége, Budapest, 16, 2024. ISBN: 9786156457578
DEENK Debreceni Egyetem
© 2012 Debreceni Egyetem