EN HU

Németh Nóra Veronika

Teljes publikációs lista

2025
1.
Szőllősi, T., Németh, N. V.: Building bridges: The role of parent and teacher communication in improving student success in secondary education = Hidak építése - szülő és tanár kommunikációjának szerepe középiskolás tanulók iskolai eredményességében.
In: Program és absztraktok : 10. Különleges Bánásmód Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia = Program & Abstracts : 10th International Interdisciplinary Conference About Special Treatment. Szerk.: Mező Katalin, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Debrecen, 263-264, 2025. ISBN: 9789634907077
2.
Németh, N. V., Szőllősi, T.: Karakterek és gyermekképek a popkultúrában.
Óvodai nev. 78 (7), 17-17, 2025.
2024
3.
Németh, N. V.: Building Math Skills Together: How Families Shape Early Mathematical Thinking.
In: Education in the Family - Family in Education IV. International Conference on Family and Education : Book of Absracts. Eds.: Erzsébet Rákó, Grzegorz Godawa, Arkadiusz Krasick, University of Debrecen Faculty of Education for Children and Special Educational Needs, Debrecen, 16, 2024. ISBN: 9789634906223
4.
Németh, N. V., Szőllősi, T.: Óvodák Észtországban.
Óvodai nev. 77 (9), 29-30, 2024.
5.
Németh, N. V.: Óvodáskorban szerzett tapasztalatok jelentősége a matematikai gondolkodás fejlesztésében, különös tekintettel a hátrányos helyzetű családokra.
In: XXIV. Országos Neveléstudományi Konferencia : Absztraktkötet : Oktatás és nevelés a társadalmi jóllét szolgálatában. A nevelés és az oktatás kihívásai a válságok korában. Szerk.: Bocsi Veronika, Csók Cintia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Nevelés- és Művelődéstudományok Intézete, Debrecen, 87, 2024. ISBN: 9789634906551
6.
Németh, N. V.: Probléma- és konfliktuskezelés az óvodában: elméleti és gyakorlati tananyag pedagógusok részére.
Együtt Európáért Alapítvány, Budapest, 32 p., 2024.
2023
7.
Németh, N. V.: Korszerű tanulási környezetek kialakítása.
8.
Németh, N. V., Pető, I.: Rethinking Education: The Emergence of New Learning Environments and Their Impact on 21st Century Skills Development.
In: Education in the Family-Family in Education III. : Book of Abstracts. Eds.: Erzsébet Rákó, Grzegor Godawa, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 24, 2023. ISBN: 9789634905141
2022
9.
Molnár, B., Németh, N. V.: Az ellátáshoz és gondoskodáshoz való jog megjelenése a magyar óvodarendszerben.
In: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség. Absztraktkötet: XXII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Szerk.: Steklács János, Molnár-Kovács Zsófia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Pécs, 155, 2022. ISBN: 9789636260576
10.
Vargáné Nagy, A., Pálfi, S., Németh, N. V.: Hungary: Kindergarten Educator and Primary Teacher Training in Hungary: With Diverse Pedagogical Competencies to Unleash Early Childhood Opportunities.
In: Educating Pre-primary and Primary Teachers Today: Quality Initial Professional Studies for Teachers in Six European Uni-on Countries. Ed.: Barbora Loudová Stralczynská, Jana Stará, Philip Selbie, Petra Ristić, Charles University Faculty of Education, Prága, 129-154, 2022. ISBN: 9788076033337
11.
Németh, N. V., Pető, I.: Opportunities for the development of mathematical thinking in early childhood education.
In: Education in the Family-Family in Education. Ed.: Gortka-Rákó Erzsébet, Godawa Grzegor, University of Debrecen Faculty of Education for Children and Special Educational Needs, Krakow, 12, 2022. ISBN: 9789634904403
12.
Németh, N. V.: Training as a possible competence develop ment method in school social pedagogic work.
In: "Innováció a képzésben és a gyakorlatban" 30 éves a szociálpedagógus képzés nemzetközi konferencia : Absztrakt füzet. Szerk.: Rákó Erzsébet, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Debrecen, 39-39, 2022. ISBN: 9789634904700
13.
Németh, N. V.: Új tanulásszervezési eljárások a pedagógiai gyakorlatban.
2021
14.
Németh, N. V.: Issues of socialization and communication in the Covid period between schools and families.
In: Education in the Family-Family in Education : Book of Abstracts. Ed.: Gortka-Rákó Erzsébet, Godawa Grzegor, University of Debrecen Faculty of Education for Children and Special Educational Needs, Krakow, 15, 2021.
2015
15.
Engler, Á., Bocsi, V., Dusa, Á. R., Kardos, K., Németh, N. V.: Formális tanulás.
In: Tanuló régiók Magyarországon : Az elmélettől a valóságig. Írták: Kozma Tamás és munkatársai, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 75-107, 2015, (Régió és oktatás, ISSN 2060-2596 ; 11.) ISBN: 9789633184721
2014
16.
Németh, N. V.: Egyetemi hallgatók olvasási és internetezési szokásai a vallásosság tükrében.
In: Közösségteremtők : Tisztelgés a magyar vallásszociológusok nagy nemzedéke előtt. Szerk.: Pusztai Gabriella; Lukács Ágnes, Debrecen University Press, Debrecen, 277-294, 2014. ISBN: 9789633184240
17.
Németh, N. V.: Ifjúság és kultúra.
In: Kopogtatás nélkül - Szociológiai tanulmányok Szekeres Melinda 70. születésnapjára. Szerk.: Csoba Judit, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 217-238, 2014. ISBN: 9789633184370
18.
Németh, N. V.: Képzők és képzettek: Pillanatfelvételek a 21. század tanárképzéséről és tanárairól.
Belvedere, Szeged, 265 p., 2014. ISBN: 9786155372162
19.
Németh, N. V.: Pedagógusjelöltek olvasói magatartása.
In: Határtalan oktatáskutatás : Tanulmányok a 75 éves Kozma Tamás tiszteletére. Szerk.: Ceglédi Tímea, Gál Attila, Nagy Zoltán, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD), Debrecen, 141-152, 2014. ISBN: 9789630891462
2013
20.
Németh, N. V., Nagy, Z., Juhász, C.: A szakmai tanárok képzésének kihívásai Bologna után.
Felnőttképz. Szle. 7 (2), 50-57, 2013.
21.
Németh, N. V.: Pedagógusjelöltek olvasói klasztercsoportjainak jellemzői egy határ menti régióban.
In: Változó életformák - régi és új tanulási környezetek : Absztraktkötet. Szerk.: Bárdos Jenő, Kis-Tóth Lajos, Racsko Réka, Líceum K., Eger, 116, 2013. ISBN: 9786155250323
22.
Németh, N. V.: Survey on the Sociology of Reading in the Partium Region.
Hung. educ. res. j. 3 (1), 42-53, 2013.
23.
Németh, N. V., Chrappán, M.: The Value Preferences of the Pre-Service and In-Service Teachers in the Pedagogical Activity.
In: Students in a Cross-Border Region. Eds.: Zoltán Györgyi, Zoltán Nagy, University of Oradea Press, Oradea, 167-183, 2013. ISBN: 9786061009923
2012
24.
Engler, Á., Németh, N. V.: Fiatal értelmiségiek művelődési magatartása.
In: Interdiszciplináris pedagógia és a felsőoktatás alakváltozásai : a VII. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztett változata : Debrecen, 2011. szeptember 16-17.. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 138-150, 2012, (Kiss Árpád Archivum könyvsorozata ; 7.) ISBN: 9789634735960
25.
Németh, N. V.: Pedagógusjelöltek motivációi és elképzeléseik a pedagóguspályáról.
In: A munka és nevelés világa a tudományban : XII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Szerk.: Benedek András, Tóth Péter, Vedovatti Anildo, Közoktatási Vezetők Képzéséért Oktatási és Nevelésfejlesztési Alapítvány, Miskolc, 49, 2012. ISBN: 9789638911087
DEENK Debreceni Egyetem
© 2012 Debreceni Egyetem