EN HU

Csukonyi Csilla

Csukonyi Csilla
Szociál- és Munkapszichológiai Tanszék
egyetemi adjunktus, szakpszichológus 2009-

Teljes publikációs lista

2025
1.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: Academic Burnout, Social Support, and Learning Empowerment as Determinants of Psychological Wellbeing: The Mediating Effect of Psychological Capital.
In: Proceedings of the 8th World Conference on Social Sciences and Humanities, Diamond Scientific Publishing, Berlin, Germany, 1-1, 2025. ISBN: 9786094856761
2.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: Attenuation of intergroup anxiety through intergroup contact and intercultural sensitivity: insights from Asian international students studying in Hungary.
Eurasian Research Journal. 7 (2), 181-203, 2025.
3.
Papp, D., Csukonyi, C.: Az e-sportban nyújtott teljesítményt befolyásoló pszichológiai tényezők feltáró vizsgálata.
4.
Papp, D., Burján, R., Csukonyi, C.: Exploratory study of qualitative psychological factors influencing performance in esports.
Front. Sports Act. Living. 7, 1-15, 2025.
Folyóirat-mutatók:
D1 Anthropology (2024)
Q2 Physiology (2024)
Q2 Orthopedics and Sports Medicine (2024)
Q1 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation (2024)
Q2 Public Health, Environmental and Occupational Health (2024)
Q2 Tourism, Leisure and Hospitality Management (2024)
5.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: Exploring the mediation of perceived social support and psychological capital on academic stress and student burnout among undergraduate students.
American Journal of STEM Education. 3, 16-42, 2025.
6.
Gebregergis, W. T., Beraki, F., Michael, M., Ahmedin, M., Debesay, N., Atoshm, T., Tekleberhan, W., Kovács, K. E., Csukonyi, C.: Levels of emotional intelligence and student engagement in Eritrean college students.
Hung. educ. res. j. 15 (1), 105-127, 2025.
7.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: Psychosocial determinants of student well-being: The role of academic burnout, social support and learning empowerment through psychological capital.
Hung. educ. res. j. Epub ahead of print, 1-24, 2025.
8.
Őrsi, B., Pósa-Kovács, L., Csukonyi, C.: Robotokkal szembeni elfogadás a szexizmus és a robot nemének vonatkozásában.
Magyar Pszichológiai Szemle. 79 (4), 817-831, 2025.
Folyóirat-mutatók:
Q4 Psychology (miscellaneous) (2024)
9.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: The dynamics between allocentric-idiocentric personality dimensions, perceived acculturative stress and cross-cultural adaptation.
American Journal of STEM Education. 8, 1-28, 2025.
10.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: Unveiling psychological and sociocultural adaptation patterns of international students in Hungary.
J. Int. Students. 15 (4), 97-118, 2025.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Education (2024)
2024
11.
Őrsi, B., Kovács, J., Csukonyi, C.: Accepting a robot request contradicting a human instruction in the function of robot attitudes and level of interdependency.
Computers in Human Behavior Reports. 14, 1-10, (cikkazonosító: 100385), 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q1 Artificial Intelligence
Q1 Applied Psychology
D1 Cognitive Neuroscience
D1 Computer Science Applications
D1 Human-Computer Interaction
Q1 Neuroscience (miscellaneous)
12.
Selejó Joó, B. T., Komóczi, M., Csukonyi, C.: A mesterséges intelligencia felhasználása a humánerőforrás-menedzsment során.
Új Munkaügyi Szemle. 5 (2), 15-22, 2024.
13.
Czifra, J., Gerákné Krasz, K. O., Csukonyi, C.: A munkahelyi konfliktustípusok és a munkahelyváltási szándék kapcsolata.
Magyar Pszichológiai Szemle. 79 (3), 573-594, 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q4 Psychology (miscellaneous)
14.
Kovács, K. E., Csukonyi, C.: A sportperzisztencia vizsgálata.
In: Az oktatás határdimenziói. Szerk.: Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella, Debreceni Egyetemi Kiadó - Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest - Debrecen, 336-349, 2024, (Hera évkönyvek, ISSN 2064-6755 ; 11.) ISBN: 9789633189290
15.
Czifra, J., Csukonyi, C.: A toxikus vezetés ismérveinek exploratív vizsgálata magyarországi vezetői mintán.
Veztud. 55 (10), 2-18, 2024.
16.
Gebregergis, W. T., Kovács, K. E., Csukonyi, C.: Exploring the levels of cultural intelligence and emotional intelligence among asian international students.
Eurasian Research Journal . 6 (2), 29-60, 2024.
17.
Papp, D., Csukonyi, C.: Mi teszi a jó e-sportolót? - avagy egy e-sportspecifikus tesztrendszer kidolgozása az utánpótlás kiválasztás és tehetségdiagnosztika elősegítésére.
In: II. PE ZEK E-sport Szakmai Napok Összefoglaló Kiadvány. Szerk.: Gaál Eszter; Szűcs Judit; Guzsvinecz Tibor, Zalai Egyetemi Sportegyesület, Zalaegerszeg, 17-18, 2024. ISBN: 9786150206707
18.
Őrsi, B., Csukonyi, C., Korondi, P.: Organic Human-Robot Interactions: Psychological Aspects to Help Social Robots Become Sociable.
In: 2024 IEEE/SICE International Symposium on System Integration (SII), IEEE, Piscataway, 1038-1044, 2024. ISBN: 9798350312072
19.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: Relating Learner Empowerment to Student Engagement Through Psychological Capital in College Students.
OxIPO. 6 (2), 21-41, 2024.
20.
Szabó, B., Őrsi, B., Csukonyi, C.: Robots for surgeons? Surgeons for robots? Exploring the acceptance of robotic surgery in the light of attitudes and trust in robots.
BMC Psychol. 12 (1), 1-11, (cikkazonosító: 45), 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q1 Medicine (miscellaneous)
Q1 Psychology (miscellaneous)
21.
Keczán, L., Őrsi, B., Katona, K., Mikuska, R., Neamah, H. A., Csukonyi, C., Korondi, P.: Technical limitations of Organic Human-Robot Interaction (O-HRI) for mobile robots moving amongst humans.
In: 2024 IEEE 21st International Power Electronics and Motion Control Conference (PEMC), IEEE, [s.l.], 1-6, 2024. ISBN: 9798350385236
22.
Gebregergis, W. T., Kovács, K. E., Csukonyi, C.: The Effect of Psychological Capital on Academic Success of College Students Mediated Through Student Engagement.
Cent. Eur. J. Educat. Res. 6 (1), 64-80, 2024.
23.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: The Impact of Positive Psychological Capital on Psychological Wellbeing of Higher Education Students Mediated Through Academic Stress.
In: Proceedings of the 16th International Conference on Humanities, Psychology and Social Sciences, Diamond Scientific Publishing, Berlin, 98-99, 2024. ISBN: 9786094855016
24.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: The Mediated Impacts of Psychological Capital on Student Burnout through Academic Engagement and Learner Empowerment: A Serial Mediation Model.
Eur. J. Educ. Res. 13 (4), 1933-1949, 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q3 Education
2023
25.
Kertész, T., Csukonyi, C.: A szabadidős sporttevékenység munkahelyi lehetőségei és kapcsolata a pszichoszociális kockázati tényezőkkel.
In: A testkultúra különféle kutatási irányvonalai. Szerk.: Balogh László, Bácsné Bába Éva, Lenténé Puskás Andrea, Biró Melinda, Ráthonyi Gergely Gábor, Debreceni Egyetem Sporttudományi Koordinációs Intézet, Debrecen, 5-15, 2023, (Válogatott tanulmányok a sporttudomány köréből, ISSN 2631-0910 ; 8.) ISBN: 9789634905059
DEENK Debreceni Egyetem
© 2012 Debreceni Egyetem