EN HU

Csukonyi Csilla

Publication list

Uploaded publications:
94
Publications in DEA:
85
OA:
26
Date range:
1999-2025
2025
1.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: Academic Burnout, Social Support, and Learning Empowerment as Determinants of Psychological Wellbeing: The Mediating Effect of Psychological Capital.
In: Proceedings of the 8th World Conference on Social Sciences and Humanities, Diamond Scientific Publishing, Berlin, Germany, 1-1, 2025. ISBN: 9786094856761
2.
Nagy, G., Csukonyi, C.: Application of neurofeedback devices in cognitive performance enhancement and tracking learning patterns in sports.
Stadium. 8 (1), 1-11, 2025.
3.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: Attenuation of intergroup anxiety through intergroup contact and intercultural sensitivity: insights from Asian international students studying in Hungary.
Eurasian Research Journal. 7 (2), 181-203, 2025.
4.
Papp, D., Csukonyi, C.: Az e-sportban nyújtott teljesítményt befolyásoló pszichológiai tényezők feltáró vizsgálata.
5.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: Examining how positive intergroup contact and intercultural sensitivity facilitate sociocultural adaptation of international students by reducing intergroup anxiety.
Acta Psychol. 258, 1-12, (article identifier: 105241), 2025.
Journal metrics:
Q1 Arts and Humanities (miscellaneous) (2024)
Q2 Developmental and Educational Psychology (2024)
Q2 Experimental and Cognitive Psychology (2024)
Q2 Medicine (miscellaneous) (2024)
6.
Papp, D., Burján, R., Csukonyi, C.: Exploratory study of qualitative psychological factors influencing performance in esports.
Front. Sports Act. Living. 7, 1-15, 2025.
Journal metrics:
D1 Anthropology (2024)
Q2 Orthopedics and Sports Medicine (2024)
Q1 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation (2024)
Q2 Physiology (2024)
Q2 Public Health, Environmental and Occupational Health (2024)
Q2 Tourism, Leisure and Hospitality Management (2024)
7.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: Exploring the mediation of perceived social support and psychological capital on academic stress and student burnout among undergraduate students.
American Journal of STEM Education. 3, 16-42, 2025.
8.
Papp, D., Csukonyi, C.: Gamification and competence development in Cyberspace in the Workplace.
9.
Gebregergis, W. T., Beraki, F., Michael, M., Ahmedin, M., Debesay, N., Atoshm, T., Tekleberhan, W., Kovács, K. E., Csukonyi, C.: Levels of emotional intelligence and student engagement in Eritrean college students.
Hung. educ. res. j. 15 (1), 105-127, 2025.
10.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: Psychosocial determinants of student well-being: The role of academic burnout, social support and learning empowerment through psychological capital.
Hung. educ. res. j. Epub ahead of print, 1-24, 2025.
11.
Őrsi, B., Pósa-Kovács, L., Csukonyi, C.: Robotokkal szembeni elfogadás a szexizmus és a robot nemének vonatkozásában.
Magyar Pszichológiai Szemle. 79 (4), 817-831, 2025.
Journal metrics:
Q4 Psychology (miscellaneous) (2024)
12.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: The dynamics between allocentric-idiocentric personality dimensions, perceived acculturative stress and cross-cultural adaptation.
American Journal of STEM Education. 8, 1-28, 2025.
13.
Czifra, J., Csukonyi, C.: The effects of perceived workplace power abuse on employees' psychosocial wellbeing and voice-silence-exit behavior: An exploratory study from Hungary.
Eur. J. Psychol. Open. 84 (Suppl.1), 149-150, 2025.
14.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: Unveiling psychological and sociocultural adaptation patterns of international students in Hungary.
J. Int. Students. 15 (4), 97-118, 2025.
Journal metrics:
Q2 Education (2024)
2024
15.
Őrsi, B., Kovács, J., Csukonyi, C.: Accepting a robot request contradicting a human instruction in the function of robot attitudes and level of interdependency.
Computers in Human Behavior Reports. 14, 1-10, (article identifier: 100385), 2024.
Journal metrics:
Q1 Applied Psychology
Q1 Artificial Intelligence
D1 Cognitive Neuroscience
D1 Computer Science Applications
D1 Human-Computer Interaction
Q1 Neuroscience (miscellaneous)
16.
Selejó Joó, B. T., Komóczi, M., Csukonyi, C.: A mesterséges intelligencia felhasználása a humánerőforrás-menedzsment során.
Új Munkaügyi Szemle. 5 (2), 15-22, 2024.
17.
Czifra, J., Gerákné Krasz, K. O., Csukonyi, C.: A munkahelyi konfliktustípusok és a munkahelyváltási szándék kapcsolata.
Magyar Pszichológiai Szemle. 79 (3), 573-594, 2024.
Journal metrics:
Q4 Psychology (miscellaneous)
18.
Kovács, K. E., Csukonyi, C.: A sportperzisztencia vizsgálata.
In: Az oktatás határdimenziói. Szerk.: Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella, Debreceni Egyetemi Kiadó - Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest - Debrecen, 336-349, 2024, (Hera évkönyvek, ISSN 2064-6755 ; 11.) ISBN: 9789633189290
19.
Czifra, J., Csukonyi, C.: A toxikus vezetés ismérveinek exploratív vizsgálata magyarországi vezetői mintán.
Veztud. 55 (10), 2-18, 2024.
20.
Gebregergis, W. T., Kovács, K. E., Csukonyi, C.: Exploring the levels of cultural intelligence and emotional intelligence among asian international students.
Eurasian Research Journal . 6 (2), 29-60, 2024.
21.
Papp, D., Csukonyi, C.: Mi teszi a jó e-sportolót? - avagy egy e-sportspecifikus tesztrendszer kidolgozása az utánpótlás kiválasztás és tehetségdiagnosztika elősegítésére.
In: II. PE ZEK E-sport Szakmai Napok Összefoglaló Kiadvány. Szerk.: Gaál Eszter; Szűcs Judit; Guzsvinecz Tibor, Zalai Egyetemi Sportegyesület, Zalaegerszeg, 17-18, 2024. ISBN: 9786150206707
22.
Őrsi, B., Csukonyi, C., Korondi, P.: Organic Human-Robot Interactions: Psychological Aspects to Help Social Robots Become Sociable.
In: 2024 IEEE/SICE International Symposium on System Integration (SII), IEEE, Piscataway, 1038-1044, 2024. ISBN: 9798350312072
23.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: Relating Learner Empowerment to Student Engagement Through Psychological Capital in College Students.
OxIPO. 6 (2), 21-41, 2024.
24.
Szabó, B., Őrsi, B., Csukonyi, C.: Robots for surgeons? Surgeons for robots? Exploring the acceptance of robotic surgery in the light of attitudes and trust in robots.
BMC Psychol. 12 (1), 1-11, (article identifier: 45), 2024.
Journal metrics:
Q1 Medicine (miscellaneous)
Q1 Psychology (miscellaneous)
25.
Keczán, L., Őrsi, B., Katona, K., Mikuska, R., Neamah, H. A., Csukonyi, C., Korondi, P.: Technical limitations of Organic Human-Robot Interaction (O-HRI) for mobile robots moving amongst humans.
In: 2024 IEEE 21st International Power Electronics and Motion Control Conference (PEMC), IEEE, [s.l.], 1-6, 2024. ISBN: 9798350385236
DEENK University of Debrecen
© 2012 University of Debrecen