EN HU

Institute of Psychology

Uploaded publications:
1060
Publications in DEA:
975
OA:
170
Date range:
1986-2025
2025
1.
Gerhát, R., Ocsenás, D., Münnich, Á.: Enhancing performance, well-being and self-efficacy: A randomised controlled study in solution-focused business coaching.
Int. J. Evid. Based Coach. Mentor. 23 (1), 24-48, 2025.
Journal metrics:
Q3 Business, Management and Accounting (miscellaneous) (2023)
Q3 Education (2023)
2.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: Exploring the mediation of perceived social support and psychological capital on academic stress and student burnout among undergraduate students.
American Journal of STEM Education. 3, 16-42, 2025.
3.
Őrsi, B., Pósa-Kovács, L., Csukonyi, C.: Robotokkal szembeni elfogadás a szexizmus és a robot nemének vonatkozásában.
Magyar Pszichológiai Szemle. Epub ahead of print, 1-15, 2025.
Journal metrics:
Q4 Psychology (miscellaneous) (2023)
4.
Moravecz, M., Kovács, K. E., Kozma, B.: Socialisation scenes in the health behaviour of teacher students at different levels of teacher training.
Front. Sports Act. Living. 6, 1-9, 2025.
Journal metrics:
Q1 Anthropology (2023)
Q2 Orthopedics and Sports Medicine (2023)
Q2 Physiology (2023)
Q2 Tourism, Leisure and Hospitality Management (2023)
Q2 Public Health, Environmental and Occupational Health (2023)
Q2 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation (2023)
5.
Gerhát, R., Ocsenás, D., Münnich, Á.: The Impact of Personality Traits on the Effectiveness of Solution-Focused Coaching in a Workplace Context.
International Coaching Psychology Review. "Accepted by Publisher" (-), [1-47], 2025.
6.
Moravecz, M., Kovács, K. E.: The Role of Well-Being as a Value in Students' Health-Conscious Lifestyles in the Context of the Role of Daily Physical Education.
Physical Culture and Sports. 108, 1-23, 2025.
Journal metrics:
Q3 Applied Psychology (2023)
Q1 Cultural Studies (2023)
Q3 Education (2023)
Q3 Tourism, Leisure and Hospitality Management (2023)
2024
7.
Őrsi, B., Kovács, J., Csukonyi, C.: Accepting a robot request contradicting a human instruction in the function of robot attitudes and level of interdependency.
Computers in Human Behavior Reports. 14, 1-10, (article identifier: 100385), 2024.
Journal metrics:
Q1 Applied Psychology (2023)
Q1 Artificial Intelligence (2023)
Q1 Cognitive Neuroscience (2023)
Q1 Computer Science Applications (2023)
Q1 Human-Computer Interaction (2023)
Q1 Neuroscience (miscellaneous) (2023)
8.
Szerdahelyi, B., Almássy, Z., Szemán-Nagy, A.: A férfiassággal kapcsolatos attitűdök változásainak hatása a depresszió pszichoterápiájára.
Psychiatr Hung. 39 (2), 180-192, 2024.
Journal metrics:
Q4 Medicine (miscellaneous) (2023)
Q4 Psychiatry and Mental Health (2023)
9.
Ágoston, C., Balázs, B., Mónus, F., Varga, A.: Age differences and profiles in pro-environmental behavior and eco-emotions.
Int. J. Behav. Dev. "Accepted by Publisher", 1-13, 2024.
Journal metrics:
Q1 Developmental and Educational Psychology (2023)
Q1 Developmental Neuroscience (2023)
D1 Education (2023)
Q1 Life-span and Life-course Studies (2023)
D1 Social Psychology (2023)
D1 Social Sciences (miscellaneous) (2023)
10.
Selejó Joó, B. T., Komóczi, M., Csukonyi, C.: A mesterséges intelligencia felhasználása a humánerőforrás-menedzsment során.
Új Munkaügyi Szemle. 5 (2), 15-22, 2024.
11.
Czifra, J., Gerákné Krasz, K. O., Csukonyi, C.: A munkahelyi konfliktustípusok és a munkahelyváltási szándék kapcsolata.
Magyar Pszichológiai Szemle. 79 (3), 573-594, 2024.
Journal metrics:
Q4 Psychology (miscellaneous) (2023)
12.
Kovács, K. E., Moravecz, M.: A sportperzisztencia sajátosságai középiskolás és egyetemista fiatalok körében egy kvantitatív kutatás alapján.
In: XXIV. Országos Neveléstudományi Konferencia : Absztraktkötet : Oktatás és nevelés a társadalmi jóllét szolgálatában. A nevelés és az oktatás kihívásai a válságok korában. Szerk.: Bocsi Veronika, Csók Cintia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság ; Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar ; Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Nevelés- és Művelődéstudományok Intézete, Debrecen, 143, 2024. ISBN: 9789634906551
13.
Szakál, Z., Bíró, Z., Kovács, M., Őrsi, B., Kovács, K. E.: A sportperzisztencia támogatása - a sportból való lemorzsolódás prevenciós lehetőségei egy szisztematikus összefoglaló tanulmány tanulságai alapján.
In: XXIV. Országos Neveléstudományi Konferencia : Absztraktkötet : Oktatás és nevelés a társadalmi jóllét szolgálatában. A nevelés és az oktatás kihívásai a válságok korában. Szerk.: Bocsi Veronika, Csók Cintia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság ; Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar ; Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Nevelés- és Művelődéstudományok Intézete, Debrecen, 137-138, 2024. ISBN: 9789634906551
14.
Kovács, K. E., Csukonyi, C.: A sportperzisztencia vizsgálata.
In: Az oktatás határdimenziói. Szerk.: Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella, Debreceni Egyetemi Kiadó - Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest - Debrecen, 336-349, 2024, (Hera évkönyvek, ISSN 2064-6755 ; 11.) ISBN: 9789633189290
15.
Olajos, T.: A tehetség egyes szocio-emocionális jellemzőinek vizsgálata a Dabrowski-féle Fejlődési Potenciál tükrében.
Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 320 p., 2024. ISBN: 9789636151904
16.
Oláh, N. I., Olajos, T.: A tehetséges tanulók iskolai teljesítményét korlátozó belső gátak.
Iskolakultúra. 34 (4), 90-110, 2024.
17.
Fazel, P.: Coaching in education getting better results for students, educators, and parents.
Coaching: An International Journal of Theory, Research and Practice. 17 (1), 1-7, 2024.
(Reviewed publication: Christian van Nieuwerburgh. -Coaching in education getting better results for students, educators, and parents /London : Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 13 Jun 2024. -1-7)
Journal metrics:
Q3 Developmental and Educational Psychology (2023)
Q2 Organizational Behavior and Human Resource Management (2023)
Q3 Social Psychology (2023)
18.
Molnár, A., Fodor, S.: Erősséghasználat mint erőforrás?: A munkahelyi erősséghasználat és a munkahelyi jóllét kapcsolatának feltáró elemzése.
Alk. Pszichol. 26 (1), 37-60, 2024.
19.
Kondé, Z., Kovács, J.: Explicit és implicit attitűdök a covid-19 betegséggel kapcsolatban.
In: Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia : Absztraktkötet = Challenges and Effects of Crisis Situations on Education : Book of Abstracts. Szerk.: Berghauer-Olasz Emőke; Csopák Éva; Greba Ildikó; Lizák Katalin, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, Beregszász, 94-95, 2024. ISBN: 9786178143145
20.
Kondé, Z., Kovács, J.: Explicit és implicit attitűdök a covid-19 betegséggel kapcsolatban: [A COVID-tapasztalatok összefüggése a COVID-dal kapcsolatos implicit beállítódásokkal].
In: Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban : Nemzetközi tudományos konferencia, Beregszász, 2023. március 30-31. Tanulmánykötet = Challenges and Effects of Crisis Situations on Education - Selected papers. Szerk.: Berghauer-Olasz Emőke, Hutterer Éva, Greba Ildikó és Pallay Katalin, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, Beregszász, 561-569, 2024. ISBN: 9786178143169(PDF)
21.
Garbóczy, S., Mohos, A., Égerházi, A., Szemán-Nagy, A., Zsuffa, J. A., Heim, S., Rekenyi, V., Kolozsvári, L. R.: Exploration of the Hungarian Version of Test Your Memory in General Practice: A Cross-Sectional Correlational Study of a Convenience Sample of Middle-Aged and Older Adults.
Geriatrics. 9 (3), 1-15, (article identifier: 74), 2024.
Journal metrics:
Q3 Aging (2023)
Q3 Geriatrics and Gerontology (2023)
Q2 Gerontology (2023)
Q2 Health (social science) (2023)
22.
Tóth, B. T., Tóth, L. H., Lukácsi, C. P., Kocsner, O. C., Lovas, B., Selejó Joó, B. T., Czipa, H., Bódi, R., Lupócz, Z., Paronai, R., Kovács, M., Kovács, K. E.: Exploring Individual Components of Sport Persistence in the Light of Gender, Education, and Level and Type of Sport.
J. Funct. Morphol. Kinesiol. 9 (4), 1-19, (article identifier: 205), 2024.
Journal metrics:
Q1 Anatomy (2023)
Q2 Histology (2023)
Q2 Orthopedics and Sports Medicine (2023)
Q2 Rheumatology (2023)
Q2 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation (2023)
23.
Kovács, K. E., Szakál, Z.: Factors influencing sport persistence still represent a knowledge gap - the experience of a systematic review.
BMC Psychol. 12 (1), 1-14, (article identifier: 584), 2024.
Journal metrics:
Q1 Medicine (miscellaneous) (2023)
Q1 Psychology (miscellaneous) (2023)
24.
Zentai, P., Kovács, J.: Financial behavioural intentions in correlation with contextual cues and financial literacy - a Hungarian empirical study.
Ekonomska misao i praksa. 33 (2), 521-537, 2024.
25.
Zentai, P., Kovács, J.: Financial literacy and its development prospects: insights from Hungarian and international literature.
Pénzü. Szle. 70 (4), 48-62, 2024.
Journal metrics:
Q3 Finance (2023)
Q3 Public Administration (2023)
DEENK University of Debrecen
© 2012 University of Debrecen