EN HU

Institute of Psychology

Uploaded publications:
1083
Publications in DEA:
998
OA:
172
Date range:
1986-2025
2025
1.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: Academic Burnout, Social Support, and Learning Empowerment as Determinants of Psychological Wellbeing: The Mediating Effect of Psychological Capital.
In: Proceedings of the 8th World Conference on Social Sciences and Humanities, Diamond Scientific Publishing, Berlin, Germany, 1-1, 2025. ISBN: 9786094856761
2.
Hőgye-Nagy, Á., Varró, G., Bernáth, Á.: Az agresszív, dühös és megtorló közúti magatartásmódok pszichológiai hátterének egyes aspektusai.
Közlekedéstudományi Szemle. 75 (1), 53-61, 2025.
3.
Papp, D., Csukonyi, C.: Az e-sportban nyújtott teljesítményt befolyásoló pszichológiai tényezők feltáró vizsgálata.
4.
Gerhát, R., Ocsenás, D., Münnich, Á.: Enhancing performance, well-being and self-efficacy: A randomised controlled study in solution-focused business coaching.
Int. J. Evid. Based Coach. Mentor. 23 (1), 24-48, 2025.
Journal metrics:
Q3 Business, Management and Accounting (miscellaneous) (2024)
Q3 Education (2024)
5.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: Exploring the mediation of perceived social support and psychological capital on academic stress and student burnout among undergraduate students.
American Journal of STEM Education. 3, 16-42, 2025.
6.
Kovács, K. E.: Factors Influencing Sport Persistence Along the Socio-Ecological Model: A Presentation of Sport Persistence Models Based on the Findings of a Representative Hungarian Sample.
Sports. 13 (4), 1-23, (article identifier: 97), 2025.
Journal metrics:
Q1 Orthopedics and Sports Medicine (2024)
Q1 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation (2024)
7.
Őrsi, B., Pósa-Kovács, L., Csukonyi, C.: Robotokkal szembeni elfogadás a szexizmus és a robot nemének vonatkozásában.
Magyar Pszichológiai Szemle. 79 (4), 817-831, 2025.
Journal metrics:
Q4 Psychology (miscellaneous) (2024)
8.
Moravecz, M., Kovács, K. E., Kozma, B.: Socialisation scenes in the health behaviour of teacher students at different levels of teacher training.
Front. Sports Act. Living. 6, 1-9, 2025.
Journal metrics:
D1 Anthropology (2024)
Q2 Orthopedics and Sports Medicine (2024)
Q1 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation (2024)
Q2 Physiology (2024)
Q2 Public Health, Environmental and Occupational Health (2024)
Q2 Tourism, Leisure and Hospitality Management (2024)
9.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: The dynamics between allocentric-idiocentric personality dimensions, perceived acculturative stress and cross-cultural adaptation.
American Journal of STEM Education. 8, 1-28, 2025.
10.
Gerhát, R., Ocsenás, D., Münnich, Á.: The Impact of Personality Traits on the Effectiveness of Solution-Focused Coaching in a Workplace Context.
International Coaching Psychology Review. "Accepted by Publisher" (-), [1-47], 2025.
11.
Moravecz, M., Kovács, K. E.: The Role of Well-Being as a Value in Students' Health-Conscious Lifestyles in the Context of the Role of Daily Physical Education.
Physical Culture and Sports. 108, 1-23, 2025.
Journal metrics:
Q3 Applied Psychology (2024)
Q1 Cultural Studies (2024)
Q3 Education (2024)
Q3 Tourism, Leisure and Hospitality Management (2024)
12.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: Unveiling psychological and sociocultural adaptation patterns of international students in Hungary.
J. Int. Students. 15 (4), 97-118, 2025.
Journal metrics:
Q2 Education (2024)
2024
13.
Őrsi, B., Kovács, J., Csukonyi, C.: Accepting a robot request contradicting a human instruction in the function of robot attitudes and level of interdependency.
Computers in Human Behavior Reports. 14, 1-10, (article identifier: 100385), 2024.
Journal metrics:
Q1 Applied Psychology
Q1 Artificial Intelligence
D1 Cognitive Neuroscience
D1 Computer Science Applications
D1 Human-Computer Interaction
Q1 Neuroscience (miscellaneous)
14.
Szerdahelyi, B., Almássy, Z., Szemán-Nagy, A.: A férfiassággal kapcsolatos attitűdök változásainak hatása a depresszió pszichoterápiájára.
Psychiatr Hung. 39 (2), 180-192, 2024.
Journal metrics:
Q4 Medicine (miscellaneous)
Q4 Psychiatry and Mental Health
15.
Ágoston, C., Balázs, B., Mónus, F., Varga, A.: Age differences and profiles in pro-environmental behavior and eco-emotions.
Int. J. Behav. Dev. "Accepted by Publisher", 1-13, 2024.
Journal metrics:
Q1 Developmental and Educational Psychology
Q1 Developmental Neuroscience
D1 Education
Q1 Life-span and Life-course Studies
Q1 Social Psychology
D1 Social Sciences (miscellaneous)
16.
Selejó Joó, B. T., Komóczi, M., Csukonyi, C.: A mesterséges intelligencia felhasználása a humánerőforrás-menedzsment során.
Új Munkaügyi Szemle. 5 (2), 15-22, 2024.
17.
Czifra, J., Gerákné Krasz, K. O., Csukonyi, C.: A munkahelyi konfliktustípusok és a munkahelyváltási szándék kapcsolata.
Magyar Pszichológiai Szemle. 79 (3), 573-594, 2024.
Journal metrics:
Q4 Psychology (miscellaneous)
18.
Kovács, K. E., Moravecz, M.: A sportperzisztencia sajátosságai középiskolás és egyetemista fiatalok körében egy kvantitatív kutatás alapján.
In: XXIV. Országos Neveléstudományi Konferencia : Absztraktkötet : Oktatás és nevelés a társadalmi jóllét szolgálatában. A nevelés és az oktatás kihívásai a válságok korában. Szerk.: Bocsi Veronika, Csók Cintia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság ; Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar ; Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Nevelés- és Művelődéstudományok Intézete, Debrecen, 143, 2024. ISBN: 9789634906551
19.
Szakál, Z., Bíró, Z., Kovács, M., Őrsi, B., Kovács, K. E.: A sportperzisztencia támogatása - a sportból való lemorzsolódás prevenciós lehetőségei egy szisztematikus összefoglaló tanulmány tanulságai alapján.
In: XXIV. Országos Neveléstudományi Konferencia : Absztraktkötet : Oktatás és nevelés a társadalmi jóllét szolgálatában. A nevelés és az oktatás kihívásai a válságok korában. Szerk.: Bocsi Veronika, Csók Cintia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság ; Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar ; Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Nevelés- és Művelődéstudományok Intézete, Debrecen, 137-138, 2024. ISBN: 9789634906551
20.
Kovács, K. E., Csukonyi, C.: A sportperzisztencia vizsgálata.
In: Az oktatás határdimenziói. Szerk.: Langerné Buchwald Judit, Koós Ildikó, Velics Gabriella, Debreceni Egyetemi Kiadó - Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest - Debrecen, 336-349, 2024, (Hera évkönyvek, ISSN 2064-6755 ; 11.) ISBN: 9789633189290
21.
Alter, E., Mónus, F.: A STEM szakos hallgatók fenntarthatósági nézetei.
Iskolakultúra. 34 (5), 43-63, 2024.
22.
Olajos, T.: A tehetség egyes szocio-emocionális jellemzőinek vizsgálata a Dabrowski-féle Fejlődési Potenciál tükrében.
Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 320 p., 2024. ISBN: 9789636151904
23.
Oláh, N. I., Olajos, T.: A tehetséges tanulók iskolai teljesítményét korlátozó belső gátak.
Iskolakultúra. 34 (4), 90-110, 2024.
24.
Fazel, P.: Coaching in education getting better results for students, educators, and parents.
Coaching: An International Journal of Theory, Research and Practice. 17 (1), 1-7, 2024.
(Reviewed publication: Christian van Nieuwerburgh. -Coaching in education getting better results for students, educators, and parents /London : Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 13 Jun 2024. -1-7)
Journal metrics:
Q3 Developmental and Educational Psychology
Q3 Organizational Behavior and Human Resource Management
Q3 Social Psychology
25.
Mónus, F.: Eredményesség és mérése a fenntarthatóságra nevelésben.
Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 220 p., 2024. ISBN: 9789636151706
DEENK University of Debrecen
© 2012 University of Debrecen