EN HU

Mónus Ferenc

Publication list

2024
1.
Ágoston, C., Balázs, B., Mónus, F., Varga, A.: Age differences and profiles in pro-environmental behavior and eco-emotions.
Int. J. Behav. Dev. "Accepted by Publisher", 1-13, 2024.
Journal metrics:
Q1 Developmental and Educational Psychology
Q1 Developmental Neuroscience
D1 Education
Q1 Life-span and Life-course Studies
Q1 Social Psychology
D1 Social Sciences (miscellaneous)
2.
Alter, E., Mónus, F.: A STEM szakos hallgatók fenntarthatósági nézetei.
Iskolakultúra. 34 (5), 43-63, 2024.
3.
Mónus, F.: Eredményesség és mérése a fenntarthatóságra nevelésben.
Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 220 p., 2024. ISBN: 9789636151706
4.
Berze, I. Z., Varga, A., Mónus, F., Dúll, A.: Magyar diákok környezettudatos világképének mérése: A NEP Skála gyermekeknek készült magyar változata dimenzionalitásának és validitásának megerősítő vizsgálata.
Magyar Pszichológiai Szemle. 78 (4), 647-673, 2024.
Journal metrics:
Q4 Psychology (miscellaneous)
2022
5.
Mónus, F., Pribéli, L., Sipos, F.: A covid-19 pandémiával kapcsolatos vélemények a környezeti attitűdök és a politikai nézetek tükrében egyetemi hallgatóknál.
In: Tanuló társadalom : Oktatáskutatás járvány idején. Szerk.: Kattein-Pornói Rita., Mrázik Julianna, Pogátsnik Monika, Debreceni Egyetemi Kiadó, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA), Debrecen, Budapest, 565-584, 2022, (HERA Évkönyvek, ISSN 2064-6755 ; 9) ISBN: 9786155657108
6.
Lozano, R., Barreiro-Gen, M., D'Amato, D., Gago-Cortes, C., Favi, C., Martins, R., Mónus, F., Caeiro, S., Benayas, J., Caldera, S., Bostanci, S., Djekic, I., Moneva, J. M., Sáenz, O., Awuzie, B., Gladysz, B.: Improving sustainability teaching by grouping and interrelating pedagogical approaches and sustainability competences: Evidence from 15 Worldwide Higher Education Institutions.
Sustain. Dev. 31 (1), 349-359, 2022.
Journal metrics:
D1 Development
Q1 Renewable Energy, Sustainability and the Environment
7.
Berze, I. Z., Varga, A., Mónus, F., Néder, K., Dúll, A.: Measuring Environmental Worldviews: Investigating the Dimensionality of the New Environmental Paradigm Scale for Children in a Large Central European Sample.
Sustainability. 14 (8), 1-17, (article identifier: 4595), 2022.
Journal metrics:
Q2 Computer Networks and Communications
Q2 Energy Engineering and Power Technology
Q2 Environmental Science (miscellaneous)
Q1 Geography, Planning and Development
Q2 Hardware and Architecture
Q2 Management, Monitoring, Policy and Law
Q2 Renewable Energy, Sustainability and the Environment
8.
Ágoston, C., Urbán, R., Nagy, B., Csaba, L., Kőváry, Z., Kovács, K., Varga, A., Dúll, A., Mónus, F., Shaw, C. A., Demetrovics, Z.: The psychological consequences of the ecological crisis: Three new questionnaires to assess eco-anxiety, eco-guilt, and ecological grief.
Climate Risk Management. 37, 1-19, (article identifier: 100441), 2022.
Journal metrics:
Q2 Atmospheric Science
Q1 Geography, Planning and Development
Q2 Global and Planetary Change
Q1 Management, Monitoring, Policy and Law
2021
9.
Lozano, R., Barreiro-Gen, M., Pietikäinen, J., Gago-Cortes, C., Favi, C., Jimenez Munguia, M. T., Mónus, F., Simão, J., Benayas, J., Desha, C., Bostanci, S., Djekic, I., Moneva, J. M., Sáenz, O., Awuzie, B., Gladysz, B.: Adopting sustainability competence-based education in academic disciplines: Insights from 13 higher education institutions.
Sustain. Dev. 30 (4), 620-635, 2021.
Journal metrics:
D1 Development
Q1 Renewable Energy, Sustainability and the Environment
2020
10.
Mónus, F.: Fenntarthatóságra nevelés trendjei, lehetőségei és gyakorlata a közép- és felsőoktatásban.
CHERD, Debrecen, 206 p., 2020. ISBN: 9786156012074
DEENK University of Debrecen
© 2012 University of Debrecen