EN HU

Mónus Ferenc

Publication list

2025
1.
Tóth, M., Agárdi, S., Béres, T., Hollósi, H. Z., Kiss, F., Mónus, F.: A környezeti nevelésben alkalmazott élménypedagógiai módszerek nemzetközi összehasonlítása.
In: Pedagógiai változások - a változás pedagógiája III.. Szerk.: Fodor Richárd, Karain-Gombocz Orsolya, Miklós Ágnes Kata, Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Budapest, 121-128, 2021. ISBN: 9789635750405
2024
2.
Ágoston, C., Balázs, B., Mónus, F., Varga, A.: Age differences and profiles in pro-environmental behavior and eco-emotions.
Int. J. Behav. Dev. "Accepted by Publisher", 1-13, 2024.
Journal metrics:
Q1 Developmental and Educational Psychology
Q1 Developmental Neuroscience
D1 Education
Q1 Life-span and Life-course Studies
Q1 Social Psychology
D1 Social Sciences (miscellaneous)
3.
Alter, E., Mónus, F.: A STEM szakos hallgatók fenntarthatósági nézetei.
Iskolakultúra. 34 (5), 43-63, 2024.
4.
Mónus, F.: Eredményesség és mérése a fenntarthatóságra nevelésben.
Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 220 p., 2024. ISBN: 9789636151706
5.
Berze, I. Z., Varga, A., Mónus, F., Dúll, A.: Magyar diákok környezettudatos világképének mérése: A NEP Skála gyermekeknek készült magyar változata dimenzionalitásának és validitásának megerősítő vizsgálata.
Magyar Pszichológiai Szemle. 78 (4), 647-673, 2024.
Journal metrics:
Q4 Psychology (miscellaneous)
2023
6.
Hengerics Szabó, A., Szarka, K., Vargová, A., Mészárosné Darvay, S. Z., Tóthová Tarová, E., Sziva, D., Mónus, F., Rosta, G., Činčera, J., Varga, A.: Prieskum postojov stredoškolských študentov k udržate'lnosti v Žilinskom kraji.
Selye János Egyetem, Komárom (Szlovákia), 91 p., 2023. ISBN: 9788081224621
2022
7.
Mónus, F., Pribéli, L., Sipos, F.: A covid-19 pandémiával kapcsolatos vélemények a környezeti attitűdök és a politikai nézetek tükrében egyetemi hallgatóknál.
In: Tanuló társadalom : Oktatáskutatás járvány idején. Szerk.: Kattein-Pornói Rita., Mrázik Julianna, Pogátsnik Monika, Debreceni Egyetemi Kiadó, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA), Debrecen, Budapest, 565-584, 2022, (HERA Évkönyvek, ISSN 2064-6755 ; 9) ISBN: 9786155657108
8.
Agárdi, S., Ésik, I. É., Mónus, F., Béres, T., Szabó, J. M., Dobróné Tóth, M.: Az élménypedagógia és a környezeti nevelés kapcsolata.
In: Pedagógiai változások - a változás pedagógiája IV.. Szerk.: Juhász Márta, Karainé Gombocz Orsolya, Mongyi Norbert, Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Budapest, 121-127, 2022. ISBN: 9789635751051
9.
Mónus, F., Béres, T., Sipos, F.: Egyetemi hallgatók környezettudatossága a materializmus, az élettel való elégedettség, a politikai, illetve a pandémiával kapcsolatos nézeteik függvényében.
Metszetek. 11 (1), 70-97, 2022.
10.
Lozano, R., Barreiro-Gen, M., D'Amato, D., Gago-Cortes, C., Favi, C., Martins, R., Mónus, F., Caeiro, S., Benayas, J., Caldera, S., Bostanci, S., Djekic, I., Moneva, J. M., Sáenz, O., Awuzie, B., Gladysz, B.: Improving sustainability teaching by grouping and interrelating pedagogical approaches and sustainability competences: Evidence from 15 Worldwide Higher Education Institutions.
Sustain. Dev. 31 (1), 349-359, 2022.
Journal metrics:
D1 Development
Q1 Renewable Energy, Sustainability and the Environment
11.
Berze, I. Z., Varga, A., Mónus, F., Néder, K., Dúll, A.: Measuring Environmental Worldviews: Investigating the Dimensionality of the New Environmental Paradigm Scale for Children in a Large Central European Sample.
Sustainability. 14 (8), 1-17, (article identifier: 4595), 2022.
Journal metrics:
Q2 Computer Networks and Communications
Q2 Energy Engineering and Power Technology
Q2 Environmental Science (miscellaneous)
Q1 Geography, Planning and Development
Q2 Hardware and Architecture
Q2 Management, Monitoring, Policy and Law
Q2 Renewable Energy, Sustainability and the Environment
12.
Ágoston, C., Urbán, R., Nagy, B., Csaba, L., Kőváry, Z., Kovács, K., Varga, A., Dúll, A., Mónus, F., Shaw, C. A., Demetrovics, Z.: The psychological consequences of the ecological crisis: Three new questionnaires to assess eco-anxiety, eco-guilt, and ecological grief.
Climate Risk Management. 37, 1-19, (article identifier: 100441), 2022.
Journal metrics:
Q2 Atmospheric Science
Q1 Geography, Planning and Development
Q2 Global and Planetary Change
Q1 Management, Monitoring, Policy and Law
2021
13.
Lozano, R., Barreiro-Gen, M., Pietikäinen, J., Gago-Cortes, C., Favi, C., Jimenez Munguia, M. T., Mónus, F., Simão, J., Benayas, J., Desha, C., Bostanci, S., Djekic, I., Moneva, J. M., Sáenz, O., Awuzie, B., Gladysz, B.: Adopting sustainability competence-based education in academic disciplines: Insights from 13 higher education institutions.
Sustain. Dev. 30 (4), 620-635, 2021.
Journal metrics:
D1 Development
Q1 Renewable Energy, Sustainability and the Environment
2020
14.
Mónus, F.: Fenntarthatóságra nevelés trendjei, lehetőségei és gyakorlata a közép- és felsőoktatásban.
CHERD, Debrecen, 206 p., 2020. ISBN: 9786156012074
DEENK University of Debrecen
© 2012 University of Debrecen