EN HU

Abari Kálmán

Publication list

Uploaded publications:
53
Publications in DEA:
52
OA:
13
Date range:
2003-2023
2023
1.
Polonyi, T. É., Balajthy, D., Abari, K., Szabó, F., Páskuné Kiss, J., Buda, M.: Learners' motivation at schools in low SES regions in Hungary.
International Journal of Inclusive Education. 2023, 1-16, 2023.
Journal metrics:
Q1 Arts and Humanities (miscellaneous)
Q1 Education
2022
2.
Szabó, F., Abari, K., Balajthy, D., Polonyi, T. É.: HANNA - A Gamified Digital Supplementary Course Material Developed to Help Socially Disadvantaged Pupils Learn English.
Teaching English with Technology. 22 (2), 51-68, 2022.
Journal metrics:
Q2 Education
Q1 Linguistics and Language
3.
Sebestyén, K., Csapó, G., Csernoch, M., Abari, K.: Measuring the algorithmic skills of students working with low- and high-mathability programming approaches.
Acta Polytech. Hung. 19 (1), 93-112, 2022.
Journal metrics:
Q2 Engineering (miscellaneous)
Q2 Multidisciplinary
2021
4.
Csapó, G., Sebestyén, K., Csernoch, M., Abari, K.: Case study: developing long-term knowledge with Sprego.
Educ. Inf. Technol. 26 (1), 965-982, 2021.
Journal metrics:
Q1 Education
Q1 E-learning
D1 Library and Information Sciences
5.
Abari, K., Szabó, F., Polonyi, T. É.: HANNA: Gamifikált digitális tananyag hátrányos helyzetű tanulók nyelvtanulásának segítésére.
Educatio. 30 (2), 317-326, 2021.
6.
Czékmán, B., Kocsis, J., Abari, K.: Tablets in Hungarian Primary Schools.
Cent. Eur. J. Educat. Res. 3 (2), 29-37, 2021.
7.
Gósy, M., Abari, K.: The interaction of word complexity and word duration in an agglutinative language.
Interspeech. 2021, 2636-2640, 2021.
2020
8.
Csapó, G., Csernoch, M., Abari, K.: Sprego: case study on the effectiveness of teaching spreadsheet management with schema construction.
Educ. Inf. Technol. 25 (3), 1585-1605, 2020.
Journal metrics:
Q1 Education
Q1 E-learning
D1 Library and Information Sciences
9.
Polonyi, T. É., Abari, K., Kiss, T.: Válságok megelőzése és kezelése.
Oriold és Társai Kft., Budapest, 372 p., 2020. ISBN: 9786155981197
2019
10.
Abari, K., Polonyi, T. É.: A kihívás és egy lehetséges megoldás - gamifikáció az oktatásban.
In: Innováció az oktatásban. Szerk.: Polonyi Tünde, Abari Kálmán, Szabó Fruzsina, Oriold és Társai Kft., Budapest, 57-80, 2019, (A pszichológia gyakorlata, ISSN 2630-8207) ISBN: 9786155443947
11.
Szabó, F., Polonyi, T. É., Abari, K.: Foreign Language Learning and Low Socio-Economic Status.
PedActa. 9 (2), 37-46, 2019.
12.
Polonyi, T. É., Abari, K., Szabó, F.: Innováció az oktatásban.
Oriold és Társai Kft., Budapest, 430 p., 2019. ISBN: 9786155443947
13.
Buda, M., Páskuné Kiss, J., Polonyi, T. É., Abari, K.: Tények és tévhitek a hátrányos helyzetről egy új kutatás tükrében.
Iskolakultúra. 29 (2), 245-248, 2019.
2017
14.
Olaszy, G., Abari, K.: Formánsok a nyelv és a beszélő tükrében.
Beszédkutatás. 25, 25-36, 2017.
2016
15.
Abari, K., Olaszy, G.: A magyar beszéd formánslenyomatai és a koartikuláció tágabb hatóköre.
Beszédkutatás. 24, 89-102, 2016.
16.
Mező, F., Máth, J., Abari, K., Mező, K.: Fejlesztőprogramok egymintás longitudinális vizsgálatának matematikai statisztikai háttere.
Különleges bánásmód. 1, 63-72, 2016.
17.
Biró, P., Csernoch, M., Abari, K., Máth, J.: First year students' algorithmic skills in tertiary computer science education.
Knowledge, Information and Creativity Support Systems Selected Papers from KICSS'2014 - 9th International Conference, held in Limassol, Cyprus, on November 6-8, 2014 351-358, 2016.
18.
Mező, F., Máth, J., Abari, K., Mező, K.: Vizsgálati és kontrollcsoportot egy adatfelvételi alkalom alapján összehasonlító hatásvizsgálatok matematikai statisztikai háttere.
Különleges bánásmód. 2 (2), 73-82, 2016.
2015
19.
Abari, K., Mező, K., Mező, F., Máth, J.: A fejlesztőprogramok hatásvizsgálatát szolgáló adatbázisok szerkezete egy ingyenes statisztikai szoftverben: az R-ben.
Különleges bánásmód. 2, 37-47, 2015.
20.
Biró, P., Csernoch, M., Máth, J., Abari, K.: Algorithmic skills transferred from secondary CSI studies into tertiary education.
International Journal of Social, Education, Economics and Management Engineering 9 (2), 379-385, 2015.
21.
Olaszy, G., Abari, K.: Az artikulációs mozgások akusztikai vetületének adatbázisa magyar beszédre.
Beszédkutatás. 23, 222-232, 2015.
22.
Mező, F., Máth, J., Abari, K., Mező, K.: Fejlesztőprogramok egymintás, kritériumorientált hatásvizsgálatának matematikai statisztikai háttere.
Különleges bánásmód. 1 (3), 69-78, 2015.
23.
Máth, J., Mező, F., Abari, K., Mező, K.: Fejlesztőprogramok hatásvizsgálatának matematikai statisztikai alapfogalmai.
Különleges bánásmód. 1 (1), 69-77, 2015.
24.
Mező, F., Máth, J., Abari, K., Mező, K.: Fejlesztőprogramok önkontrollos hatásvizsgálatának matematikai statisztikai háttere.
Különleges bánásmód. 1 (4), 65-75, 2015.
25.
Biró, P., Csernoch, M., Máth, J., Abari, K.: Measuring the level of algorithmic skills at the end of secondary education in Hungary.
Proc. Soc. Behav. Sci. 176, 876-883, 2015.
DEENK University of Debrecen
© 2012 University of Debrecen