EN HU

Csernoch Mária

Csernoch Mária

Publication list

Uploaded publications:
123
Publications in DEA:
122
OA:
29
Date range:
2008-2025
2025
1.
Csernoch, M., Szűcs, E., Máté, D.: Kanban method in digital data processing.
Int. rev. appl. sci. eng. Online first, 1-17, 2025.
Journal metrics:
Q2 Architecture (2023)
Q3 Engineering (miscellaneous) (2023)
Q3 Environmental Engineering (2023)
Q3 Information Systems (2023)
Q4 Management Science and Operations Research (2023)
Q3 Materials Science (miscellaneous) (2023)
2024
2.
Revákné Markóczi, I., Csernoch, M., Czimre, K., Dávid, Á., Tóthné Kosztin, B., Malmos, E., Sütő, É., Kurucz, D.: A systematic review of STEM teaching-learning methods and activities in early childhood.
EURASIA J Math Sci Tech Ed. 20 (8), 1-22, (article identifier: 2481), 2024.
Journal metrics:
Q2 Applied Mathematics (2023)
Q2 Education (2023)
3.
Csernoch, M., Nagy, T. K., Csernoch, J.: Computer cooking vs. problem solving.
Teach. math. comput. sci. 22 (1), 35-58, 2024.
4.
Csernoch, M.: Digitális környezetismeret.
In: Új tantárgypedagógiai kutatások, innovációk és elemzések. Szerk.: Kaposi, József; Kerekesné, Horvát Ilona, Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Albizottság, Budapest, [Közlésre elfogadva], 1-36, 2024. ISBN: 9789635751310
5.
Csernoch, M., Csernoch, J.: Digital subject integration: History turned into graphics.
In: Education and New Developments 2024 - Volume 2. Ed.: by Mafalda Carmo, InScience Press, Lisbon, 47-51, 2024. ISBN: 9789893572801
6.
Csernoch, M., Kiss, J. T., Takács, V. L., Máté, D.: Exploring Higher Education Competencies through Spreadsheet Self-Assessment & Time.
In: European Spreadsheet Risks Interest Group : Spreadsheet Productivity & Risks. Szerk.: Simon, Thorne, European Spreadsheet Risks Interest Group (EuSpRIG), London, 47-62, 2024. ISBN: 9781905404599
7.
Csernoch, M., Imre, A.: Grammar Practices in the Digital World.
ACTA UNIV SAP PHILOLOGICA. 16 (2), 68-87, 2024.
Journal metrics:
Q4 Linguistics and Language (2023)
8.
Csernoch, M., Nagy, T. K., Nagy, K., Csernoch, J., Hannusch, C.: Human-centered digital sustainability: handling enumerated lists in digital texts.
IEEE Access. 12, 30544-30561, 2024.
Journal metrics:
Q1 Computer Science (miscellaneous) (2023)
Q1 Engineering (miscellaneous) (2023)
Q1 Materials Science (miscellaneous) (2023)
9.
Csernoch, M., Csernoch, J.: Lean supported digital education: Developing a pull digital education strategy.
In: IEEE CogInfoCom 2024: 2024 15th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications, Proceedings /Atsushi Ito, Péter Baranyi, IEEE, [S. L.], 109-114, 2024. ISBN: 9798350378245
10.
Csernoch, M., Hannusch, C., Biró, P.: Modification of Erroneous and Correct Digital Texts.
Entropy. 26 (12), 1-21, (article identifier: 1015), 2024.
Journal metrics:
Q2 Electrical and Electronic Engineering (2023)
Q2 Information Systems (2023)
Q2 Mathematical Physics (2023)
Q2 Physics and Astronomy (miscellaneous) (2023)
11.
Csernoch, M., Nagy, K., Csernoch, J., Bujdosóné Dani, E.: Questions of digital text management in library environment.
In: IEEE CogInfoCom 2024: 2024 15th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications, IEEE, [S. L.], 155-160, 2024. ISBN: 9798350378245
12.
Csernoch, M., Gulácsi, Á., Csernoch, J.: Subject integration with spreadsheets - Ignoring education is the greatest risk ever.
In: European Spreadsheet Risks Interest Group : Spreadsheet Productivity & Risks. Szerk.: Simon, Thorne, European Spreadsheet Risks Interest Group (EuSpRIG), London, 76-91, 2024. ISBN: 9781905404599
13.
Csernoch, J., Csernoch, M.: The values and legal issues of authentic data sources in computer education and research.
In: Education and New Developments 2024 - Volume 2. Ed.: by Mafalda Carmo, InScience Press, Lisbon, 3-7, 2024. ISBN: 9789893572801
2023
14.
László, V. C., Nagy, K., Csernoch, M.: Alapvető számolási készségek tesztelése papíron és táblázatkezelőben.
In: INFODIDACT`2022. 15. Informatika Szakmódszertani Konferencia Előadáskötet / Szlávi Péter, Zsakó László (szerk), Webdidaktika Alapítvány, Budapest, , 2023. ISBN: 9786158060868
15.
Csernoch, M., Csernoch, J.: How Beaufort, Neumann and Gates met?: Subject integration with spreadsheeting.
1-17. 2023.
16.
Nagy, K., Csernoch, M.: Pre-testing erroneous text-based documents: Logging end-user activities.
Front. Educ. 7, 1-11, (article identifier: 958635), 2023.
Journal metrics:
Q2 Education
17.
Sebestyén, K., Nagy, T. K., Csernoch, M.: Tanulók szövegkezelés-ismereteinek és önértékelésének kapcsolata.
Inform. társad. 23 (1), 117-138, 2023.
Journal metrics:
Q3 Communication
18.
Csernoch, M., Nagy, K., Nagy, T. K.: The Entropy of Digital Texts - The Mathematical Background of Correctness.
Entropy. 25 (2), 1-34, (article identifier: 302), 2023.
Journal metrics:
Q2 Electrical and Electronic Engineering
Q2 Information Systems
Q2 Mathematical Physics
Q2 Physics and Astronomy (miscellaneous)
2022
19.
Nagy, T. K., Csernoch, M., Máth, J.: Cross-Curricular Connections and Knowledge-Transfer Elements in Data Management.
Acta Polytech. Hung. 19 (1), 133-149, 2022.
Journal metrics:
Q2 Engineering (miscellaneous)
Q2 Multidisciplinary
20.
Csernoch, M., Csernoch, J.: Digitális kultúra - Prezentáció - Tudástranszfer.
In: INFODIDACT'2021 14. Informatika Szakmódszertani Konferencia / Dr. Szlávi Péter, Dr. Zsakó László, Webdidaktika Alapítvány, Budapest, 17-34, 2022. ISBN: 9786158060851
21.
Csernoch, M., Bujdosóné Dani, E.: Do You Speak, Write and Think in Informatics?.
Acta Polytech. Hung. 19 (1), 113-131, 2022.
Journal metrics:
Q2 Engineering (miscellaneous)
Q2 Multidisciplinary
22.
Sebestyén, K., Csapó, G., Csernoch, M., Aradi, B.: Error Recognition Model: End-user Text Management.
Acta Polytech. Hung. 19 (1), 151-170, 2022.
Journal metrics:
Q2 Engineering (miscellaneous)
Q2 Multidisciplinary
23.
Csernoch, M.: From webtables to datatables.
In: Proceedings of the EuSpRIG 2019 Conference "Spreadsheet Risk Management" / Grenville Croll, EuSpRIG European Spreadsheet Risks Interest Grou, London, 127-148, 2022. ISBN: 9781905404568
24.
Sebestyén, K., Csapó, G., Csernoch, M., Abari, K.: Measuring the algorithmic skills of students working with low- and high-mathability programming approaches.
Acta Polytech. Hung. 19 (1), 93-112, 2022.
Journal metrics:
Q2 Engineering (miscellaneous)
Q2 Multidisciplinary
25.
Sápiné Bényei, R., Csernoch, M.: Pedagogical evaluation phases - lesson study survey.
In: Education and New Development 2022 / Mafalda Carmo, inScience Press, Lisboa, 548-552, 2022. ISBN: 9789895361434
DEENK University of Debrecen
© 2012 University of Debrecen