EN HU

Csernoch Mária

Csernoch Mária

Teljes publikációs lista

2025
1.
Biró, P., Nagy, Z., Csernoch, M.: Assessment of prior knowledge and algorithmic skills among first-year computer science students.
In: 17th International Conference on Economics and Business: Challenges in the Carpathian Basin / Nagy Benedek, Editura Risoprint, Cluj-Napoca, 329-338, 2025.
2.
Máté, D., T. Kiss, J., Csernoch, M.: Cognitive biases in user experience and spreadsheet programming.
Educ. Inf. Technol. [Epub ahead of print], 2025.
Folyóirat-mutatók:
D1 Education (2024)
Q1 E-learning (2024)
D1 Library and Information Sciences (2024)
3.
Csernoch, M., Szűcs, E., Máté, D.: Kanban method in digital data processing.
Int. rev. appl. sci. eng. 16 (2), 275-291, 2025.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Architecture (2024)
Q3 Engineering (miscellaneous) (2024)
Q3 Environmental Engineering (2024)
Q3 Information Systems (2024)
Q4 Management Science and Operations Research (2024)
Q3 Materials Science (miscellaneous) (2024)
4.
Csernoch, M.: Lean digital education to resolve the paradox of the illusion of digital prosperity.
J. Innov. Knowl. 10 (2), 1-27, (cikkazonosító: 100676), 2025.
Folyóirat-mutatók:
D1 Business and International Management (2024)
D1 Economics and Econometrics (2024)
D1 Management of Technology and Innovation (2024)
D1 Marketing (2024)
2024
5.
Revákné Markóczi, I., Csernoch, M., Czimre, K., Dávid, Á., Tóthné Kosztin, B., Malmos, E., Sütő, É., Kurucz, D.: A systematic review of STEM teaching-learning methods and activities in early childhood.
EURASIA J Math Sci Tech Ed. 20 (8), 1-22, (cikkazonosító: 2481), 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Applied Mathematics
Q2 Education
6.
Csernoch, M., Nagy, T. K., Csernoch, J.: Computer cooking vs. problem solving.
Teach. math. comput. sci. 22 (1), 35-58, 2024.
7.
Csernoch, M.: Digitális környezetismeret.
In: Új tantárgypedagógiai kutatások, innovációk és elemzések. Szerk.: Kaposi, József; Kerekesné, Horvát Ilona, Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Albizottság, Budapest, [Közlésre elfogadva], 1-36, 2024. ISBN: 9789635751310
8.
Csernoch, M., Csernoch, J.: Digital subject integration: History turned into graphics.
In: Education and New Developments 2024 - Volume 2. Ed.: by Mafalda Carmo, InScience Press, Lisbon, 47-51, 2024. ISBN: 9789893572801
9.
Csernoch, M., T. Kiss, J., Takács, V. L., Máté, D.: Exploring Higher Education Competencies through Spreadsheet Self-Assessment & Time.
In: European Spreadsheet Risks Interest Group : Spreadsheet Productivity & Risks. Szerk.: Simon, Thorne, European Spreadsheet Risks Interest Group (EuSpRIG), London, 47-62, 2024. ISBN: 9781905404599
10.
Csernoch, M., Imre, A.: Grammar Practices in the Digital World.
ACTA UNIV SAP PHILOLOGICA. 16 (2), 68-87, 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q3 Linguistics and Language
11.
Csernoch, M., Nagy, T. K., Nagy, K., Csernoch, J., Hannusch, C.: Human-centered digital sustainability: handling enumerated lists in digital texts.
IEEE Access. 12, 30544-30561, 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q1 Computer Science (miscellaneous)
Q1 Engineering (miscellaneous)
Q2 Materials Science (miscellaneous)
12.
Csernoch, M., Csernoch, J.: Lean supported digital education: Developing a pull digital education strategy.
In: IEEE CogInfoCom 2024: 2024 15th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications, Proceedings /Atsushi Ito, Péter Baranyi, IEEE, [S. L.], 109-114, 2024. ISBN: 9798350378245
13.
Csernoch, M., Hannusch, C., Biró, P.: Modification of Erroneous and Correct Digital Texts.
Entropy. 26 (12), 1-21, (cikkazonosító: 1015), 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Electrical and Electronic Engineering
Q2 Information Systems
Q2 Mathematical Physics
Q2 Physics and Astronomy (miscellaneous)
14.
Csernoch, M., Nagy, K., Csernoch, J., Bujdosóné Dani, E.: Questions of digital text management in library environment.
In: IEEE CogInfoCom 2024: 2024 15th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications, IEEE, [S. L.], 155-160, 2024. ISBN: 9798350378245
15.
Csernoch, M., Gulácsi, Á., Csernoch, J.: Subject integration with spreadsheets - Ignoring education is the greatest risk ever.
In: European Spreadsheet Risks Interest Group : Spreadsheet Productivity & Risks. Szerk.: Simon, Thorne, European Spreadsheet Risks Interest Group (EuSpRIG), London, 76-91, 2024. ISBN: 9781905404599
16.
Csernoch, J., Csernoch, M.: The values and legal issues of authentic data sources in computer education and research.
In: Education and New Developments 2024 - Volume 2. Ed.: by Mafalda Carmo, InScience Press, Lisbon, 3-7, 2024. ISBN: 9789893572801
2023
17.
László, V. C., Nagy, K., Csernoch, M.: Alapvető számolási készségek tesztelése papíron és táblázatkezelőben.
In: INFODIDACT`2022. 15. Informatika Szakmódszertani Konferencia Előadáskötet / Szlávi Péter, Zsakó László (szerk), Webdidaktika Alapítvány, Budapest, , 2023. ISBN: 9786158060868
18.
Csernoch, M., Csernoch, J.: How Beaufort, Neumann and Gates met?: Subject integration with spreadsheeting.
1-17. 2023.
19.
Nagy, K., Csernoch, M.: Pre-testing erroneous text-based documents: Logging end-user activities.
Front. Educ. 7, 1-11, (cikkazonosító: 958635), 2023.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Education
20.
Sebestyén, K., Nagy, T. K., Csernoch, M.: Tanulók szövegkezelés-ismereteinek és önértékelésének kapcsolata.
Inform. társad. 23 (1), 117-138, 2023.
Folyóirat-mutatók:
Q3 Communication
21.
Csernoch, M., Nagy, K., Nagy, T. K.: The Entropy of Digital Texts - The Mathematical Background of Correctness.
Entropy. 25 (2), 1-34, (cikkazonosító: 302), 2023.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Electrical and Electronic Engineering
Q2 Information Systems
Q2 Mathematical Physics
Q2 Physics and Astronomy (miscellaneous)
2022
22.
Nagy, T. K., Csernoch, M., Máth, J.: Cross-Curricular Connections and Knowledge-Transfer Elements in Data Management.
Acta Polytech. Hung. 19 (1), 133-149, 2022.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Engineering (miscellaneous)
Q2 Multidisciplinary
23.
Csernoch, M., Csernoch, J.: Digitális kultúra - Prezentáció - Tudástranszfer.
In: INFODIDACT'2021 14. Informatika Szakmódszertani Konferencia / Dr. Szlávi Péter, Dr. Zsakó László, Webdidaktika Alapítvány, Budapest, 17-34, 2022. ISBN: 9786158060851
24.
Csernoch, M., Bujdosóné Dani, E.: Do You Speak, Write and Think in Informatics?.
Acta Polytech. Hung. 19 (1), 113-131, 2022.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Engineering (miscellaneous)
Q2 Multidisciplinary
25.
Sebestyén, K., Csapó, G., Csernoch, M., Aradi, B.: Error Recognition Model: End-user Text Management.
Acta Polytech. Hung. 19 (1), 151-170, 2022.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Engineering (miscellaneous)
Q2 Multidisciplinary
DEENK Debreceni Egyetem
© 2012 Debreceni Egyetem