EN HU

Malmos Edina

Teljes publikációs lista

2024
1.
Revákné Markóczi, I., Csernoch, M., Czimre, K., Dávid, Á., Tóthné Kosztin, B., Malmos, E., Sütő, É., Kurucz, D.: A systematic review of STEM teaching-learning methods and activities in early childhood.
EURASIA J Math Sci Tech Ed. 20 (8), 1-22, (cikkazonosító: 2481), 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Applied Mathematics (2023)
Q2 Education (2023)
2017
2.
Malmos, E., Jász, E., Revákné Markóczi, I.: Using a word association method to assess knowledge structure of renewable energy sources at primary level.
J. Sci. Educ. 18, 109-113, 2017.
Folyóirat-mutatók:
Q4 Education
2016
3.
Revákné Markóczi, I., Malmos, E., Jász, E., Csákberényi Nagy, M. T. K., Kovács, E., Balaska, P., Ütőné Visi, J., Barta, J., Tóth, T.: Általános iskolás tanulók megújuló energiához kapcsolódó fogalmi tudásának vizsgálata szóasszociációs módszerrel.
In: Környezet és Energia a mindennapokban. Szerk.: Lázár István, MTA DAB Földtudományi Szakbizottság, Debrecen, 37-48, 2016. ISBN: 9789637064340
4.
Revákné Markóczi, I., Malmos, E., Jász, E., Csákberényi Nagy, M. T. K., Ütőné Visi, J., Barta, J., Kovács, E., Balaska, P.: A megújuló energia fogalmának tudásszintje az általános iskolában - Hajdú-Bihar és Heves Megyében.
In: A tanulás útja : HUCER 2016 : Absztrakt kötet, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Kaposvár, 143, 2016. ISBN: 9786155657009
5.
Malmos, E., Fehér, V.: Egyetemisták a természettudományos tantárgyak oktatásáról.
In: XVI. Országos Neveléstudományi Konferencia : A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése. Szerk.: Zsolnai Anikó; Kasik László, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet, Szeged, 198, 2016. ISBN: 9789633065136
6.
Jász, E., Chrappán, M., Malmos, E.: "How did science lessons go at school?" - Introducing the analysis of university student interviews on science subject.
In: EDULEARN16, 8th International Conference on Education and New Learning Technologies : Barcelona (Spain) 4th - 6th of July, 2016 : Conference proceedings / L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres, International Academy of Technology, Education and Development, Valencia, 0283-0292, 2016, (ISSN 2340-1117) ISBN: 9788460888604
7.
Revákné Markóczi, I., Malmos, E., Jász, E., Csákberényi Nagy, M. T. K., Kovács, E., Ütőné Visi, J.: Investigation of concepts related to energy culture using the word association method at primary level.
In: Tools and Aims in Environmental Education : International Environmental Education Conference IEEC 2016, 26-29th April 2016, Eszterházy Károly University of Applied Sciences
8.
Malmos, E., Chrappán, M.: Természettudományos attitűd vizsgálat egy pilot mérés tükrében.
Educatio. 25 (4), 608-616, 2016.
9.
Malmos, E., Chrappán, M., Jász, E.: What is happening to science subjects in public education? - University students' opinion about teaching science.
In: EDULEARN16, 8th International Conference on Education and New Learning Technologies : Barcelona (Spain) 4th - 6th of July, 2016 : Conference proceedings / L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres, International Academy of Technology, Education and Development, Valencia, 9105-9115, 2016, (ISSN 2340-1117) ISBN: 9788460888604
2015
10.
Malmos, E., Revákné Markóczi, I.: Biológia fogalmakhoz kapcsolódó tévképzetek vizsgálata szóasszociációs módszerrel.
Iskolakultúra. 15 (5-6), 190-199, 2015.
2014
11.
Malmos, E.: A biológia-tankönyv szerepe a tévképzetek kialakulásában.
Biol. Tan. (Szeged). 14 (1), 31-35, 2014.
12.
Malmos, E.: Biológia tanárok véleménye az iskolában előforduló természettudományos tévképzetekről.
In: A tudomány szolgálatában: PEME IX. Ph.D. Konferencia [elektronikus dokumentum]. Szerk.: Koncz István, Szova Ilona, Professzorok az Európai Magyarországért Egyesület, Budapest, 130-137, 2014.
13.
Malmos, E.: Kisiskolás tanulók természetismeret-tudásának változása a "Rostock Modell" didaktikai program hatására.
Képz. Gyak. 12 (1-2), 105-120, 2014.
2013
14.
Nagy, Z., Bánóczki, K., Gerják, E., Kárai, D., Katona, J., Malmos, E., Rácz, É. F.: Pedagogical training from the pre-service teachers' point of view at the university of debrecen: a pilot research.
In: New Challenges in Education Retrospection of history of education to the future in the interdisciplinary dialogue among didactics of various school subjects / Mária Gallová, Ján Gunčaga, Zuzana Chanasová, Michaela Moldová Chovancová, VERBUM - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, Ružomberok, 205-231, 2013. ISBN: 9788056100653
DEENK Debreceni Egyetem
© 2012 Debreceni Egyetem