The library will operate on a duty schedule between 22 December 2025 and 4 January 2026. During this period, it will be possible to upload publications, but all other services will be suspended.
Revákné Markóczi, I.,
Csernoch, M.,
Czimre, K.,
Dávid, Á.,
Tóthné Kosztin, B.,
Malmos, E.,
Sütő, É.,
Kurucz, D.:
A systematic review of STEM teaching-learning methods and activities in early childhood.
EURASIA J Math Sci Tech Ed. 20 (8), 1-22, (article identifier: 2481), 2024.
Malmos, E.,
Jász, E.,
Revákné Markóczi, I.:
Using a word association method to assess knowledge structure of renewable energy sources at primary level.
J. Sci. Educ. 18, 109-113, 2017.
Revákné Markóczi, I.,
Malmos, E.,
Jász, E.,
Csákberényi Nagy, M. T. K.,
Kovács, E.,
Balaska, P.,
Ütőné Visi, J.,
Barta, J.,
Tóth, T.:
Általános iskolás tanulók megújuló energiához kapcsolódó fogalmi tudásának vizsgálata szóasszociációs módszerrel.
In: Környezet és Energia a mindennapokban. Szerk.: Lázár István, MTA DAB Földtudományi Szakbizottság, Debrecen, 37-48, 2016. ISBN: 9789637064340
Revákné Markóczi, I.,
Malmos, E.,
Jász, E.,
Csákberényi Nagy, M. T. K.,
Ütőné Visi, J.,
Barta, J.,
Kovács, E.,
Balaska, P.:
A megújuló energia fogalmának tudásszintje az általános iskolában - Hajdú-Bihar és Heves Megyében.
In: A tanulás útja : HUCER 2016 : Absztrakt kötet, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Kaposvár, 143, 2016. ISBN: 9786155657009
Malmos, E.,
Fehér, V.:
Egyetemisták a természettudományos tantárgyak oktatásáról.
In: XVI. Országos Neveléstudományi Konferencia : A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése. Szerk.: Zsolnai Anikó; Kasik László, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet, Szeged, 198, 2016. ISBN: 9789633065136
Jász, E.,
Chrappán, M.,
Malmos, E.:
"How did science lessons go at school?" - Introducing the analysis of university student interviews on science subject.
In: EDULEARN16, 8th International Conference on Education and New Learning Technologies : Barcelona (Spain) 4th - 6th of July, 2016 : Conference proceedings / L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres, International Academy of Technology, Education and Development, Valencia, 0283-0292, 2016, (ISSN 2340-1117) ISBN: 9788460888604
Revákné Markóczi, I.,
Malmos, E.,
Jász, E.,
Csákberényi Nagy, M. T. K.,
Kovács, E.,
Ütőné Visi, J.:
Investigation of concepts related to energy culture using the word association method at primary level.
In: Tools and Aims in Environmental Education : International Environmental Education Conference IEEC 2016, 26-29th April 2016, Eszterházy Károly University of Applied Sciences
Malmos, E.,
Chrappán, M.,
Jász, E.:
What is happening to science subjects in public education? - University students' opinion about teaching science.
In: EDULEARN16, 8th International Conference on Education and New Learning Technologies : Barcelona (Spain) 4th - 6th of July, 2016 : Conference proceedings / L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres, International Academy of Technology, Education and Development, Valencia, 9105-9115, 2016, (ISSN 2340-1117) ISBN: 9788460888604
Malmos, E.:
Biológia tanárok véleménye az iskolában előforduló természettudományos tévképzetekről.
In: A tudomány szolgálatában: PEME IX. Ph.D. Konferencia [elektronikus dokumentum]. Szerk.: Koncz István, Szova Ilona, Professzorok az Európai Magyarországért Egyesület, Budapest, 130-137, 2014.
Nagy, Z.,
Bánóczki, K.,
Gerják, E.,
Kárai, D.,
Katona, J.,
Malmos, E.,
Rácz, É. F.:
Pedagogical training from the pre-service teachers' point of view at the university of debrecen: a pilot research.
In: New Challenges in Education Retrospection of history of education to the future in the interdisciplinary dialogue among didactics of various school subjects / Mária Gallová, Ján Gunčaga, Zuzana Chanasová, Michaela Moldová Chovancová, VERBUM - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, Ružomberok, 205-231, 2013. ISBN: 9788056100653