Debreceni Egyetem. Bölcsészettudományi Kar. Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet / University of Debrecen. Faculty of Humanities. Institute of Education
Chrappán, M.:
Felsőoktatási mentorok a tanárképzés új rendszerében = The Role of University Tutors in the New Teacher Education System.
Ma.Tud. 184 (2), 173-182, 2023.
Janecskó, L. L.,
Chrappán, M.:
"Ha több tárgyat tanítok, több fizetés járna" - tanárok és tanárszakos hallgatók nézetei a komplex természettudományos oktatásról.
In: Tanuló társadalom : Oktatáskutatás járvány idején. Szerk.: Kattein-Pornói R, Mrázik J , Pogátsnik M, Debreceni Egyetemi Kiadó, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA), Budapest, Debrecen, 173-183, 2022, (HERA Évkönyvek sorozat kötetei, ISSN 2064-6755) ISBN: 9786155657108
Chrappán, M.:
TÉR-figyelő rendszer. A teljesítményértékelés a felsőoktatási intézményekben.
In: Interdiszciplináris pedagógia a bizonytalanság korában : a XII. Kiss Árpád Emlékkonferencia : tanulmánykötete. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet : Kiss Árpád Archívum Könyvtára, Debrecen, 55-70, 2022, (Kiss Árpád Archívum könyvsorozata, ISSN 1587-1150 ; 12.) ISBN: 9789634903949
Chrappán, M.:
Úgy tanítunk, ahogy minket tanítottak - tanárjelöltek a természettudományos oktatásról.
In: Értékközvetítés és iskola : Tanulmányok Szabó László Tamás tiszteletére. Szerk.: Kovács Klára, CHERD-H, Debrecen, 176-193, 2022, (Oktatáskutatók könyvtára, ISSN 2064-9312 ; 14.) ISBN: 9786156012166
Chrappán, M.:
Fényes múlt, sötét jövő?: A természettudományos tanárszakosok iskolaképe.
In: Interdiszciplináris pedagógia múlt és jövő között: a XI. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztett változata. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet, Debrecen, 83-94, 2020, (Kiss Árpád Archívum könyvsorozata, ISSN 1587-1150 ; 11.) ISBN: 9789634902249
Chrappán, M.,
Kopp, E.,
Pesti, C.:
Initial Teacher Education in Hungary: Issues, Policies, Practices.
Eastern European Journal of Transnational Relations. 4 (1), 49-74, 2020.
Chrappán, M.:
A didaktika legújabb trendjei.
In: Innováció az oktatásban. Szerk.: Polonyi Tünde, Abari Kálmán, Szabó Fruzsina, Oriold és Társai Kft., Budapest, 39-55, 2019, (A pszichológia gyakorlata, ISSN 2630-8207) ISBN: 9786155443947
Chrappán, M.:
Methods for preparing student teachers: Lesson Study Microteaching in training practice.
In: Ways of Promoting Excellence in Higher Education / Gábor Erdei, Erika Juhász, Salih Sahin, Adnan Kan, Pegem Akademi, Ankara, 94-106, 2018. ISBN: 9786052415467
Chrappán, M.:
A természettudományos oktatás reménytelensége?.
In: Innováció, kutatás, pedagógusok. HuCER 2017: Absztrakt kötet, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 34, 2017. ISBN: 9786155657023
Chrappán, M.:
A természettudományos tárgyak helyzete és elfogadottsága a közoktatásban.
In: Az oktatás korproblémái. Szerk.: Hunyady György, Csapó Benő, Pusztai Gabriella, Szivák Judit, ELTE Eötvös K., Budapest, 149-178, 2017. ISBN: 9789633122754
Jász, E.,
Chrappán, M.,
Malmos, E.:
"How did science lessons go at school?" - Introducing the analysis of university student interviews on science subject.
In: EDULEARN16, 8th International Conference on Education and New Learning Technologies : Barcelona (Spain) 4th - 6th of July, 2016 : Conference proceedings / L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres, International Academy of Technology, Education and Development, Valencia, 0283-0292, 2016, (ISSN 2340-1117) ISBN: 9788460888604
Malmos, E.,
Chrappán, M.,
Jász, E.:
What is happening to science subjects in public education? - University students' opinion about teaching science.
In: EDULEARN16, 8th International Conference on Education and New Learning Technologies : Barcelona (Spain) 4th - 6th of July, 2016 : Conference proceedings / L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres, International Academy of Technology, Education and Development, Valencia, 9105-9115, 2016, (ISSN 2340-1117) ISBN: 9788460888604
Chrappán, M.:
Mit kutat a "tudóstanár"?.
In: Tanulmányok a tudós tanárképzés műhelyeiből. Szerk.: Károly Krisztina, Perjés István, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 132-149, 2015, (Diszciplínák tanítása - a tanítás diszciplínái, ISSN 2416-2957 ; 1) ISBN: 9789632846118
Chrappán, M.,
Bencze, R.:
Transition of teacher in-service trainings and research teacher ambitions in Hungary.
In: ATEE Annual Conference "Transitions in teacher education and professional identities" : Proceedings, ATEE And CIEd Institute of Education ; Braga : University of Minho, Brussels, 319-327, 2015. ISBN: 9789081563987
Chrappán, M.,
Kovács, E. M.:
Adaptation at the University of Debrecen Institute of Educational Sciences.
In: The art and science of leading a school : central5: a Central European view on competencies for school leaders : final report of the project: International Co-operation for School Leadership involving Austria, the Czech Republic, Hungary, Slovakia, Slovenia, Sweden / [chief ed. Nóra Révai and Glynn Arthur Kirkham], Tempus Foundation, Budapest, 120-123, 2013. ISBN: 9786155319037
Németh, N. V.,
Chrappán, M.:
The Value Preferences of the Pre-Service and In-Service Teachers in the Pedagogical Activity.
In: Students in a Cross-Border Region. Eds.: Zoltán Györgyi, Zoltán Nagy, University of Oradea Press, Oradea, 167-183, 2013. ISBN: 9786061009923