EN HU

Chrappán Magdolna

Publication list

2023
1.
Fehér, V., Czékmán, B., Chrappán, M., Lakatos, G., Revákné Markóczi, I.: Analyzing the Energy Awareness of Pre-Service Teachers Using the Word Association Method.
J. Teacher Education for Sustainability. 25 (2), 35-59, 2023.
Journal metrics:
Q2 Education
2.
Chrappán, M.: Felsőoktatási mentorok a tanárképzés új rendszerében = The Role of University Tutors in the New Teacher Education System.
Ma.Tud. 184 (2), 173-182, 2023.
2022
3.
Janecskó, L. L., Chrappán, M.: "Ha több tárgyat tanítok, több fizetés járna" - tanárok és tanárszakos hallgatók nézetei a komplex természettudományos oktatásról.
In: Tanuló társadalom : Oktatáskutatás járvány idején. Szerk.: Kattein-Pornói R, Mrázik J , Pogátsnik M, Debreceni Egyetemi Kiadó, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA), Budapest, Debrecen, 173-183, 2022, (HERA Évkönyvek sorozat kötetei, ISSN 2064-6755) ISBN: 9786155657108
4.
Chrappán, M.: TÉR-figyelő rendszer. A teljesítményértékelés a felsőoktatási intézményekben.
In: Interdiszciplináris pedagógia a bizonytalanság korában : a XII. Kiss Árpád Emlékkonferencia : tanulmánykötete. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet : Kiss Árpád Archívum Könyvtára, Debrecen, 55-70, 2022, (Kiss Árpád Archívum könyvsorozata, ISSN 1587-1150 ; 12.) ISBN: 9789634903949
5.
Chrappán, M.: Úgy tanítunk, ahogy minket tanítottak - tanárjelöltek a természettudományos oktatásról.
In: Értékközvetítés és iskola : Tanulmányok Szabó László Tamás tiszteletére. Szerk.: Kovács Klára, CHERD-H, Debrecen, 176-193, 2022, (Oktatáskutatók könyvtára, ISSN 2064-9312 ; 14.) ISBN: 9786156012166
2021
6.
Chrappán, M.: Researching private supplementary tutoring: Methodological lessons from diverse cultures.
Hung. educ. res. j. 11 (2), 218-221, 2021.
2020
7.
Chrappán, M.: Fényes múlt, sötét jövő?: A természettudományos tanárszakosok iskolaképe.
In: Interdiszciplináris pedagógia múlt és jövő között: a XI. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztett változata. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet, Debrecen, 83-94, 2020, (Kiss Árpád Archívum könyvsorozata, ISSN 1587-1150 ; 11.) ISBN: 9789634902249
8.
Chrappán, M., Kopp, E., Pesti, C.: Initial Teacher Education in Hungary: Issues, Policies, Practices.
Eastern European Journal of Transnational Relations. 4 (1), 49-74, 2020.
2019
9.
Chrappán, M.: A didaktika legújabb trendjei.
In: Innováció az oktatásban. Szerk.: Polonyi Tünde, Abari Kálmán, Szabó Fruzsina, Oriold és Társai Kft., Budapest, 39-55, 2019, (A pszichológia gyakorlata, ISSN 2630-8207) ISBN: 9786155443947
2018
10.
Chrappán, M.: Methods for preparing student teachers: Lesson Study Microteaching in training practice.
In: Ways of Promoting Excellence in Higher Education / Gábor Erdei, Erika Juhász, Salih Sahin, Adnan Kan, Pegem Akademi, Ankara, 94-106, 2018. ISBN: 9786052415467
2017
11.
Chrappán, M.: A természettudományi tárgyak helyzete és elfogadottsága a közoktatásban.
Magyar tudomány. 178 (11), 1352-1368, 2017.
12.
Chrappán, M.: A természettudományos oktatás reménytelensége?.
In: Innováció, kutatás, pedagógusok. HuCER 2017: Absztrakt kötet, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 34, 2017. ISBN: 9786155657023
13.
Chrappán, M.: A természettudományos tárgyak helyzete és elfogadottsága a közoktatásban.
In: Az oktatás korproblémái. Szerk.: Hunyady György, Csapó Benő, Pusztai Gabriella, Szivák Judit, ELTE Eötvös K., Budapest, 149-178, 2017. ISBN: 9789633122754
2016
14.
Chrappán, M., Kapornai, J.: A közigazgatás és tanügyigazgatás kérdései.
Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 221 p., 2016. ISBN: 9789634738749
15.
Jász, E., Chrappán, M., Malmos, E.: "How did science lessons go at school?" - Introducing the analysis of university student interviews on science subject.
In: EDULEARN16, 8th International Conference on Education and New Learning Technologies : Barcelona (Spain) 4th - 6th of July, 2016 : Conference proceedings / L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres, International Academy of Technology, Education and Development, Valencia, 0283-0292, 2016, (ISSN 2340-1117) ISBN: 9788460888604
16.
Malmos, E., Chrappán, M.: Természettudományos attitűd vizsgálat egy pilot mérés tükrében.
Educatio. 25 (4), 608-616, 2016.
17.
Malmos, E., Chrappán, M., Jász, E.: What is happening to science subjects in public education? - University students' opinion about teaching science.
In: EDULEARN16, 8th International Conference on Education and New Learning Technologies : Barcelona (Spain) 4th - 6th of July, 2016 : Conference proceedings / L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres, International Academy of Technology, Education and Development, Valencia, 9105-9115, 2016, (ISSN 2340-1117) ISBN: 9788460888604
2015
18.
Chrappán, M.: Mit kutat a "tudóstanár"?.
In: Tanulmányok a tudós tanárképzés műhelyeiből. Szerk.: Károly Krisztina, Perjés István, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 132-149, 2015, (Diszciplínák tanítása - a tanítás diszciplínái, ISSN 2416-2957 ; 1) ISBN: 9789632846118
19.
Chrappán, M.: Tanárképzési háromszögek: iskolák, fenntartók és képzők együttműködése: Összehasonlító országtanulmányok.
Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Debrecen, 250 p., 2015. ISBN: 9789634738886
20.
Chrappán, M., Bencze, R.: Transition of teacher in-service trainings and research teacher ambitions in Hungary.
In: ATEE Annual Conference "Transitions in teacher education and professional identities" : Proceedings, ATEE And CIEd Institute of Education ; Braga : University of Minho, Brussels, 319-327, 2015. ISBN: 9789081563987
2014
21.
Chrappán, M.: Pléh Csaba: A társalgás pszichológiája: "...elképzelt konfliktusokat gyerekként és felnőttként is tárgyalással oldunk meg".
Anyanyelv-pedagógia. 7 (1), 1-4, 2014.
(Reviewed publication: Pléh Csaba. -A társalgás pszichológiája /Budapest : Libri K., 2012423)
22.
Chrappán, M.: Tantervi szabályozás és intézményi implementáció.
Educatio. 23 (1), 26-35, 2014.
2013
23.
Chrappán, M., Kovács, E. M.: Adaptation at the University of Debrecen Institute of Educational Sciences.
In: The art and science of leading a school : central5: a Central European view on competencies for school leaders : final report of the project: International Co-operation for School Leadership involving Austria, the Czech Republic, Hungary, Slovakia, Slovenia, Sweden / [chief ed. Nóra Révai and Glynn Arthur Kirkham], Tempus Foundation, Budapest, 120-123, 2013. ISBN: 9786155319037
24.
Chrappán, M.: Judy Williams: Constructing New Professional Identities. Carreer Changers in Teacher Education.
Hung. educ. res. j. 3 (3), 7-7, 2013.
(Reviewed publication: Judy Williams. -Constructing New Professional Identities. Carreer Changers in Teacher Education. /Rotterdam/Boston/Taipei : Sense Publishers, 2013. -153. -)
25.
Németh, N. V., Chrappán, M.: The Value Preferences of the Pre-Service and In-Service Teachers in the Pedagogical Activity.
In: Students in a Cross-Border Region. Eds.: Zoltán Györgyi, Zoltán Nagy, University of Oradea Press, Oradea, 167-183, 2013. ISBN: 9786061009923
DEENK University of Debrecen
© 2012 University of Debrecen