The library will operate on a duty schedule between 22 December 2025 and 4 January 2026. During this period, it will be possible to upload publications, but all other services will be suspended.
Demeter, J.,
Czimre, K.,
Teperics, K.:
Spatial Disparities in University Admission Outcomes Among Ethnic Hungarian Students: Regional Analysis in the Central European Carpathian Basin.
Education Sciences. 15 (8), 1-21, (article identifier: 961), 2025.
Q2
Developmental and Educational Psychology
(2024)
Q1
Education
(2024)
Q2
Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation
(2024)
Q2
Public Administration
(2024)
2.
Bujdosó, G.,
Czimre, K.,
Teperics, K.,
Molnár, E.,
Kapusi, J.,
Saidi, I.,
Gusman, D.:
Virtual Reality technologies in Geography education: Research result and experiences.
In: 4th International Congress on Earth and Geological Sciences. Szerk.: Dr. Vanga, United Research Forum, Párizs, 23-23, 2025. ISBN: 9781917892131
Demeter, J.,
Czimre, K.,
Teperics, K.:
A Quantitative Analysis of University Admission Results for Hungarian Ethnic Minority Students in the Carpathian Basin.
Educ. Sci. 14 (11), 1-19, (article identifier: 1253), 2024.
Bujdosó, G.,
Teperics, K.,
Roskó, T.,
Jász, E.,
Czimre, K.,
Molnár, E.,
Kapusi, J.,
Novac, M.,
Novac, O.:
Disruptive technologies in STEM education - A method for broadening the spectrum of IT teacher education.
In: EDULEARN23 Proceedings. Szerk.: Luis Gómez Chova; Chelo González Martínez; Joanna Lees, IATED Academy, 2023, 5684-5692, 2023, (ISSN 2340-1117) ISBN: 9788409521517
Charzynski, P.,
Urbanska, M.,
Capra, G. F.,
Ganga, A.,
Holmes, P.,
Szulczewski, M.,
Baatar, U. O.,
Boularbah, A.,
Bresilla, B.,
Cacovean, H.,
Datta, A.,
Gadsby, H.,
Gargouri, K.,
Gebregeorgis, E. G.,
Giani, L.,
Grover, S.,
Juliev, M.,
Kasparinskis, R.,
Kawahigashi, M.,
Kellermann, L. A.,
Kim, K. H. J.,
Krótka, L.,
Kukuls, I.,
Kunchulia, I.,
Laaouidi, Y.,
Leglize, P.,
Mouketou, T. D.,
Mugagga, F.,
Novák, T.,
Ortiz, J.,
Osuna, V. V.,
Penízek, V.,
Tomov, P.,
Prokofeva, T.,
Pulido, M.,
Recha, C. W.,
Reintam, E.,
Repe, B.,
Şahin, S.,
Salehi, M. H.,
Badjo, A. T. D.,
Teperics, K.,
Tormanen, T.,
Tsyrybka, V.,
Vaisvalavicius, R.,
Vezzani, F.,
Zhang, S.:
A global perspective on soil science education at third educational level; knowledge, practice, skills and challenges.
Geoderma. 425, 1-16, (article identifier: 116053), 2022.
Kozma, G.,
Czimre, K.,
Teperics, K.,
Pénzes, J.:
A helyi önkormányzatok helyiadó-kivetési gyakorlatának vizsgálata a hazai kedvezményezett településeken, 1997-2020 = Examining the local tax levying practices of the beneficiary settlements` local governments in Hungary between 1997 and 2020.
Ter. Stat. 62 (6), 663-682, 2022.
Kozma, G.,
Teperics, K.,
Czimre, K.,
Radics, Z.:
Characteristics of the Spatial Location of Sports Facilities in the Northern Great Plain Region of Hungary.
Sports. 10 (10), 1-10, (article identifier: 157), 2022.
Q1
Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation
9.
Keményfi, R.,
Teperics, K.,
Bihari Nagy, É.,
Kavecsánszki, M.:
Ethnography and Cultural Anthropology in Higher Education.
In: Reckoning and Framing. Current Status and Future Prospects of Hungarian Ethnography in the 21st Century. Eds.: Balázs Borsos; Fruzsina Cseh; Csaba Mészáros, Waxmann, Münster; New York, 25-69, 2022, (Hungarian Ethnology Studies, ISSN 2940-1496 ; 1) ISBN: 9783830946298
Bujdosó, G.,
Novac, M.,
Novac, O.,
Roskó, T.,
Teperics, K.:
Experiences with the use of virtual reality environments in education - Identifying difficulties and possible solutions during thesis work.
In: EDULEARN22 Proceedings / IATED, IATED, 2022, 10216-10221, 2022, (ISSN 2340-1117) ISBN: 9788409424849
Kozma, G.,
Radics, Z.,
Teperics, K.:
The Role of Sports Facilities in the Regeneration of Green Areas of Cities in Historial View: The Case Study of Great Forest Stadium in Debrecen, Hungary.
Buildings. 12 (6), 1-15, (article identifier: 714), 2022.
Teperics, K.,
M. Császár, Z.,
Csüllög, G.,
Czimre, K.:
Cost sensitivity of international students in the largest hungarian university cities.
Acta geogr. Debr., Landsc. environ. ser. 15 (1), 76-84, 2021.
M. Császár, Z.,
Teperics, K.,
Czimre, K.,
Köves, K.:
Internationalization processes and their characteristics in the Hungarian higher education.
Interdisciplinary Management Research. 17, 1397-1416, 2021.
Keményfi, R.,
Teperics, K.,
Bihari Nagy, É.,
Kavecsánszki, M.:
A magyar felsőoktatás regionális tagoltságának jellemzői - háttérrajz.
In: Számvetés és tervezés: A néprajztudomány helyzete és jövője a 21. században. Szerk.: Cseh Fruzsina, Mészáros Csaba, Borsos Balázs, L'Harmattan Kiadó : MTA BTK Néprajztudományi Intézet, Budapest, 499-552, 2020, (Summa Ethnographica, ISSN 2498-48X ; 3) ISBN: 9789634147497
Csorba, P.,
Tóth, T.,
Szabó, G.,
Fazekas, I.,
Radics, Z.,
Teperics, K.,
Revákné Markóczi, I.,
Mika, J.,
Patkós, C.,
Kovács, E.,
Ütőné Visi, J.,
Csákberényi Nagy, M. T. K.,
Bartha, J. S. I.:
A társadalmi tanulási folyamatok szerepe a megújuló energiahordozókkal kapcsolatos ismeretekben két magyarországi megye példáján.
Debr. szle. 2, 200-211, 2020.
Revákné Markóczi, I.,
Jász, E.,
Kovács, E.,
Teperics, K.,
Ütőné Visi, J.:
Általános és középiskolás tanulók megújuló energiára vonatkozó fogalmi strukturájának és befolyásoló tényezőkkel való összefüggésének vizsgálata.
In: Neveléstudomány - horizontok és dialógusok : absztraktkötet. Szerk.: Varga Aranka, Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófia, MTA Pedagógiai Tudományok Bizottság PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Pécs, 521, 2019. ISBN: 9789634294733
Revákné Markóczi, I.,
Jász, E.,
Kovács, E.,
Teperics, K.,
Ütőné Visi, J.:
A megújuló energiával összefüggő fogalmi struktúra vizsgálata 4., 7. és 11. osztályosok körében.
In: VII. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia : Program : Tartalmi összefoglalók. Kiadta: az International Research Institute s.r.o, International Research Institute s.r.o., Komárno, Szlovákia, 76, 2019. ISBN: 9788089691609
Márkus, E.,
Teperics, K.,
Márton, S.:
Investigating learning communities - Methodological background.
In: Learning Communities and Social Innovations. Szerk.: Kozma Tamás , Márkus Edina, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 25-33, 2019, (Régió és Oktatás = Region and Education, ISSN 2060-2596 ; 12) ISBN: 9789633187852
Revákné Markóczi, I.,
Jász, E.,
Kovács, E.,
Teperics, K.,
Ütőné Visi, J.,
Máth, J.:
Primary and secondary school students' knowledge related to renewable energy and some of its influencing factors.
J. Balt. Sci. Educ. 18 (6), 924-942, 2019.
Czimre, K.,
Kozma, G.,
Teperics, K.,
Szabó, G.,
Fazekas, I.:
Renewable energy resources in new Hungary development plan: some general and spatial characteristics.
Int. rev. appl. sci. eng. 10 (2), 183-191, 2019.
M. Császár, Z.,
Teperics, K.,
Wusching, Á. T.,
Győri, F.,
Alpek, L.,
Czimre, K.,
Sályi, A.,
Koltai, A.:
The impact of the spending habits of international students on the economy of university students - case stufy: Hungary.
Interdisciplinary Management Research. 15, 562-585, 2019.
Bujdosó, G.,
Jász, E.,
M. Császár, Z.,
Farsang, A.,
Kapusi, J.,
Molnár, E.,
Teperics, K.:
Virtual reality in teaching geography.
In: ICERI2019 Proceedings. Eds.: Chova L. Gómez; Martínez A. López; Torres I. Candel, International Academy of Technology, Education and Development (IATED), Seville, 659-665, 2019. ISBN: 9788409147557