EN HU

Máth János

Máth János

Publication list

Uploaded publications:
68
Publications in DEA:
60
OA:
20
Date range:
1993-2023
2023
1.
Revákné Markóczi, I., Fehér, V., Máth, J.: Energy awareness education appearing in natural sciences textbooks from grade 1 to 12.
J. Balt. Sci. Educ. 22 (3), 470-492, 2023.
Journal metrics:
Q2 Education
2022
2.
Nagy, T. K., Csernoch, M., Máth, J.: Cross-Curricular Connections and Knowledge-Transfer Elements in Data Management.
Acta Polytech. Hung. 19 (1), 133-149, 2022.
Journal metrics:
Q2 Engineering (miscellaneous)
Q2 Multidisciplinary
3.
Csernoch, M., Máth, J., Nagy, T. K.: The Interpretation of Graphical Information in Word Processing.
Entropy. 24 (10), 1-16, 2022.
Journal metrics:
Q2 Electrical and Electronic Engineering
Q2 Information Systems
Q2 Mathematical Physics
Q2 Physics and Astronomy (miscellaneous)
2021
4.
Fodor, S., Páskuné Kiss, J., Máth, J., Fehér, Á.: A tanórán és iskolán kívüli tanulási elfoglaltságok motivációjának kvalitatív vizsgálata kiemelkedő kognitív képességű tanulóknál.
Magyar Pszichológiai Szemle. 76 (2), 393-420, 2021.
Journal metrics:
Q4 Psychology (miscellaneous)
5.
Csernoch, M., Biró, P., Máth, J.: Developing computational thinking skills with algorithm-driven spreadsheeting.
IEEE Access. 9, 153943-153959, 2021.
Journal metrics:
Q1 Computer Science (miscellaneous)
Q1 Engineering (miscellaneous)
Q1 Materials Science (miscellaneous)
2019
6.
Szabó, R. K., Máth, J., Sztancsik, V.: A reziliencia és a proaktív megküzdés összefüggéseinek vizsgálata.
Alk. Pszichol. 19 (4), 73-99, 2019.
7.
Revákné Markóczi, I., Jász, E., Kovács, E., Teperics, K., Ütőné Visi, J., Máth, J.: Primary and secondary school students' knowledge related to renewable energy and some of its influencing factors.
J. Balt. Sci. Educ. 18 (6), 924-942, 2019.
Journal metrics:
Q2 Education
2017
8.
Sztancsik, V., Máth, J., Pék, G.: Szkizofréniával élők megbélyegzettségének mérése.
Alk. pszichol. 17 (1), 41-57, 2017.
2016
9.
Papp, Z., Alberth, M., Rácz, N., Máth, J., Nemes, J.: Alitosi e sua correlazione con le abitudini di salute orale in Ungheria (Halitosis and its association with oral health behaviour in Hungary).
Il Den. Mod. 34, 160-167, 2016.
10.
Sztancsik, V., Máth, J., Pék, G.: A megbélyegzettség (önstigma) és a diszkrimináció tapasztalatok összefüggéseinek vizsgálata szkizofréniával élők körében.
In: Múlt és jelen összeér: Magyar Pszichológiai Társaság XXV. Jubileumi Országos Tudományos Nagygyűlése: Kivonatkötet / fel. szerk. Vargha András, Magyar Pszichológiai Társaság, Budapest, 268, 2016. ISBN: 9786158024129
11.
Mező, F., Máth, J., Abari, K., Mező, K.: Fejlesztőprogramok egymintás longitudinális vizsgálatának matematikai statisztikai háttere.
Különleges bánásmód. 1, 63-72, 2016.
12.
Biró, P., Csernoch, M., Abari, K., Máth, J.: First year students' algorithmic skills in tertiary computer science education.
Knowledge, Information and Creativity Support Systems Selected Papers from KICSS'2014 - 9th International Conference, held in Limassol, Cyprus, on November 6-8, 2014 351-358, 2016.
13.
Huszti, A., Revákné Markóczi, I., Máth, J.: Investigating the relationship between problem-solving and metacognition among university students entering university education.
Hung. educ. res. j. 6 (1), 76-91, 2016.
14.
Máth, J., Kondé, Z., Csikai, E., Horváth-Labancz, E.: Kérdezz inkább, ne válaszolj! - Egy matematikai kreativitás teszt fejlesztésének tanulságai.
In: Múlt és jelen összeér: Magyar Pszichológiai Társaság XXV. Jubileumi Országos Tudományos Nagygyűlése: Kivonatkötet / fel. szerk. Vargha András, Magyar Pszichológiai Társaság, Budapest, 311-312, 2016. ISBN: 9786158024129
15.
Mező, F., Máth, J., Abari, K., Mező, K.: Vizsgálati és kontrollcsoportot egy adatfelvételi alkalom alapján összehasonlító hatásvizsgálatok matematikai statisztikai háttere.
Különleges bánásmód. 2 (2), 73-82, 2016.
2015
16.
Abari, K., Mező, K., Mező, F., Máth, J.: A fejlesztőprogramok hatásvizsgálatát szolgáló adatbázisok szerkezete egy ingyenes statisztikai szoftverben: az R-ben.
Különleges bánásmód. 2, 37-47, 2015.
17.
Biró, P., Csernoch, M., Máth, J., Abari, K.: Algorithmic skills transferred from secondary CSI studies into tertiary education.
International Journal of Social, Education, Economics and Management Engineering 9 (2), 379-385, 2015.
18.
Sztancsik, V., Máth, J., Pék, G.: A "szkizofrénia" diagnózis jelentésének vizsgálata laikus vizsgálati személyek körében.
Alk. pszichol. 15 (2), 73-85, 2015.
19.
Mező, F., Máth, J., Abari, K., Mező, K.: Fejlesztőprogramok egymintás, kritériumorientált hatásvizsgálatának matematikai statisztikai háttere.
Különleges bánásmód. 1 (3), 69-78, 2015.
20.
Máth, J., Mező, F., Abari, K., Mező, K.: Fejlesztőprogramok hatásvizsgálatának matematikai statisztikai alapfogalmai.
Különleges bánásmód. 1 (1), 69-77, 2015.
21.
Mező, F., Máth, J., Abari, K., Mező, K.: Fejlesztőprogramok önkontrollos hatásvizsgálatának matematikai statisztikai háttere.
Különleges bánásmód. 1 (4), 65-75, 2015.
22.
Biró, P., Csernoch, M., Máth, J., Abari, K.: Measuring the level of algorithmic skills at the end of secondary education in Hungary.
Proc. Soc. Behav. Sci. 176, 876-883, 2015.
23.
Biró, P., Csernoch, M., Abari, K., Máth, J.: Testing algorithmic and application skills.
Turk. Online J. Educ. Technol. Special Issue 2, 536-543, 2015.
Journal metrics:
Q2 Education
Q2 E-learning
24.
Csernoch, M., Biró, P., Máth, J., Abari, K.: Testing algorithmic skills in traditional and non-traditional programming environments.
Informatics in Education. 14 (2), 175-197, 2015.
Journal metrics:
Q3 Communication
Q3 Computer Science Applications
Q3 Education
25.
Csernoch, M., Biró, P., Abari, K., Máth, J.: Understanding algorithms in different presentations.
Acta Didact. Napocensia. 8 (4), 1-12, 2015.
DEENK University of Debrecen
© 2012 University of Debrecen