EN HU

Benke Mária Magdolna

Benke Mária Magdolna

Publication list

2019
1.
Benke, M. M.: Gondolatok a tanuló közösségek kutatásához.
Kultúra és közösség. 10 (2), 5-15, 2019.
2.
Benke, M. M.: The missing partner - Vocational education and training for learning regions and learning communities.
In: Learning cities and culture working together. Ed.: Balázs Németh, University of Pécs (PTE) : House of Civic Communities (Civil Közösségek Háza, CKH), Pécs, 9-20, 2019. ISBN: 9789634293972
3.
Benke, M. M.: Vocational education and training, the contested partner in innovation projects.
In: Prevenció, intervenció és kompenzáció: korszerű neveléstudományi módszerekkel a korai iskolaelhegyás ellen, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 21, 2019. ISBN: 9786155657078
4.
Benke, M. M.: Vocational education and training, the contested partner in innovation projects: Questions and remarks.
In: Trends in vocational education and training research : Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (VETNET). Ed.: Barbara E. Stalder, Christof Nägele, VETNET, Bern, 77-84, 2019. ISBN: 9781690723233
2018
5.
Benke, M. M.: Az egyetemisták szerepe a közösségfejlesztő mozgalmakban és a tanuló közösségek kialakulásában.
In: Oktatás, gazdaság, társadalom: HuCER 2018 : absztraktkötet, Magyar Nevelés-és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 26, 2018. ISBN: 9786155657047
6.
Benke, M. M., Czimre, K., Forray, R. K., Kozma, T., Márton, S., Teperics, K.: Learning regions for resilience in Hungary: challenges and opportunities.
In: Resilience, Crisis and Innovation Dynamics. Ed.: Tüzin Baycan, Hugo Pinto, Edgar Elgar Publishing Ltd., Cheltenham, 68-89, 2018. ISBN: 9781786432186
7.
Lassnigg, L., Deitmer, L., Benke, M. M., Hauschildt, U., Tacconi, G., Perini, M.: Problems of VET governance and scope for improvement - a comparative view.
In: Trends in vocational education and training research : Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (VETNET). Ed.: Christof Nägele, Barbara E. Stalder, VETNET, Bern, 208-217, 2018. ISBN: 9781723598005
2017
8.
Benke, M. M.: Gondolatok a tanuló régió kutatás elméleti kérdéseihez: A regionális ellenállóképesség és rugalmasság, a reziliencia jelentősége a tanuló régió kutatás szemszögéből.
In: A tanulás új útjai. Szerk.: Mrázik Julianna, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 634-646, 2017. ISBN: 9786155657016
2016
9.
Benke, M. M.: A regionális ellenállóképesség és rugalmasság, a resiliencia a tanuló régió kutatás szemszögéből.
In: A tanulás új útjai : HUCER 2016 Absztrakt kötet, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 16, 2016.
10.
Benke, M. M.: A tanuló közösségek és a szakképzés.
Educatio. 25 (2), 184-197, 2016.
11.
Benke, M. M.: Néhány gondolat a tanuló régiók, tanuló városok, tanuló közösségek elméleti vitakérdéseihez.
In: Felsőoktatási kihívások : Alkalmazkodás stratégiai partnerségben. Szerk.: Fodorné Tóth Krisztina, "MELLearN - Felsőoktatási Hálózat az Életen át tartó tanulásért" Egyesület, Pécs, 180-194, 2016. ISBN: 9789638887870
12.
Benke, M. M.: Szakképzéssel kapcsolatos régi és új partnerségek a 21. Században.
In: Oktatás és fenntarthatóság. Szerk.: Fehérvári Anikó, Juhász Erika, Kiss Virág Ágnes, Kozma Tamás, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 405-414, 2016, (HERA évkönyvek, ISSN 2064-6755 ; 3.) ISBN: 9789631255423
2015
13.
Benke, M. M.: A tanuló közösségekről.
In: Tanuló régiók Magyarországon : Az elmélettől a valóságig. Írták: Kozma Tamás és munkatársai, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 62-74, 2015, (Régió és oktatás, ISSN 2060-2596 ; 11.) ISBN: 9789633184721
14.
Benke, M. M.: New and Old Partnerships Targeting VET in the 21st Century.
In: Crossing Boundaries in Vocational Education and Training: Innovative Concepts for the 21st Century.. Eds.: Michael Gessler, Larissa Freund, University of Bremen, Bréma, 128-133, 2015, (Evaluate Europe Handbook Series, ISSN 1861-6828 ; 6.)
15.
Benke, M. M.: Szakképzés: III. Helyi szint.
In: Tanuló régiók Magyarországon : Az elmélettől a valóságig. Írták: Kozma Tamás és munkatársai, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 133-141, 2015, (Régió és oktatás, ISSN 2060-2596 ; 11.) ISBN: 9789633184721
16.
Benke, M. M.: The Spatial Frame of Lifelong Learning: Learning Regions, Learning Cities, Learning Communities.
Hung. Educ. Res. J. 5 (4), 79-86, 2015.
17.
Benke, M. M.: Tudományos előzmények.
In: Tanuló régiók Magyarországon : Az elmélettől a valóságig. Írták: Kozma Tamás és munkatársai, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 13-18, 2015, (Régió és oktatás, ISSN 2060-2596 ; 11.) ISBN: 9789633184721
2014
18.
Benke, M. M.: A tanuló régióktól a tanuló közösségekig.
In: Tanuló közösségek, közösségi tanulás : A tanuló régió kutatás új eredményei. Szerk.: Juhász Erika, CHERD, Debrecen, 51-70, 2014, (Régió és oktatás, ISSN 2060-2596 ; 10.) ISBN: 9789634737063
19.
Kozma, T., Benke, M. M.: Learning Regions: Hungarian Educational Research Journal, Vol. 4 (2014) No. 3.
Debrecen University Press, Debrecen, 110 p., 2014.
20.
Benke, M. M.: Párbeszéd és partnerség a középfokú szakképzésben.
In: XIV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Oktatás és nevelés - gyakorlat és tudomány: tartalmi összefoglalók. Szerk.: Buda András, Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 239, 2014. ISBN: 9789634737421
21.
Benke, M. M.: The Learning Region - Preface.
Hung. Educ. Res. J. 4 (3), 1-7, 2014.
2013
22.
Benke, M. M.: A tanuló régiók, a tanuló közösségek és a szakképzés.
Szakk. Szle. 19 (3), 5-21, 2013.
23.
Benke, M. M.: A tanuló régió - Kihívás és lehetőség.
In: Iskola a társadalmi térben és időben 2011-2012. Szerk.: Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófia, PTE "Oktatás és Társadalom" Neveléstudományi Doktori Isk., Pécs, 200-210, 2013, (ISSN 2062-1558)
24.
Benke, M. M.: A tanuló régióktól a tanuló közösségekig.
In: Változó életformák - régi és új tanulási környezetek : Absztraktkötet. Szerk.: Bárdos Jenő, Kis-Tóth Lajos, Racsko Réka, Líceum K., Eger, 169, 2013. ISBN: 9786155250323
2011
25.
Benke, M. M.: Gondolatok a tanoncképzésről és a duális szakképzésről.
Szakk. Szle. 27 (2), 79-84, 2011.
DEENK University of Debrecen
© 2012 University of Debrecen