EN HU

Szabó Fruzsina

Publication list

Uploaded publications:
31
Publications in DEA:
31
OA:
12
Date range:
2016-2024
2024
1.
Szabó, F., Szőke, J.: How does generative AI promote autonomy and inclusivity in language teaching?.
ELT Journal Epub ahead of print, 1-11, (article identifier: 052), 2024.
Journal metrics:
Q1 Developmental and Educational Psychology (2023)
D1 Education (2023)
D1 Linguistics and Language (2023)
2023
2.
Szabó, F., Kopinska, M.: Gamification in foreign language teaching: A conceptual introduction.
Hung. educ. res. j. Epub, 1-11, 2023.
3.
Csizér, K., Fekete, I., Szabó, F., Albert, Á.: Kitartás és érdeklődés a nyelvtanulásban: A GRIT jelenség vizsgálata angol szakos egyetemisták körében.
Magyar Pedagógia. 123 (1), 3-17, 2023.
4.
Polonyi, T. É., Balajthy, D., Abari, K., Szabó, F., Páskuné Kiss, J., Buda, M.: Learners' motivation at schools in low SES regions in Hungary.
International Journal of Inclusive Education. 2023, 1-16, 2023.
Journal metrics:
Q1 Arts and Humanities (miscellaneous)
Q1 Education
5.
Szabó, F.: What English language teachers need to know: Vol. 3. Designing curriculum.
Hung. educ. res. j. Epub, 1-2, 2023.
(Reviewed publication: Christinson, M. ; Murray, D. E. -What English language teachers need to know: Vol. 3. Designing curriculum /London : Routledge, 2021)
2022
6.
Szabó, F., Csépes, I.: Constructivism in language pedagogy.
Hung. educ. res. j. Epub, 1-13, 2022.
7.
Szabó, F., Abari, K., Balajthy, D., Polonyi, T. É.: HANNA - A Gamified Digital Supplementary Course Material Developed to Help Socially Disadvantaged Pupils Learn English.
Teaching English with Technology. 22 (2), 51-68, 2022.
Journal metrics:
Q2 Education
Q1 Linguistics and Language
8.
Szabó, F., Godó, K., Győri, K., Kovács, K. E.: Hátrányos helyzetű gyermekek mentális egészsége és távolléti oktatással kapcsolatos attitűdjei a COVID19 járvány első hullámának függvényében.
In: Oktatás egy változó világban : Kutatás, innováció, fejlesztés : Absztraktkötet. Szerk.: Juhász Erika, Kattein-Pornói Rita, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA), Budapest, 168, 2022. ISBN: 9786155657115
9.
Szabó, F., Maior, E.: How online teaching impacted pre-service teacher trainees and their digital awareness?.
In: EL & LE : conference proceedings. Ed.: Enikő Maior, Aimee Pozorski, Julianna Borbély, Partium Press ; Veszprém : University of Pannonia, Oradea, 21-28, 2022. ISBN: 9789633962336
10.
Al-Hoorie, A. H., Szabó, F.: Introduction.
In: Researching Language Learning Motivation: A Concise Guide. Eds.: Al-Hoorie Ali H, Szabó Fruzsina, Bloomsbury Publishing, London, 1-3, 2022. ISBN: 9781350166882
11.
Al-Hoorie, A. H., Szabó, F.: Researching Language Learning Motivation: a Concise Guide.
Bloomsbury Publishing, London, 304 p., 2022. ISBN: 9781350166882
12.
Kovács, K. E., Kovács, K., Szabó, F., Dan, B., Szakál, Z., Moravecz, M., Szabó, D., Olajos, T., Csukonyi, C., Papp, D., Őrsi, B., Pusztai, G.: Sport Motivation from the Perspective of Health, Institutional Embeddedness and Academic Persistence among Higher Educational Students.
Int. J. Environ. Res. Public Health. 19 (12), 1-23, 2022.
Journal metrics:
Q2 Health, Toxicology and Mutagenesis
Q2 Pollution
Q2 Public Health, Environmental and Occupational Health
2021
13.
Albert, Á., Csizér, K., Szabó, F.: A családi környezet és idegennyelv-tanulás Magyarországon.
Modern Nyelvokt. 27 (1-2), 88-103, 2021.
15.
Szabó, F., Kovács, K. E., Polonyi, T. É.: A múlt öröksége: hátrányos helyzet és idegennyelv-oktatás : egy interjúkutatás eredményei.
IQ. 31 (7-8), 69-87, 2021.
16.
Abari, K., Szabó, F., Polonyi, T. É.: HANNA: Gamifikált digitális tananyag hátrányos helyzetű tanulók nyelvtanulásának segítésére.
Educatio. 30 (2), 317-326, 2021.
17.
Szabó, F.: Idegennyelv-oktatás és hátrányos helyzet: a nyelvérzék és nyelvtanulási sikeresség összefüggései egy Kelet-Magyarországi hátrányos helyzetű régió 11-12 éves korú tanulóinál.
Partium Kiadó, Nagyvárad, 259 p., 2021. ISBN: 9786069673102
18.
Szabó, F., Albert, Á., Csizér, K.: The Effects of Family Background on the Processes of Foreign Language Learning in Hungary.
Cent. Eur. J. Educat. Res. 3 (2), 87-97, 2021.
19.
Lénárt-Muszka, Z., Szabó, F.: Útmutató a sikeres és önálló nyelvtanuláshoz: Kézikönyv és módszertani kisokos a DE hallgatóinak és munkatársainak.
2020
20.
Szabó, F., Maior, E., Wijnen, H. v.: Language pedagogy.
Institute of English and American Studies, University of Debrecen, Debrecen, 109 p., 2020.
21.
Szabó, F., Maior, E., Wijnen, H. v.: Language Pedagogy: Hungarian Educational Research Journal Volume 10 (2020): Issue 1 (Mar 2020).
Akadémiai Kiadó, Budapest, 2020.
2019
22.
Szabó, F., Fegyverneki, G.: A mobileszközök felhasználási lehetőségei a tanítási-tanulási folyamatban.
In: Innováció az oktatásban. Szerk.: Polonyi Tünde, Abari Kálmán, Szabó Fruzsina, Oriold és Társai Kft., Budapest, 205-219, 2019, (A pszichológia gyakorlata, ISSN 2630-8207) ISBN: 9786155443947
23.
Szabó, F., Polonyi, T. É., Abari, K.: Foreign Language Learning and Low Socio-Economic Status.
PedActa. 9 (2), 37-46, 2019.
24.
Polonyi, T. É., Abari, K., Szabó, F.: Innováció az oktatásban.
Oriold és Társai Kft., Budapest, 430 p., 2019. ISBN: 9786155443947
2018
25.
Szabó, F.: Konstruktivizmus a nyelvpedagógiában.
In: Pszichológia-pedagógia-technológia. Szerk.: Polonyi Tünde, Abari Kálmán, Oriold és Társai, Budapest, 43-57, 2018. ISBN: 9786155443947
DEENK University of Debrecen
© 2012 University of Debrecen