EN HU

Institute of English and American Studies

Institute of English and American Studies
Institute of English and American Studies
Uploaded publications:
1823
Publications in DEA:
1663
OA:
242
Date range:
1977-2025
2025
1.
Bényei, T., Bódi, K.: Elrendezni a történetszálakat: Bényei Tamással Bódi Katalin beszélget.
Élet ir. 69 (2), 7, 2025.
2.
Papp, F. J.: Fekete anyatörténetek új megvilágításban. Lénárt-Muszka Zsuzsanna: Lehetetlen választások: Kortárs afroamerikai anyaszövegek és a rabszolgaság utóélete.
Debr. szle. 33 (1), 115-119, 2025.
(Reviewed publication: Lénárt-Muszka Zsuzsanna. -Lehetetlen választások: Kortárs afro-amerikai anyaszövegek és a rabszolgaság utóélete /Budapest : Balassi Kiadó, 2024. -232 o. -)
3.
Győri, Z.: From Neoliberalism to Illiberalism: Film Policy and the Cinematic Ecosystem in Recent Hungarian Cinema.
East Eur Screen Stud. Epub ahead of print, 1-19, 2025.
4.
Csató, P.: Klasszikus és kortárs párbeszéde: kettős operabemutató a Csokonai Színházban.
Debr. szle. 33 (1), 35-41, 2025.
5.
Hegedűs, G., Csépes, I.: Miért választják a kiegészítő angol nyelvi árnyékoktatást a nyelvtanulók?: Egy északkelet-magyarországi felmérés eredményei.
Iskolakultúra. 35 (1), 19-36, 2025.
6.
Kardos, É.: Modification in the verbal domain in Hungarian.
In: Papers from the International Workshop on the Syntax of Predication and Modification 2024 / Hideki Kishimoto; Masashi Kawashima, Zicheng Xu, Kobe University, Kobe, 71-85, 2025.
7.
Alshammari, S., Abdelzaher, E.: Writing Disability and Breaking Language: A Collaborative Essay.
Life Writing. [Epub ahead of print], [1-2], 2025.
Journal metrics:
D1 Literature and Literary Theory (2024)
2024
8.
Ureczky, E.: A gyengélkedő nem.
alfoldonline.hu 2024.01.29., 1-9, 2024.
(Reviewed publication: Elinor Cleghorn ; ford. Szécsi Noémi. -Szenvedő nők : Mítosz és gyógyítás egy férfiközpontú világban /Budapest : Park Könyvkiadó, 2023. -539, [3] p. -)
9.
Hegedűs, G.: Ahol a szülői közösség a pedagógiai koncepció egyik alapköve. Waldorf Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és AMI - Nyíregyháza.
In: Az iskola-szülő kapcsolattartás gyakorlatai : Intervenciók, programok, gyakorlatok pedagógusoktól pedagógusoknak. Szerk.: Pusztai Gabriella, Ceglédi Tímea, Bacskai Katinka, Pallay Katalin, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, Debrecen, 268-273, 2024, (Oktatáskutatók Könyvtára, ISSN 2064-9312 (nyomtatott); 2732-1800 (online) ; 21) ISBN: 9786156012258(nyomtatott)
10.
Lénárt-Muszka, Z.: A "jó" anya árnyékában: A tiszteletreméltóság politikája és a normatív anyaság Alice Walker és Nafissa Thompson-Spires novelláiban.
Partitúra. 19 (2), 47-64, 2024.
11.
Tóth, E., Csatár, P., Rákosi, G.: A little more of that, a bit less of this: A probe into demonstrative use in Hungarian child language.
Argumentum (Debr.). 20, 356-371, 2024.
12.
Venkovits, B.: "A meseszerűség ködébe burkolt állam": Zágonyi Sámuel küzdelme a Kanadába irányuló magyar kivándorlás ellen.
Debr. szle. 32 (2), 234-248, 2024.
13.
Győri, Z.: An Educational Corpus Based Exploration of Contemporary Hungarian Cinema: Lessons of the 2021 Hungarian University Film Awards.
Studies in Eastern European Cinema. 15 (1), 118-135, 2024.
Journal metrics:
Q3 Communication
Q1 Visual Arts and Performing Arts
14.
Balogh, M. G.: Anna Mazurkiewicz: Az elhallgatott nemzetek hangja a hidegháborúban.
Klió. 33 (2), 72-80, 2024.
(Reviewed publication: Anna Mazurkiewicz. -Voice of the Silenced Peoples in the Global Cold War /Oldenbourg : De Gruyter, 2021. -)
15.
Bényei, T., Séllei, N.: A női nevelődési regény.
In: Az angol irodalom története 5 : A viktoriánus és a modernista időszak. Szerk.: Bényei Tamás; szerk. Reichmann Angelika; szerk. Séllei Nóra, Kijárat K., Budapest, 112-116, 2024. ISBN: 9786155160936
16.
Kalmár, G.: A sebesült férfitest affektív ökonómiája Kostyál Márk Kojot című filmjében.
Apertúra. 19 (2), 1-24, 2024.
17.
Bacskai, K., Bencze, Á., Dorogi, A., Hegedűs, G., Major, E., Rétháti, C., Pusztai, G.: A szülői bevonódás és az eredményesség összefüggései Magyarországon az Országos kompetenciamérés adatai alapján.
Különleges bánásmód. 10 (4), 7-20, 2024.
18.
Bülgözdi, I.: A Wordless World: The Circulation of Affects in Journey.
Acta Ludologica. 7 (Spec.), 68-83, 2024.
19.
Bényei, T., Reichmann, A., Séllei, N.: Az angol irodalom története 5: A viktoriánus és a modernista időszak.
Kijárat K., Budapest, 760 p., 2024. ISBN: 9786155160936
20.
Horváth, I.: Az eunuch visszaherélése.
Stud. litt. 63 (1-2), 176-191, 2024.
21.
Réti, Z.: Az evidenciák vége.
Élet ir. 68 (46), 1-6, 2024.
(Reviewed publication: György Péter. -Lépcsőházi katarzis /Budapest : Magvető Könyvkiadó, 2024. -144 p.)
22.
Hegedűs, G., Csépes, I.: Az oktatás színtere és a magán nyelvoktatásban való részvétel összefüggéseinek vizsgálata (Egy Észak-kelet magyarországi gimnáziumi tanulók és elsőéves egyetemista hallgatók körében végzett kutatás eredményei).
In: XXIV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Oktatás és nevelés a társadalmi jólét szolgálatában. A nevelés és az oktatás kihívásai a válságok korában: Absztraktkötet. Szerk.: Bocsi Veronika, Csók Cintia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet, Debrecen, 92, 2024. ISBN: 9789634906551
23.
Glant, T.: Az USA és a világ.
In: Az Amerikai Egyesült Államok politikai rendszere. Szerk.: Magyarics Tamás; szerk. Mártonffy Balázs; szerk. Merkovity Norbert, Ludovika Egyetemi Kiadó, Budapest, 235-256, 2024. ISBN: 9789636530464
24.
Tóth, Á., Abdelzaher, E.: BERT may help in lexicographic sense delineation.
Int J Digit Humanities. 2024, 1-22, 2024.
25.
Bacskai, K., Hegedűs, G., Pallay, K., Zoller, K., Ceglédi, T.: Bevezetés a nemzetközi intervenciók, programok fejezethez.
In: Az iskola-szülő kapcsolattartás gyakorlatai : Intervenciók, programok, gyakorlatok pedagógusoktól pedagógusoknak. Szerk.: Pusztai Gabriella, Ceglédi Tímea, Bacskai Katinka, Pallay Katalin, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, Debrecen, 22-23, 2024, (Oktatáskutatók Könyvtára, ISSN 2064-9312 (nyomtatott); 2732-1800 (online) ; 21) ISBN: 9786156012258
DEENK University of Debrecen
© 2012 University of Debrecen