EN HU

Godó Katalin

Godó Katalin

Publication list

2025
1.
Godó, K., Ceglédi, T.: Benntartó kapuőrök: Perzisztencia az oktatói informális mentori kapcsolat, a reziliens életút és az eredményesség hatásegyüttesében.
In: 50 éve családban : 20 éve családkutatásban : Tanulmányok Engler Ágnes tiszteletére. Szerk.: Markos Valéria; Bencze Ádám, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD), Debrecen, 153-183, 2025, (Oktatáskutatók könyvtáraISSN ; 25)
2024
2.
Godó, K., Godó, I.: A roma/cigány tanulók kérdése a különleges bánásmód szemszögéből.
In: Különleges bánásmód a köznevelésben. Szerk.: Kovács Karolina Eszter, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 69-82, 2024. ISBN: 9789636151034
3.
Godó, K., Godó, I.: A romák oktatásának helyzete Magyarországon, Szlovákiában és Romániában.
In: Aranypántok : Magyar romák és hátrányos helyzetűek a Kárpát-medencébe. Szerk.: Székely Levente; Illyés Szabolcs, MCC Press, Budapest, 41-68, 2024. ISBN: 9789636441098
4.
Ceglédi, T., Godó, K., Godó, I.: A "semmi nincs ingyen" mobilitásreceptje: A mobilitás egyéni kárvallottjai és a társadalmi egyenlőtlenségek igazságtalanságának elkendőzői?.
Szociol. Szle. 34 (3), 116-128, 2024.
(Reviewed publication: A társadalmi mobilitás ára. Első generációs diplomások és az osztályváltás következményei / Durst Judit, Nyírő Zsanna, Bereményi Ábel (szerk.). -Gondolat Kiadó. -)
Journal metrics:
Q3 Social Sciences (miscellaneous)
5.
Godó, K., Hornyák, Á.: A szülő-mentor viszony differenciálódása az oktatási intézmények közösségeiben.
In: XXIV. Országos Neveléstudományi Konferencia : Absztraktkötet : Oktatás és nevelés a társadalmi jóllét szolgálatában. A nevelés és az oktatás kihívásai a válságok korában. Szerk.: Bocsi Veronika, Csók Cintia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Nevelés- és Művelődéstudományok Intézete, Debrecen, 297, 2024. ISBN: 9789634906551
6.
Godó, K., Hornyák, Á., Ceglédi, T., Pusztai, G.: A szülő mint erőforrás a mentorálásban.
PedActa. 14 (2), 72-88, 2024.
7.
Godó, K.: Az OKM matematika, valamint a szövegértés eredmények különbségeinek vizsgálata a mentorálásban.
In: XXIV. Országos Neveléstudományi Konferencia : Absztraktkötet : Oktatás és nevelés a társadalmi jóllét szolgálatában. A nevelés és az oktatás kihívásai a válságok korában. Szerk.: Bocsi Veronika, Csók Cintia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Nevelés- és Művelődéstudományok Intézete, Debrecen, 497, 2024. ISBN: 9789634906551
8.
Ceglédi, T., Alter, E., Godó, K., Papp, H.: Can High Involvement of Roma Parents Combat the Impact of Poverty? Resilience and Parental Involvement in the Success of Roma Students at School from the Students' Perspective.
Horyzonty Wychowania. 23 (66), 107-120, 2024.
2023
9.
Papp, H., Alter, E., Godó, K., Ceglédi, T.: A mentor mint iránytű. A Tanítsunk Magyarországért mentorprogram hatása az alacsony státusú diákok jövőképére, tanulmányi aspirációikra.
Pedagógusképzés. 21 (49), 59-79, 2023.
10.
Godó, K., Ceglédi, T., Godó, I., Alter, E., Papp, H., Horváth, A., Tóth, E.: Mentorálás a pandémia idején: 2 év tanulságai.
PedActa. 13 (1), 17-31, 2023.
2022
11.
Godó, K.: A hallgatói populáció mentorálást előrejelző tényezőinek vizsgálata.
PedActa. 12 (1), 39-62, 2022.
12.
Godó, K.: Die Rolle des Mentors und der ElternimMentoring-Prozess.
In: Tudomány: út a világ megismeréséhez : absztrakt kötet. Szerk.: Tóth Dalma, Gadó Irén, Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Politikatudományi és Szociológiai Intézet, Debrecen, 8, 2022. ISBN: 9789634904779
13.
Szabó, F., Godó, K., Győri, K., Kovács, K. E.: Hátrányos helyzetű gyermekek mentális egészsége és távolléti oktatással kapcsolatos attitűdjei a COVID19 járvány első hullámának függvényében.
In: Oktatás egy változó világban : Kutatás, innováció, fejlesztés : Absztraktkötet. Szerk.: Juhász Erika, Kattein-Pornói Rita, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA), Budapest, 168, 2022. ISBN: 9786155657115
14.
Godó, I., Godó, K.: Hol vannak a roma hősök?: A Független Színház bemutatja.
In: Különbségkezelés pedagógusszemmel. Szerk.: Iványi Zsuzsanna, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 38-46, 2022. ISBN: 9789636150105
15.
Hegedűs, G., Godó, K.: Idegennyelv-oktatás és hátrányos helyzet: a nyelvérzék és nyelvtanulási sikeresség összefüggései egy Kelet-Magyarországi hátrányos helyzetű régió 11-12 éves korú tanulóinál. = [Language learning in low socio-economic situation: Correlations between language aptitude and success in foreign language learning in the case of 11-12-year-old students from low socio-economic backgrounds in eastern Hungary].
Hung. educ. res. j. 13 (2), 316-317, 2022.
(Reviewed publication: Szabó Fruzsina. -Idegennyelv-oktatás és hátrányos helyzet : a nyelvérzék és nyelvtanulási sikeresség összefüggései egy Kelet-Magyarországi hátrányos helyzetű régió 11-12 éves korú tanulóinál /Oradea : Partium Kiadó, 2021. -259. -)
16.
Alter, E., Ceglédi, T., Godó, K., Godó, I., Papp, H., Horváth, A., Tóth, E.: Megcáfolt tévhitek? Szülői bevonódás a Tanítsunk Magyarországért Mentorprogramban résztvevő roma tanulók iskolai pályafutásában.
In: Kihívás és/vagy esély - a romák integrációja Európában II. = Challenge and/or Chance - the Integration of Romani (Gypsy) People in Europe II. : Absztraktkötet = Book of Abstracts. Szerk.: Orosz. N, DEGYGYK Hajdúböszörmény, Hajdúböszörmény, 36, 2022. ISBN: 9789634904762
17.
Godó, K.: Mentorálás a pandémia idején: 2 év tanulságai.
In: Tudomány: út a világ megismeréséhez : absztrakt kötet. Szerk.: Tóth Dalma, Gadó Irén, Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Politikatudományi és Szociológiai Intézet, Debrecen, 6, 2022. ISBN: 9789634904779
18.
Kovács, E. M., Hafičová, H., Dubayová, T., Ceglédi, T., Godó, K., Kaleja, M.: Mentoring of Marginalized Roma Students: Resource of Academic Success and Resilience.
In: World Education Patterns in the Global North: The Ebb of Global Forces and the Flow of Contextual Imperatives. Eds.: Wiseman Alexander W. ; Wolhuter C. C, Emerald Group Publishing Ltd., Bingley, 105-125, 2022, (International Perspectives on Education and Society, ISSN 1479-3679) ISBN: 9781802625189(Print)
19.
Kovács, K. E., Godó, K., Győri, K., Szabó, F.: Research report in the project "Preventing post-COVID Social Exclusion Together" Remote education and its effects on selected peripheral areas in Hungary: Remote education and its effects on selected peripheral areas in Hungary..
Online, 33 p., 2022.
2021
20.
Godó, K.: A mentorálás offline és online minőségei a Tanítsunk Magyarországért Mentorporgramban.
In: HuCER 2021: Tanuló társadalom. Oktatáskutatás járvány idején = Learning society. Educational research during an epidemic. Szerk.: Juhász Erika, Kattein-Pornói Rita, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Debrecen, 219, 2021. ISBN: 9786155657092
21.
Godó, K.: A mentorálás offline és online minőségei a Tanítsunk Magyarországért mentorprogramban.
Iskolakultúra. 31 (11-12), 79-114, 2021.
22.
Godó, K.: A Tanítsunk Magyarországért Mentorprogram előkészítő kurzusán résztvevő mentorjelöltek motivációi.
Különleges bánásmód. 7 (2), 21-41, 2021.
23.
Godó, K.: Az oktató mint informális mentor.
Civ. szle. 18 (SI2), 107-126, 2021.
24.
Godó, K.: Big Brother Mentoring in the Let's Teach for Hungary Program.
Cent. Eur. J. Educat. Res. 3 (3), 114-141, 2021.
25.
Godó, K., Ceglédi, T., Beri, K., Balogh, J.: Coping with risks of dropout: Resilient students in colleges for advanced studies.
In: , Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Debrecen, 183, 2021. ISBN: 9786155657092
DEENK University of Debrecen
© 2012 University of Debrecen