The library will operate on a duty schedule between 22 December 2025 and 4 January 2026. During this period, it will be possible to upload publications, but all other services will be suspended.
Kovács, E.,
Ceglédi, T.,
Bordás, A.,
Berei, E. B.,
Hafičová, H.,
Dubayová, T.:
"Amit eddig nem is tudtam magamról.": Reflektív kutatás. A reziliencia felismerése és erősítése kisgyermekkortól kezdve elnevezésű projekt tréningmódszerének fejlesztése.
Országos Tranzitfoglalkoztatási Egyesület, Debrecen, 213 p., 2022.
ISBN: 9786150159669
Kovács, E. M.,
Ceglédi, T.,
Bordás, A.,
Berei, E. B.,
Hafičová, H.,
Dubayová, T.,
Petrov, B.:
"Things I didn't even know about myself until now.": Reflective research. Development of the training method of the project called Spotting and Strengthening Resiliency Skill from Early Childhood.
National Transit Employment Association, Debrecen, 210 p., 2022.
ISBN: 9786150159669
Ceglédi, T.,
Bordás, A.,
Kardos, K.:
Egyről a kettőre vagy nulláról a háromra? Szakkollégiumok intézményi hatása.
In: A felsőoktatás (hozzáadott) értéke : Közelítések az intézményi hozzájárulás empirikus megragadásához. Szerk.: Pusztai Gabriella, Bocsi Veronika, Ceglédi Tímea, Partium ; PPS ; Új Mandátum, Nagyvárad ; Budapest, 302-316, 2016, (Felsőoktatás - Társadalom ; 6.) ISBN: 9789631254471
Bordás, A.:
Megtölteni a formát tartalommal - avagy hogyan fordíthatóak át a romániai tanári munkaközösségek kötelezettségei lehetőségekké?.
In: Pálya-modell: Igények és lehetőségek a pedagógus-továbbképzés változó rendszerében. Szerk.: Pusztai Gabriella, Morvai Laura, Partium Könyvkiadó, Personal Problems Solution ; Budapest : Új Mandátum Könyvkiadó, Nagyvárad, 207-221, 2015, (Felsőoktatás és Társadalom ; 4.) ISBN: 9789631234008
Bordás, A.:
Pedagógusok szakmai tanulása alulról szerveződő és felülről szervezett szakmai közösségekben.
In: Tanárképzés és oktatáskutatás. Szerk.: Kozma Tamás, Kiss Virág Ágnes, Jancsák Csaba, Kéri Katalin, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 13-26, 2015, (HERA évkönyvek, ISSN 2064-6755 ; 2.) ISBN: 9786155372322
Bordás, A.:
Pillanatkép Románia oktatási gyakorlatáról és az intézmények közötti kapcsolatrendszerről.
In: Tanárképzési háromszögek: iskolák, fenntartók és képzők együttműködése. Összehasonlító országtanulmányok. Szerk.: Chrappán Magdolna, Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Debrecen, 103-139, 2015. ISBN: 9789634738886
Bordás, A.:
A szituatív tanulás szerepe a pedagógusok szakmai fejlődésében.
In: Képzők és képzettek : Pillanatfelvételek a 21. század tanárképzéséről és tanárairól. Szerk.: Németh Nóra Veronika, Belvedere Meridionale, Szeged, 239-262, 2014. ISBN: 9786155372155
Bordás, A.:
Dominancia és szabadság egy pedagógusokkal készített fókuszcsoportos interjú tanításértelmezéseiben.
In: Határtalan oktatáskutatás : Tanulmányok a 75 éves Kozma Tamás tiszteletére.. Szerk.: Ceglédi Tímea, Gál Attila, Nagy Zoltán, DE FKFK, Debrecen, 23-34, 2014, (Régió és oktatás, ISSN 2064-6046 ; 9.) ISBN: 9789630889957
Bordás, A.:
Hogy áll Szatmárban a drámapedagógia?.
In: Határon innen és határon túl : A magyar nyelvű óvodapedagógus- és tanítóképzés időszerű kérdései. Szerk.: Stark Gabriella, Baranyai Tünde, Szabó-Thalmeiner Noémi, Végh Balázs Béla, Státus Kiadó, Csíkszereda, 471-485, 2014. ISBN: 9786066610360
Różaǹska, A.,
Bordás, A.:
Training and professional support of teachers in the culturally and religiously diversified environments.
In: Comparative Research on Teacher Education. Eds.: Pusztai Gabriella, Engler Ágnes, Verbum, Ružomberok, 159-173, 2014. ISBN: 9788056101223
Bordás, A.,
Ceglédi, T.:
A debreceni szakkollégiumok mint a tudásmegosztó és tudásteremtő tanulóközösségek színterei.
In: Egyetemi élethelyzetek : Ifjúságszociológiai tanulmányok. Szerk.: Dusa Ágnes, Kovács Klára, Nyüsti Szilvia, Márkus Zsuzsanna, Sőrés Anett, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 9-52, 2012. ISBN: 9789633182277
Bordás, A.:
A kisebbségi egyetemek kutatása hermeneutikai megközelítésben.
In: Kisebbségi felsőoktatás és a Bologna-folyamat. Szerk.: Kozma Tamás, Pataki Gyöngyvér, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 199-214, 2011, (Régió és oktatás,ISSN 2060-2596 ; 8.) ISBN: 9789633181089
Bordás, A.,
Ceglédi, T.,
Németh, N. V.,
Szabó, A.:
"Az egyetem embert képez, nem munkaerőt": Diplomás pályakövetés oktatói szemmel.
In: A Debreceni Egyetem "Diplomás pályakövető Rendszerének" főbb eredményei és tapasztalatai, 2010-2011. Szerk.: Fónai Mihály, Szűcs Edit, Debreceni Egyetem, Debrecen, 121-140, 2012, (ISSN 2063-2886)
Andl, H.,
Bordás, A.,
Ceglédi, T.,
Dominek, D. L.,
Molnár-Kovács, Z.,
Tőzsér, Z.:
Az ONK mint szakmai tanuló közösség: az "ONK 2010" kutatás eredményeinek összefoglalása.
In: Új kutatások a neveléstudományokban : törekvések és lehetőségek a 21. század elején. Szerk.: Kozma Tamás, Perjés István, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 345-364, 2011, (Új kutatások a neveléstudományokban, 2062-090X)
Bordás, A.,
Szolár, É.:
Esettanulmány a határ menti oktatásról az észak-alföldi határ menti kistérségekben.
In: Oktatás a határok mentén. Szerk.: Forray R. Katalin, Híves Tamás, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest, 114-139, 2011. ISBN: 9789636826857
Bordás, A.:
Schola Comaromiensis.
In: Kisebbségi felsőoktatás és a Bologna-folyamat. Szerk.: Kozma Tamás, Pataki Gyöngyvér, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 93-118, 2011, (Régió és oktatás,ISSN 2060-2596 ; 8.) ISBN: 9789633181089
Bordás, A.:
A drámapedagógia öröme és sikere - avagy öröm és siker a drámapedagógiában.
In: Interdiszciplináris pedagógia, tanárok, értelmiségiek : A VI. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztett változata, Debrecen, 2009. szeptember 18-19.. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 230-237, 2010, (Kiss Árpád Archívum Könyvsorozata, ISSN 1587-1150 ; 6.) ISBN: 9789634734109