Kovács, E.,
Ceglédi, T.,
Bordás, A.,
Berei, E. B.,
Hafičová, H.,
Dubayová, T.:
"Amit eddig nem is tudtam magamról.": Reflektív kutatás. A reziliencia felismerése és erősítése kisgyermekkortól kezdve elnevezésű projekt tréningmódszerének fejlesztése.
Országos Tranzitfoglalkoztatási Egyesület, Debrecen, 213 p., 2022.
ISBN: 9786150159669
Kovács, E. M.,
Ceglédi, T.,
Bordás, A.,
Berei, E. B.,
Hafičová, H.,
Dubayová, T.,
Petrov, B.:
"Things I didn't even know about myself until now.": Reflective research. Development of the training method of the project called Spotting and Strengthening Resiliency Skill from Early Childhood.
National Transit Employment Association, Debrecen, 210 p., 2022.
ISBN: 9786150159669
Ceglédi, T.,
Bordás, A.,
Kardos, K.:
Egyről a kettőre vagy nulláról a háromra? Szakkollégiumok intézményi hatása.
In: A felsőoktatás (hozzáadott) értéke : Közelítések az intézményi hozzájárulás empirikus megragadásához. Szerk.: Pusztai Gabriella, Bocsi Veronika, Ceglédi Tímea, Partium ; PPS ; Új Mandátum, Nagyvárad ; Budapest, 302-316, 2016, (Felsőoktatás - Társadalom ; 6.) ISBN: 9789631254471
Bordás, A.:
Megtölteni a formát tartalommal - avagy hogyan fordíthatóak át a romániai tanári munkaközösségek kötelezettségei lehetőségekké?.
In: Pálya-modell: Igények és lehetőségek a pedagógus-továbbképzés változó rendszerében. Szerk.: Pusztai Gabriella, Morvai Laura, Partium Könyvkiadó, Personal Problems Solution ; Budapest : Új Mandátum Könyvkiadó, Nagyvárad, 207-221, 2015, (Felsőoktatás és Társadalom ; 4.) ISBN: 9789631234008
Bordás, A.:
Pedagógusok szakmai tanulása alulról szerveződő és felülről szervezett szakmai közösségekben.
In: Tanárképzés és oktatáskutatás. Szerk.: Kozma Tamás, Kiss Virág Ágnes, Jancsák Csaba, Kéri Katalin, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 13-26, 2015, (HERA évkönyvek, ISSN 2064-6755 ; 2.) ISBN: 9786155372322
Bordás, A.:
Pillanatkép Románia oktatási gyakorlatáról és az intézmények közötti kapcsolatrendszerről.
In: Tanárképzési háromszögek: iskolák, fenntartók és képzők együttműködése. Összehasonlító országtanulmányok. Szerk.: Chrappán Magdolna, Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Debrecen, 103-139, 2015. ISBN: 9789634738886
Bordás, A.:
A szituatív tanulás szerepe a pedagógusok szakmai fejlődésében.
In: Képzők és képzettek : Pillanatfelvételek a 21. század tanárképzéséről és tanárairól. Szerk.: Németh Nóra Veronika, Belvedere Meridionale, Szeged, 239-262, 2014. ISBN: 9786155372155
Bordás, A.:
Dominancia és szabadság egy pedagógusokkal készített fókuszcsoportos interjú tanításértelmezéseiben.
In: Határtalan oktatáskutatás : Tanulmányok a 75 éves Kozma Tamás tiszteletére.. Szerk.: Ceglédi Tímea, Gál Attila, Nagy Zoltán, DE FKFK, Debrecen, 23-34, 2014, (Régió és oktatás, ISSN 2064-6046 ; 9.) ISBN: 9789630889957
Bordás, A.:
Hogy áll Szatmárban a drámapedagógia?.
In: Határon innen és határon túl : A magyar nyelvű óvodapedagógus- és tanítóképzés időszerű kérdései. Szerk.: Stark Gabriella, Baranyai Tünde, Szabó-Thalmeiner Noémi, Végh Balázs Béla, Státus Kiadó, Csíkszereda, 471-485, 2014. ISBN: 9786066610360
Różaǹska, A.,
Bordás, A.:
Training and professional support of teachers in the culturally and religiously diversified environments.
In: Comparative Research on Teacher Education. Eds.: Pusztai Gabriella, Engler Ágnes, Verbum, Ružomberok, 159-173, 2014. ISBN: 9788056101223
Bordás, A.,
Ceglédi, T.:
A debreceni szakkollégiumok mint a tudásmegosztó és tudásteremtő tanulóközösségek színterei.
In: Egyetemi élethelyzetek : Ifjúságszociológiai tanulmányok. Szerk.: Dusa Ágnes, Kovács Klára, Nyüsti Szilvia, Márkus Zsuzsanna, Sőrés Anett, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 9-52, 2012. ISBN: 9789633182277
Bordás, A.:
A kisebbségi egyetemek kutatása hermeneutikai megközelítésben.
In: Kisebbségi felsőoktatás és a Bologna-folyamat. Szerk.: Kozma Tamás, Pataki Gyöngyvér, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 199-214, 2011, (Régió és oktatás,ISSN 2060-2596 ; 8.) ISBN: 9789633181089
Bordás, A.,
Ceglédi, T.,
Németh, N. V.,
Szabó, A.:
"Az egyetem embert képez, nem munkaerőt": Diplomás pályakövetés oktatói szemmel.
In: A Debreceni Egyetem "Diplomás pályakövető Rendszerének" főbb eredményei és tapasztalatai, 2010-2011. Szerk.: Fónai Mihály, Szűcs Edit, Debreceni Egyetem, Debrecen, 121-140, 2012, (ISSN 2063-2886)
Andl, H.,
Bordás, A.,
Ceglédi, T.,
Dominek, D. L.,
Molnár-Kovács, Z.,
Tőzsér, Z.:
Az ONK mint szakmai tanuló közösség: az "ONK 2010" kutatás eredményeinek összefoglalása.
In: Új kutatások a neveléstudományokban : törekvések és lehetőségek a 21. század elején. Szerk.: Kozma Tamás, Perjés István, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 345-364, 2011, (Új kutatások a neveléstudományokban, 2062-090X)
Bordás, A.,
Szolár, É.:
Esettanulmány a határ menti oktatásról az észak-alföldi határ menti kistérségekben.
In: Oktatás a határok mentén. Szerk.: Forray R. Katalin, Híves Tamás, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest, 114-139, 2011. ISBN: 9789636826857
Bordás, A.:
Schola Comaromiensis.
In: Kisebbségi felsőoktatás és a Bologna-folyamat. Szerk.: Kozma Tamás, Pataki Gyöngyvér, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 93-118, 2011, (Régió és oktatás,ISSN 2060-2596 ; 8.) ISBN: 9789633181089
Bordás, A.:
A drámapedagógia öröme és sikere - avagy öröm és siker a drámapedagógiában.
In: Interdiszciplináris pedagógia, tanárok, értelmiségiek : A VI. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztett változata, Debrecen, 2009. szeptember 18-19.. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 230-237, 2010, (Kiss Árpád Archívum Könyvsorozata, ISSN 1587-1150 ; 6.) ISBN: 9789634734109