EN HU

Pszichológiai Intézet

Pszichológiai Intézet
Pszichológiai Intézet
Feltöltött közlemény:
1114
DEA-ban:
1029
OA:
182
Publikációs időszak:
1986-2025
2025
1.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: Academic Burnout, Social Support, and Learning Empowerment as Determinants of Psychological Wellbeing: The Mediating Effect of Psychological Capital.
In: Proceedings of the 8th World Conference on Social Sciences and Humanities, Diamond Scientific Publishing, Berlin, Germany, 1-1, 2025. ISBN: 9786094856761
2.
Tóth, M., Agárdi, S., Béres, T., Hollósi, H. Z., Kiss, F., Mónus, F.: A környezeti nevelésben alkalmazott élménypedagógiai módszerek nemzetközi összehasonlítása.
In: Pedagógiai változások - a változás pedagógiája III.. Szerk.: Fodor Richárd, Karain-Gombocz Orsolya, Miklós Ágnes Kata, Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Budapest, 121-128, 2021. ISBN: 9789635750405
3.
Kovács, K. E., Bíró, K., Fröhlich, G., Mátyás-Rausch, P., Modrián-Horváth, B., Szalma, I., Gselmann, E., Solymosi, K.: A kutatónők helyzete és támogatási lehetőségei hazai és nemzetközi jó gyakorlatok alapján.
Educatio. 34 (1), 53-69, 2025.
4.
Nagy, G., Csukonyi, C.: Application of neurofeedback devices in cognitive performance enhancement and tracking learning patterns in sports.
Stadium. 8 (1), 1-11, 2025.
5.
Molnár, A., Kurucz, G., Fodor, S.: Assessing character strengths in Hungary: exploring factor structure and reliability of VIA-IS-M.
BMC Psychol. 13 (1), 1-19, (cikkazonosító: 823), 2025.
Folyóirat-mutatók:
Q1 Medicine (miscellaneous) (2024)
Q1 Psychology (miscellaneous) (2024)
6.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: A systematic review of personal and situational factors associated with intercultural adaptation of international students: Unravelling the resources and demands.
Int. J. Intercult. Relat. 108, 1-27, (cikkazonosító: 102252), 2025.
Folyóirat-mutatók:
Q1 Business and International Management (2024)
Q1 Social Psychology (2024)
Q1 Sociology and Political Science (2024)
7.
Sávai-Átyin, R., Bacskai, K., Kovács, K. E., Hrabéczy, A., Dan, B. A.: A szakadék áthidalása: A szülői szerepvállalás szerepe a sajátos nevelési igényű tanulók teljesítményének és fejlődésének javításában a magyar iskolákban.
In: Teachers' and parents' collaboration for students = Pedagógusok és szülők együttműködése a tanulókért : Az MTA-DE-CSATOKK Kutatócsoport zárókonferenciája : Absztraktkötet. Szerk.: Pusztai Gabriella, Ceglédi Tímea, Bacskai Katinka, Papp Hunor, CHERD-Hungary, Debrecen, 57-58, 2025. ISBN: 9786156012333
8.
Kovács, K. E.: Athlete profiles along grit, sport orientation and sport persistence based on a quantitative research on Hungarian athletes.
Front. Sports Act. Living. 7, 1-9, (cikkazonosító: 1594365), 2025.
Folyóirat-mutatók:
D1 Anthropology (2024)
Q2 Orthopedics and Sports Medicine (2024)
Q1 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation (2024)
Q2 Physiology (2024)
Q2 Public Health, Environmental and Occupational Health (2024)
Q2 Tourism, Leisure and Hospitality Management (2024)
9.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: Attenuation of intergroup anxiety through intergroup contact and intercultural sensitivity: insights from Asian international students studying in Hungary.
Eurasian Research Journal. 7 (2), 181-203, 2025.
10.
Hőgye-Nagy, Á., Varró, G., Bernáth, Á.: Az agresszív, dühös és megtorló közúti magatartásmódok pszichológiai hátterének egyes aspektusai.
Közlekedéstudományi Szemle. 75 (1), 53-61, 2025.
11.
Papp, D., Csukonyi, C.: Az e-sportban nyújtott teljesítményt befolyásoló pszichológiai tényezők feltáró vizsgálata.
12.
Papp, D.: Az e-sport karrier mögött meghúzódó motivátorok és társas tényezők.
13.
Dan, B. A., Kovács, K. E.: Az inkluzív nevelés felerősítése önkéntességen keresztül.
In: Az oktatás időszerű narratívumai. Szerk.: Hanák Zsuzsanna, Lengyelné Molnár Tünde, Révész-Kiszela Kinga, Simándi Szilvia, Szűts Zoltán, Szűts-Novák Rita, Debreceni Egyetemi Kiadó, Eger Debrecen, 114-126, 2025, (HERA évkönyvek, ISSN 2064-6755 ; 12.) ISBN: 9786155657160
14.
Molnár, A., Fodor, S.: Character Strengths and Adolescent Flourishing: Pathways to Resilience and WellBeing.
In: 46th Annual Conference of the International School Psychology Association : Book of abstract, ISPA, Coimbra, 24, 2025.
15.
Gerhát, R., Ocsenás, D., Münnich, Á.: Enhancing performance, well-being and self-efficacy: A randomised controlled study in solution-focused business coaching.
Int. J. Evid. Based Coach. Mentor. 23 (1), 24-48, 2025.
Folyóirat-mutatók:
Q3 Business, Management and Accounting (miscellaneous) (2024)
Q3 Education (2024)
16.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: Examining how positive intergroup contact and intercultural sensitivity facilitate sociocultural adaptation of international students by reducing intergroup anxiety.
Acta Psychol. 258, 1-12, (cikkazonosító: 105241), 2025.
Folyóirat-mutatók:
Q1 Arts and Humanities (miscellaneous) (2024)
Q2 Developmental and Educational Psychology (2024)
Q2 Experimental and Cognitive Psychology (2024)
Q2 Medicine (miscellaneous) (2024)
17.
Papp, D., Burján, R., Csukonyi, C.: Exploratory study of qualitative psychological factors influencing performance in esports.
Front. Sports Act. Living. 7, 1-15, 2025.
Folyóirat-mutatók:
D1 Anthropology (2024)
Q2 Orthopedics and Sports Medicine (2024)
Q1 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation (2024)
Q2 Physiology (2024)
Q2 Public Health, Environmental and Occupational Health (2024)
Q2 Tourism, Leisure and Hospitality Management (2024)
18.
Pataky, N., Hőgye-Nagy, Á., Olajos, T.: Exploring special non-cognitive factors related to young students' academic performance in STEM subjects.
EURASIA J Math Sci Tech Ed. 21 (5), 1-17, (cikkazonosító: 2626), 2025.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Applied Mathematics (2024)
Q2 Education (2024)
19.
Gebregergis, W. T., Csukonyi, C.: Exploring the mediation of perceived social support and psychological capital on academic stress and student burnout among undergraduate students.
American Journal of STEM Education. 3, 16-42, 2025.
20.
Kovács, K. E.: Factors Influencing Sport Persistence Along the Socio-Ecological Model: A Presentation of Sport Persistence Models Based on the Findings of a Representative Hungarian Sample.
Sports. 13 (4), 1-23, (cikkazonosító: 97), 2025.
Folyóirat-mutatók:
Q1 Orthopedics and Sports Medicine (2024)
Q1 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation (2024)
21.
Fazel, P.: Fostering Client Independency and Integration through Intentional Meta-Being Approach: A Conceptual Model.
Int. J. Evid. Based Coach. Mentor. Special Issue 19., 1-22, 2025.
Folyóirat-mutatók:
Q3 Business, Management and Accounting (miscellaneous) (2024)
Q3 Education (2024)
22.
Dan, B. A., Kovács, K. E.: Fostering Inclusive Education Through Volunteer Engagement.
In: Absztraktkötet : Közösségek a tanulás világában : Hungarian Conference on Educational Research HuCER 2025.. Szerk.: Márkus Edina; Máté-Szabó Barbara, Debreceni Egyetem, Debrecen, 84, 2025. ISBN: 9786155657177
23.
Papp, D., Csukonyi, C.: Gamification and competence development in Cyberspace in the Workplace.
24.
Kovács, K. E., Csukonyi, C.: Investigating sport persistence through the development of the Sport Persistence Questionnaire.
Sci Rep. 15 (1), 1-11, (cikkazonosító: 26049), 2025.
Folyóirat-mutatók:
Q1 Multidisciplinary (2024)
25.
Kovács, K. E., Boris, P., Nagy, B. E.: Psychological Well-Being and Life Satisfaction in Children and Adolescents with Chronic Illness: The Role of Depression, Nonproductive Thoughts, and Problematic Internet Use.
Children. 12 (5), 1-17, (cikkazonosító: 657), 2025.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Pediatrics, Perinatology and Child Health (2024)
DEENK Debreceni Egyetem
© 2012 Debreceni Egyetem