EN HU

Farkas János

Teljes publikációs lista

2025
1.
Hajdu, Z., Lázár, T., Valnerné Török, E., Farkas, J.: The Impact of Sociodemographic and Socioeconomic Variables on Students' International Mobility Decisions.
In: BICE 2024 : Proceedings of 1st of Budapest International Conferenceon Education 1ST Budapest International Conference On Education. Ed.: Péter Tóth, Dóra Hegyesi, Budapest University Of Technology And Economics, Faculty of Economic and Social Sciences, Department of Technical Education, Budapest, 89-97, 2025. ISBN: 9789634219767
2024
2.
Farkas, J., Czellér, M., Lázár, T., Hajdu, Z., Tar, I.: Interkulturális kompetenciák statisztikai vizsgálata az egyetemi szaknyelvoktatásban.
Alk. nyelvész. közl. 16 (1), 186-202, 2024.
3.
Hajdu, Z., Tar, I., Farkas, J.: MemoQ, a CAT tool used in technical translation courses at Debrecen University.
Hum. innov. szle. 15 (2), 38-47, 2024.
2023
4.
Hajdu, Z., Lázár, T., Farkas, J., Tar, I., Czellér, M.: Hogyan járulhatnak hozzá a szaknyelvi kurzusok a munkaerőpiacon elvárt puha készségek fejlesztéséhez?.
Porta Lingua. 2, 159-168, 2023.
5.
Hajdu, Z., Tar, I., Lázár, T., Farkas, J., Czellér, M.: Parallel teaching and evaluation of employability and foreign language competencies in technical language training.
Hum. innov. szle. 14 (1), 108-119, 2023.
6.
Kun, A. I., Farkas, J., Juhász, C.: Testing the Sametest-effect in a BSc-level Business Communication course examination.
Int. J. Eng. Manag. Sci. "Accepted by Publisher" (-), -, 2023.
7.
Kun, A. I., Farkas, J., Juhász, C.: The Dunning-Kruger Effect in Knowledge Management Examination of BSc Level Business Students.
Int. J. Eng. Manag. Sci. 8 (1), 14-21, 2023.
8.
Lázár, T., Farkas, J., Tar, I., Czellér, M.: The interrelationships between students' perceptions of foreign language skills and intercultural communicative competences.
J. Lang. Spec. Purpos. 10, 31-48, 2023.
9.
Lázár, T., Farkas, J., Hajdu, Z., Tar, I., Czellér, M., D'Arrigo, P.: The relations between students` intercultural communication competencies and employability.
Cent. Eur. J. Educat. Res. 5 (2), 72-79, 2023.
2022
10.
Kun, A. I., Farkas, J., Juhász, C.: A Dunning-Kruger-hatás megjelenése BSc hallgatók Tudásmenedzsment zárthelyi dolgozatainál.
In: Kihívások és tanulságok a menedzsment területén. Fókuszban az Ipar 4.0 kihívásai : konferencia programfüzet, Debreceni Egyetem Műszaki Kar, Debrecen, 21, 2022.
11.
Farkas, J., Czellér, M., Tar, I.: Aspects of satisfaction with LSP teaching in higher education.
J. Lang. Spec. Purpos. 9, 81-95, 2022.
12.
Hajdu, Z., Tar, I., Lázár, T., Czellér, M., Farkas, J.: Az interkulturális kompetencia szerepe a gazdaságtudományi szakfordítói programban.
Porta Lingua. 2, 145-152, 2022.
13.
Juhász, C., Farkas, J., Kun, A. I.: Azonosteszt hatás vizsgálata Business communication tantárgynál a DE GTK-n = Study of The Sametest effect on Business communication at UD FE.
In: "Kihívások és tanulságok a menedzsment területén. Fókuszban az Ipar 4.0 kihívásai" programfüzet. Kiadta: Debreceni Egyetem Műszaki Kar, Debreceni Egyetem Műszaki Kar, Debrecen, 20, 2022.
14.
Hajdu, Z., Farkas, J., Lázár, T.: Bureaucratic Barriers to closer Cooperation among HEIs (Higher Education Institutions).
In: New Modes of Mobility : Lessons Learned 2019-2022, Volume I. Ed.: by Troy B. Wiwczaroski, Dominik Winkler, Würzburg International Business Press, Würzburg, 105-117, 2022. ISBN: 9783949864056
15.
Farkas, J., Lázár, T., Hajdu, Z.: Strategic Planning for Joint Teaching Online.
In: New Modes of Mobility : Lessons Learned 2019-2022 : volume II. Szerk.: Troy B. Wiwczaroski, Dominik Winkler, Würzburg International Business Press, Würzburg, 14-28, 2022. ISBN: 9783949864056
16.
Lázár, T., Hajdu, Z., Farkas, J.: Student Recruitment Issues for International Courses.
In: New Modes of Mobility : Lessons Learned 2019-2022 : volume II. Szerk.: Troy B. Wiwczaroski, Dominik Winkler, Würzburg International Business Press, Würzburg, 41-57, 2022. ISBN: 9783949864056
2020
17.
Farkas, J.: A gazdasági szaknyelvoktatás tartalmi vetülete (összehasonlító elemzés).
In: Család a nevelés és az oktatás fókuszában: Absztraktkötet: XX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debrecen, 2020. november 5-7.. Szerk.: Engler Ágnes, Rébay Magdolna, Tóth Dorina Anna, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság : Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet : Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért, Debrecen, 23, 2020. ISBN: 9789634902584
18.
Farkas, J.: A szaknyelvoktatás hallgatói elégedettségének vizsgálata néhány középkelet-európai ország felsőoktatási intézményében.
In: Tanulás és innováció a digitális korban : Absztraktkötet. Szerk.: Kozma Tamás, Juhász Erika, Tóth Péter, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 169, 2020. ISBN: 9786155657085
19.
Farkas, J.: Gazdasági szaknyelvet tanuló hallgatók szaknyelvtanulási motivációjának statisztikai vizsgálata.
Porta Lingua. 2020, 331-349, 2020.
2019
20.
Farkas, J.: Motiváció a hazai gazdasági szaknyelvoktatásban.
In: Prevenció, intervenció és kompenzáció: korszerű neveléstudományi módszerekkel a korai iskolaelhegyás ellen, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 82, 2019. ISBN: 9786155657078
21.
Farkas, J.: The Impact of the Common European Framework of Reference on Hungarian Higher Education Language Teaching.
In: Forlang : Cudzie jazyky v akademickom prostredí. Szerk.: Eva Kascáková, Henrieta Kozaríková, Technická Univerzita v Košiciach Katedra jazykov, Kassa, 169-177, 2019, (ISSN 1338-5496) ISBN: 9788055333984
2018
22.
Farkas, J.: A közös európai referenciakeret szaknyelvoktatást befolyásoló tényezői.
In: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések: absztrakt kötet : XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Szerk.: Fehérvári Anikó, Széll Krisztián, Misley Helga, ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Budapest, 479, 2018. ISBN: 9789634890515
23.
Farkas, J.: Teaching ESP for Management Students at the University of Debrecen, Hungary.
In: Teaching English for Specific Purposes at Universities. Ed.: Jana Jašková, Milan Smutný, Dagmar Šťastná, Brno University of Technology, Brno, 53-62, 2018. ISBN: 9788021457416
24.
Pusztai, G., Pallay, K., Joó, O., Cséke, K., Farkas, J.: Two Gap-filling Books on Non-immigrant Minorities.
Hung. Educ. Res. J. 8 (1), 109-115, 2018.
2017
25.
Farkas, J.: Students and Multicultural Labour Market Expectations.
In: Innováció, kutatás, pedagógusok. HuCER 2017: Absztrakt kötet, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 59, 2017. ISBN: 9786155657023
DEENK Debreceni Egyetem
© 2012 Debreceni Egyetem