EN HU

Czellér Mária

Czellér Mária

Teljes publikációs lista

2024
1.
Farkas, J., Czellér, M., Lázár, T., Hajdu, Z., Tar, I.: Interkulturális kompetenciák statisztikai vizsgálata az egyetemi szaknyelvoktatásban.
Alk. nyelvész. közl. 16 (1), 186-202, 2024.
2023
2.
Hajdu, Z., Lázár, T., Farkas, J., Tar, I., Czellér, M.: Hogyan járulhatnak hozzá a szaknyelvi kurzusok a munkaerőpiacon elvárt puha készségek fejlesztéséhez?.
Porta Lingua. 2, 159-168, 2023.
3.
Hajdu, Z., Tar, I., Lázár, T., Farkas, J., Czellér, M.: Parallel teaching and evaluation of employability and foreign language competencies in technical language training.
Hum. innov. szle. 14 (1), 108-119, 2023.
4.
Lázár, T., Farkas, J., Tar, I., Czellér, M.: The interrelationships between students' perceptions of foreign language skills and intercultural communicative competences.
J. Lang. Spec. Purpos. 10, 31-48, 2023.
5.
Lázár, T., Farkas, J., Hajdu, Z., Tar, I., Czellér, M., D'Arrigo, P.: The relations between students` intercultural communication competencies and employability.
Cent. Eur. J. Educat. Res. 5 (2), 72-79, 2023.
2022
6.
Farkas, J., Czellér, M., Tar, I.: Aspects of satisfaction with LSP teaching in higher education.
J. Lang. Spec. Purpos. 9, 81-95, 2022.
7.
Hajdu, Z., Tar, I., Lázár, T., Czellér, M., Farkas, J.: Az interkulturális kompetencia szerepe a gazdaságtudományi szakfordítói programban.
Porta Lingua. 2, 145-152, 2022.
8.
Czellér, M.: Epilógus egy tudós-tanár pályaképéhez: Kornya László (1936-2021).
MONYE. 28 (3-4), 180-186, 2022.
2019
9.
Czellér, M., Nagyné Bodnár, K.: Beyond the language class.
In: Professional competencies in language learning and teaching. Ed.: Cecilia Goria, Lea Guetta, Neil Hughes, Sandra Reisenleutner, Oranna Speicher, Research-publishing.net, Nottingham, 133-144, 2019.
2018
10.
Hamm, D., Czellér, M.: Intégration des TICE et supports complémentaires dans les pratiques de classe: compréhension et production orales.
In: Entendre, chanter, voir et se mouvoir : Réflexion sur les supports utilisés dans la classe de langue. Ed.: Odile Racine, Éditions des archives contemporaines, Párizs, 1-14, 2018.
11.
Czellér, M., Nagyné Bodnár, K.: Tourism in Focus: Teaching ESP for Students Majoring in Tourism and Hospitality.
In: Teaching English for Specific Purposes at Universities. Ed.: Jana Jasková, Milan Smutny, Dagmar Stastná, Brno University of Technology, Brno, 93-107, 2018. ISBN: 9788021457416
2017
12.
Wiwczaroski, T. B., Czellér, M.: Meeting needs: foreign language instruction in higher education and the job marke.
In: Cudzie jazyky v premenách času VII: recenzovaný zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie = Foreign languages in changing times / red. Radoslav Štefančík, Roman Kapil, Vydavatelstvo Ekonóm, Bratislava, 198-2036, 2017. ISBN: 9788022543880
13.
Czellér, M.: Modules linguistiques adaptés au secteur du tourisme = Linguistic modules adapted to the tourism sector.
J. Lang. Spec. Purpos. 4, 93-105, 2017.
2016
14.
Hajdu, Z., Czellér, M.: Adapting foreign language education to the expectations of the labour market.
In: The ninth international language conference on the importance of learning professional foreign languages for communication between cultures. Ed.: Nataša Gajšt, Alenka Plos, Polona Vičič, University of Maribor, Faculty of Economics and Business, Maribor, 63-67, 2016. ISBN: 9789616802437
15.
Czellér, M.: A nyelvkönyvválasztás lehetséges szempontjai a gazdasági szaknyelv oktatásában.
Porta Lingua. 1, 195-207, 2016.
16.
Czellér, M.: Innovatív törekvések a szakmai nyelvhasználatra felkészítő tananyagok fejlesztésében.
Alk. nyelvész. közl. 11 (2), 25-36, 2016.
17.
Vargáné Csobán, K., Könyves, E., Czellér, M.: Intercultural communication bias in tourism.
In: Ways of Seeing, Ways of Being: Representing the Voices of Tourism : CERLIS conference 2016 University of Bergamo 23-25 June 2016 : Book of abstracts / University, of Bergamo, University of Bergamo, Bergamo, Olaszország, 18, 2016.
18.
Czellér, M.: Módszertani és tartalmi kihívások a 21. század nyelvoktatásában: A blended learning alkalmazása a szaknyelvoktatásban.
In: Távlatok a mai magyar alkalmazott nyelvészetben. Szerk.: Reményi Andrea Ágnes, Sárdi Csilla, Tóth Zsuzsa, Tinta Könyvkiadó, Budapest, 22-31, 2016. ISBN: 9789634090848
19.
Tar, I., Czellér, M.: Multikulturalizmus és mikro-arckifejezések.
In: A megértés lehetőségei: Tanulmányok a kommunikációtudomány (határ)területeiről. Szerk.: Farkas Attila, F. Orosz Sára, Rudnák Ildikó, Szent István Egyetemi Kiadó, Gödöllő, 148-160, 2016. ISBN: 9789632695433
20.
Czellér, M., Nagyné Bodnár, K.: Preparing students for business language examination with special emphasis on developing speaking skills.
J. Lang. Spec. Purpos. 3, 73-81, 2016.
2015
21.
Hajdu, Z., Czellér, M.: A vállalati szaknyelv oktatásának eszközei és módszerei egy projekt tapasztalatainak tükrében.
Porta Lingua. 14, 205-212, 2015.
22.
Czellér, M., Nagyné Bodnár, K.: Gazdasági szakszövegek felhasználásának lehetőségei a beszédkészség fejlesztésére a nyelvvizsgákra való felkészítés során.
In: II. Gazdálkodás és Menedzsment Tudományos Konferencia. Szerk.: Ferencz Árpád, Kecskeméti Főiskola Kertészeti Főiskolai Kar, Kecskemét, 719-723, 2015. ISBN: 9786155192340
23.
Czellér, M., Tar, I.: Kitekintés a gazdasági szakmai nyelvvizsgák komponensrendszerére.
In: II. Gazdálkodás és Menedzsment Tudományos Konferencia. Szerk.: Ferencz Árpád, Kecskeméti Főiskola Kertészeti Főiskolai Kar, Kecskemét, 724-728, 2015. ISBN: 9786155192340II.
2014
24.
Czellér, M., Hajdu, Z.: Incorporating Blended Learning in Teaching English for Specific Purposes.
Economica. 7 (4), 155-163, 2014.
25.
Czellér, M.: Preface.
In: Comparative Research on Teacher Education. Eds.: Pusztai Gabriella, Engler Ágnes, Verbum, Ružomberok, 7-8, 2014. ISBN: 9788056101223
DEENK Debreceni Egyetem
© 2012 Debreceni Egyetem