EN HU

Institute of Marketing and Commerce

Institute of Marketing and Commerce
Institute of Marketing and Commerce
Uploaded publications:
544
Publications in DEA:
544
OA:
197
Date range:
2004-2025
2025
1.
Szűcs, R. S.: A fast fashion és a fenntarthatóság viszonya.
Economica. 16 (1-2), 70-79, 2025.
2.
Szűcs, R. S.: A felújított okostelefonok piaca a fenntarthatósággal összefüggésben.
Jelenkori Társad. Gazd. Foly. 20 (1), 87-98, 2025.
3.
Török, B., Kiss, M., Kiss, V. Á.: A fogyasztók szegmentálása környezettudatos magatartás mentén- egy magyar minta alapján.
RSZ. 10 (1), 16-27, 2025.
4.
Marczin, T., Brumár, B., Soós, M.: A húsáruk marketingjének piaci kihívásai különösképen a fogyasztói magatartás aspektusában.
TM. 12 (1), 43-55, 2025.
5.
Alzu'Bi Rama, M. O., Kontor, E., Kovács, S.: A qualitative study of using green marketing practices within Jordanian food companies: a content analysis approach.
Discov Sustain. 6 (1), 14, (article identifier: 430), 2025.
Journal metrics:
Q2 Energy (miscellaneous) (2024)
Q2 Environmental Science (miscellaneous) (2024)
Q1 Geography, Planning and Development (2024)
Q2 Renewable Energy, Sustainability and the Environment (2024)
6.
Szűcs, R. S.: Az automata boltok fogyasztói megítélése.
Jelenkori Társad Gazd Foly. 20 (3), 171-185, 2025.
7.
Földi, K., Szűcs, R. S., Vargáné Csobán, K.: Bibliographic Cluster Analysis and Qualitative Research of Male Consumer Trend Groups in Hungary.
Cross Cult. Manag. J. XXVII (1), 41-53, 2025.
8.
Szűcs, R. S., Kiss, V. Á.: Demográfiai tényezők a felújított okostelefonok megítélése terén.
Gradus 12 (2), 1-14, 2025.
9.
Fathurrohman, Y. E., Kontor, E.: Demographic influences on halal meat consumer preferences: Evidence from urban Muslim families in Indonesia.
FOOD RES. "Accepted by Publisher", 2025.
10.
Dilnaza, K., Czine, P., Kiss, M.: Exploring Hungarian Chocolate Consumer Preferences and the Market Potential of Kazakhstani Rakhat Chocolate in Hungary.
In: Interdiszciplinaritás a régiókutatásban XII. : Nemzetközi tudományos konferencia : Absztrakt kötet. Ed.: Krisztina Dajnoki, Roland Filep, Zsófia Olvasztó, Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar, Debrecen, 14-15, 2025. ISBN: 9789634907176
11.
Szűcs, R. S., Szabó, T.: Hol lehet a legkedvezőbb áron bevásárolni? - A fogyasztók véleménye az FMCG üzletláncok árairól.
GRADUS. 12 (2), 1-12, 2025.
12.
Bálint, P. L., Péntek, Á., Nábrádi, Z., Botos, S.: How can data analytics and employee upskilling foster digital maturity and sustainable practices in SMES?.
Problems and Perspectives in Management. 23 (2), 606-620, 2025.
Journal metrics:
Q3 Business and International Management (2024)
Q3 Business, Management and Accounting (miscellaneous) (2024)
Q3 Information Systems and Management (2024)
Q2 Law (2024)
Q3 Public Administration (2024)
Q2 Social Sciences (miscellaneous) (2024)
Q2 Sociology and Political Science (2024)
Q3 Strategy and Management (2024)
13.
Ulziibadrakh, Z., Kovács, S., Szakály, Z.: Influence of the service marketing mix on audience decision-making in Mongolian performing arts.
Humanit Soc Sci Commun. 12 (1), 1-12, (article identifier: 815), 2025.
Journal metrics:
Q1 Arts and Humanities (miscellaneous) (2024)
Q1 Business, Management and Accounting (miscellaneous) (2024)
Q1 Economics, Econometrics and Finance (miscellaneous) (2024)
Q2 Psychology (miscellaneous) (2024)
Q1 Social Sciences (miscellaneous) (2024)
14.
Fehér, A., Fenyves, N. D., Kiss, M., Kiss, V. Á., Kontor, E., Nábrádi, Z., Soós, M.: Kvalitatív kutatásmódszertan a gazdálkodás- és szervezéstudományok területén.
Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar, Debrecen, 161 p., 2025. ISBN: 9789634907107
15.
Földi, K., Szűcs, R. S.: Literature review and secondary research on the positioning of electronic cigarettes in Hungary.
In: 17th International Conference on Economics and Business Challenges in the carpathian basin. Szerk.: Nagy Benedek, Risoprint, Kolozsvár, 77-84, 2025. ISBN: 9789735333468
16.
Török, B., Kiss, M., Kiss, V. Á.: Magyar fogyasztók szegmentációja környezettudatos magatartás alapján.
In: Interdiszciplinaritás a régiókutatásban XII. : Nemzetközi tudományos konferencia : Absztrakt kötet. Ed.: Krisztina Dajnoki, Roland Filep, Zsófia Olvasztó, Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar, Debrecen, 60-61, 2025. ISBN: 9789634907176
17.
Rácz, A., Kiss, M.: Magyarországon jelenlévő streaming-szolgáltatók marketingtevékenységének és a fogyasztói attitűdök vizsgálata: szisztematikus szakirodalmi áttekintés.
In: Interdiszciplinaritás a régiókutatásban XII. : Nemzetközi tudományos konferencia : Absztrakt kötet. Ed.: Krisztina Dajnoki, Roland Filep, Zsófia Olvasztó, Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar, Debrecen, 54, 2025. ISBN: 9789634907176
18.
Rozaki, Z., Alifah, S., Rahmawati, N., , T., Salsabila, S. A. H., Ardila, R. A., Pamungkas, H. W., Fathurrohman, Y. E.: Market Dynamics and Consumer Preferences for Organic Rice Purchase in Central Java and Yogyakarta, Indonesia.
Res. World Agricult Econ. 6 (1), 245-260, 2025.
Journal metrics:
Q3 Agricultural and Biological Sciences (miscellaneous) (2024)
Q3 Economics and Econometrics (2024)
Q3 Economics, Econometrics and Finance (miscellaneous) (2024)
19.
Kiss, A. I., Soós, M.: Modern kommunikációs stratégiák és üzleti kapcsolatok fejlesztése a felsőoktatásban: A Debreceni Egyetem vállalati partnereinek tapasztalatai.
Economica. XVI (3-4.), 24-32, 2025.
Journal metrics:
Q1 Economics and Econometrics (2024)
20.
Vargáné Csobán, K., Kóródi, M., Molnár, A. E., Földi, K.: New ways of development for religious tourism attractions: a case study of Debrecen, Hungary.
In: Abstracts of the International Conference On "Economic Issues - New Challenges" - EINCO 2025 / Conference chair Claudia Diana Sabau-Popa, Editura Universitati din Oradea, Oradea, 40, 2025, (ISSN 3100-413X)
21.
Szűcs, R. S., Kiss, M., Vizdák, K., Földi, K.: One Year Later: Hungarian Consumer Reactions to the National Deposit-Refund System.
Ecocycles. 11 (2), 9-26, 2025.
Journal metrics:
Q3 Environmental Science (miscellaneous) (2024)
22.
Szűcs, R. S., Földi, K.: Possiblities of artificial intelligence (ai) in product development: implications for marketing, commerce, and economics.
In: 17th International Conference on Economics and Business Challenges in the carpathian basin. Szerk.: Nagy Benedek, Risoprint, Kolozsvár, 70-76, 2025. ISBN: 9789735333468
23.
Rácz, A., Kiss, M., Fenyves, N. D., Földi, K., Nábrádi, Z.: Ránézésre egészséges?: táplálkozási címkék vizuális hatása a fogyasztói figyelemre.
In: Magyar Táplálkozástudományi Társaság XLVIII. Vándorgyűlés. Szerk.: Biró Lajos; Gelencsér Éva; Lugasi Andrea; Rurik Imre, Magyar Táplálkozástudományi Társaság, Budapest, 39-39, 2025. ISBN: 9786155606175
24.
Szűcs, R. S., Földi, K.: Second-hand clothes and sustainability: a literature review.
Controll. info. 13 (2025.), 31-40, 2025.
25.
Kiss, A. I., Soós, M.: Sikeres üzleti kapcsolatok kialakítása és fenntartása a Debreceni Egyetemnél: az intézmények közötti kommunikáció jelentősége HR funkciók átalakulása multinacionális környezetben = Establishing and maintaining successful business relationships at the University of Debrecen: the importance of communication between institutions.
Régiókutatás Szemle. 9 (2), 27-34, 2025.
DEENK University of Debrecen
© 2012 University of Debrecen