Revákné Markóczi, I.,
Csernoch, M.,
Czimre, K.,
Dávid, Á.,
Tóthné Kosztin, B.,
Malmos, E.,
Sütő, É.,
Kurucz, D.:
A systematic review of STEM teaching-learning methods and activities in early childhood.
EURASIA J Math Sci Tech Ed. 20 (8), 1-22, (article identifier: 2481), 2024.
Bodnár, N.,
Várnagy, K.,
Nagy, L.,
Csire, G.,
Kállay, C.:
Ambivalent role of ascorbic acid in the metal-catalyzed oxidation of oligopeptides.
J. Inorg. Biochem. 222, 111510-111519, 2021.
Onita, M. B.,
Albu, P.,
Herman, H.,
Balta, C.,
Lazar, V.,
Fülöp, A.,
Baranyai, E.,
Harangi, S.,
Kéki, S.,
Nagy, L.,
Nagy, T.,
Józsa, V.,
Gál, D.,
Györe, K.,
Stan, M.,
Hermenean, A.,
Dinischiotu, A.:
Correlation between Heavy Metal-Induced Histopathological Changes and Trophic Interactions between Different Fish Species.
Appl. Sci.-Basel. 11 (9), 3760-3774, 2021.
Nagy, D.,
Nagy, T.,
Balogh, A.,
Falussy, C.,
Posta, J.:
Atomization of Cadmium Compounds Under Reactive and Inert High-Temperature Environment with Stationary Sample Introduction.
Appl. Spectrosc. 68 (3), 272-279, 2014.
Buglyó, P.,
Bíró, L.,
Hüse, D.,
Patalenszki, J.,
Rohács, L.,
Szőnyi, S.,
Bényei, A.:
Interaction of [(eta 6-p-cym)M(H2O)3]2+(M = Ru, Os) with Hydroxycarboxylic Acids and Their Sulphur Analogues: A Solution Equilibrium and Solid State Study.
J. Biol. Inorg. Chem. 19 (S1), S514, 2014.
Turi, I.,
Sóvágó, I.:
Metal complexes of model peptides related to the metal binding sites of prion protein.
J. Biol. Inorg. Chem. 19 (S1), S450, 2014.
Revákné Markóczi, I.,
Tóthné Kosztin, B.,
Tóth, Z.,
Dobó-Tarai, É.,
Schneider, K. I.,
Oberländer, F.:
Effects of the Rostock model on metacognitive development of pupils.
J. Sci. Ed. 9 (2), 94-99, 2008.
Revákné Markóczi, I.,
Tóth, Z.,
Dobóné Tarai, É.,
Vidákovich, T.,
Molnár, É.:
Kisiskolások természettudományos gondolkodásának vizsgálata: a rostock modell.
In: Változó tanulási környezetek, változó pedagógusszerepek : VII. Országos Neveléstudományi Konferencia : Budapest, 2007. október 25-27. : program és összefoglalók / [szerk. Vidákovich Tibor, Molnár Éva], MTA Pedagógiai Bizottság, Budapest, 73, 2007.
Tóth, Z.,
Dobóné Tarai, É.,
Revákné Markóczi, I.,
Schneider, K. I.,
Oberländer, F.:
Using interview based knowledge space theory to assess 1st graders' prior knowledge about the water.
J. Sci. Ed. 8 (2), 12-28, 2007.