The library will operate on a duty schedule between 22 December 2025 and 4 January 2026. During this period, it will be possible to upload publications, but all other services will be suspended.
Debreceni Egyetem. Gazdaságtudományi Kar. Világgazdasági és Nemzetközi Kapcsolatok Intézet. Világgazdasági és Nemzetközi Üzleti Tanszék / University of Debrecen. Faculty of Economics and Business. Világgazdasági és Nemzetközi Kapcsolatok Intézet. Department of World Economy and International Business
Szőllős-Tóth, A.,
Bujdosó, Z.,
Csapóné Riskó, T.:
Film- és sorozatturisztikai helyszínek összehasonlító vizsgálata európai desztinációk példáján.
Studia Mundi - Economica. 12 (1), 5-21, 2025.
Csapóné Riskó, T.,
Csapó, Z.:
A német üzleti kultúra elemzése a LESCANT modellen keresztül magyar nézőpontból.
Marketing & Menedzsment. 57 (4), 56-64, 2024.
Csapóné Riskó, T.,
Csapó, Z.:
Challenges of cultural diversity for multinational corporations - analysis of the US through the major value dimensions.
In: Reimagining Capitalism in a Post-Globalization World. Szerk.: Silvia L. Fotea, Sebastian A. Văduva, Ioan Ş. Fotea, Springer Cham, Cham, 345-363, 2024. ISBN: 9783031598579
Szőllős-Tóth, A.,
Bujdosó, Z.,
Csapóné Riskó, T.:
Opinion of Lake Balaton Residents on Local Tourism: After the Pandemic.
Deturope. 16 (1), 95-112, 2024.
Szőllős-Tóth, A.,
Bujdosó, Z.,
Csapóné Riskó, T.:
TV series shooting location in the spotlight of tourists through the case of Girona, Spain.
GEOJ TOURISM GEOSITES. 57 (4), 1911-1917, 2024.
Csapóné Riskó, T.,
Csapó, Z.:
Cross-cultural issues in international business relations through the example of Germany and Hungary.
In: European Case Studies of Economic, Social and Cultural Diversity : Abstacts/ szerk. Elek Bartha, Melinda Marinka, Debreceni Egyetem, Debrecen, 30-31, 2022. ISBN: 9789634904625
Csapó, Z.,
Péntek, Á.,
Csapóné Riskó, T.:
Sensory Evaluation and Acceptance of Goat Yogurts in Comparison with Cow yogurts: An Empirical Study.
In: Challenges and Opportunities to Develop Organizations Through Creativity, Technology and Ethics. Eds.: Silvia L. Fotea, Ioan Ş. Fotea, Sebastian A. Văduva, Springer, Cham, 143-159, 2020, (Springer Proceedings in Business and Economics) ISBN: 9783030434489
Hubert, E.,
Csapóné Riskó, T.:
A debreceni mézeskalácsosság helye és szerepe a Hajdú-Bihar Megyei Népművészeti Egyesületnél.
Régiókut. szle. 1, 82-96, 2019.
Tóth, K.,
Csapóné Riskó, T.:
Corporate Social Responsibility through the example of UPC Magyarország Ltd..
In: 1st Partium International Conference on Management : Trends in 21stC entury : Book of Abstracts. Ed.: András Nábrádi, Katalin Gál, Partium Publishing House, Nagyvárad, 30-31, 2019. ISBN: 9786068156941
Csapó, Z.,
Péntek, Á.,
Csapóné Riskó, T.:
Perception and acceptance of cottage cheese made from goat milk: Statistical analysis of an emprical study.
J. Agricult. Inf. 1 (1), 53-63, 2019.
Csapó, Z.,
Péntek, Á.,
Csapóné Riskó, T.:
Perception and acceptance of goat cheese in comparision with sheep and cow cheese - An empirical study.
An. Univ. Oradea. Econ. Sci. 28 (2), 248-260, 2019.
Hubert, E.,
Csapóné Riskó, T.:
A Debreceni és a Hajdú-Bihar megyei Értéktárba valamint a Magyar Értéktárba felvett népi kézműves értékek közül a "debreceni mézeskalács" helye és szerepe a Hajdú-Bihar Megyei Népművészeti Egyesület innovációs tevékenységében.
In: Interdiszciplinaritás a Régiókutatásban VIII. : Nemzet közi tudományos konferencia : Rezümé kötet. Szerk.: Pierog Anita, Szálkai Tamás, Dajnoki Krisztina, MTA Debreceni Akadémiai Bizottság, Debrecen, 17, 2018. ISBN: 9789634900443
Csapóné Riskó, T.,
Csapó, Z.:
Kecsketej-termékek humán (egészséges) táplálkozásban betöltött helye és szerepe a nagyvilágban.
In: Interdiszciplinaritás a Régiókutatásban VIII. : Nemzetközi tudományos konferencia : Rezümé kötet. Szerk.: Pierog Anita, Szálkai Tamás, Dajnoki Krisztina, MTA Debreceni Akadémiai Bizottság, Debrecen, 12, 2018. ISBN: 9789634900443
Hubert, E.,
Csapóné Riskó, T.:
Népi hagyományok, mesterségek kutatása: értékmentés a Hajdú-Bihar Megyei Népművészeti Egyesületnél.
RSZ. 2018 (1), 1-11, (article identifier: 2018), 2018.