The library will operate on a duty schedule between 22 December 2025 and 4 January 2026. During this period, it will be possible to upload publications, but all other services will be suspended.
Debreceni Egyetem. Gazdaságtudományi Kar. Világgazdasági és Nemzetközi Kapcsolatok Intézet. Világgazdasági és Nemzetközi Üzleti Tanszék / University of Debrecen. Faculty of Economics and Business. Világgazdasági és Nemzetközi Kapcsolatok Intézet. Department of World Economy and International Business
Csapóné Riskó, T.,
Csapó, Z.:
A német üzleti kultúra elemzése a LESCANT modellen keresztül magyar nézőpontból.
Marketing & Menedzsment. 57 (4), 56-64, 2024.
Csapóné Riskó, T.,
Csapó, Z.:
Challenges of cultural diversity for multinational corporations - analysis of the US through the major value dimensions.
In: Reimagining Capitalism in a Post-Globalization World. Szerk.: Silvia L. Fotea, Sebastian A. Văduva, Ioan Ş. Fotea, Springer Cham, Cham, 345-363, 2024. ISBN: 9783031598579
Csapóné Riskó, T.,
Csapó, Z.:
Cross-cultural issues in international business relations through the example of Germany and Hungary.
In: European Case Studies of Economic, Social and Cultural Diversity : Abstacts/ szerk. Elek Bartha, Melinda Marinka, Debreceni Egyetem, Debrecen, 30-31, 2022. ISBN: 9789634904625
Csapó, Z.,
Péntek, Á.,
Csapóné Riskó, T.:
Sensory Evaluation and Acceptance of Goat Yogurts in Comparison with Cow yogurts: An Empirical Study.
In: Challenges and Opportunities to Develop Organizations Through Creativity, Technology and Ethics. Eds.: Silvia L. Fotea, Ioan Ş. Fotea, Sebastian A. Văduva, Springer, Cham, 143-159, 2020, (Springer Proceedings in Business and Economics) ISBN: 9783030434489
Csapó, Z.,
Péntek, Á.,
Csapóné Riskó, T.:
Perception and acceptance of cottage cheese made from goat milk: Statistical analysis of an emprical study.
J. Agricult. Inf. 1 (1), 53-63, 2019.
Csapó, Z.,
Péntek, Á.,
Csapóné Riskó, T.:
Perception and acceptance of goat cheese in comparision with sheep and cow cheese - An empirical study.
An. Univ. Oradea. Econ. Sci. 28 (2), 248-260, 2019.
Csapóné Riskó, T.,
Csapó, Z.:
Kecsketej-termékek humán (egészséges) táplálkozásban betöltött helye és szerepe a nagyvilágban.
In: Interdiszciplinaritás a Régiókutatásban VIII. : Nemzetközi tudományos konferencia : Rezümé kötet. Szerk.: Pierog Anita, Szálkai Tamás, Dajnoki Krisztina, MTA Debreceni Akadémiai Bizottság, Debrecen, 12, 2018. ISBN: 9789634900443
Nagymáté, N.,
Csapó, Z.,
Kovács, S.:
Analysing the aspects of employment status and rehabilitation of disabled persons int he North Great Plain Region of Hungary.
In: 3rd International PhD Students Conference : New Economic Challenges, Masaryk University, Brno, 264-271, 2011. ISBN: 9788021056749
Árváné Ványi, G.,
Csapó, Z.:
Evalutaion of Honey Consumption in Connection with Heallthy Nutrition in Hungary.
In: 8th Circle International Conference for Marketing, Management, Finance, Consumer Behaviour, Tourism and Retailing Research, Book of Abstracts Dubrovnik, Horvátország, 2011.04.27-2011.04.29.. Ed.: Gianpaolo Vignali, Claudio Vignali, Tihomir Vranesevic, University of Zagreb, Zagreb, 165, 2011.
18.
Csapó, Z.,
Kárpáti, L.,
Nábrádi, A.:
Networking in Business Training Community.
The Business Review. 17, 242-247, 2011.
Árváné Ványi, G.,
Csapó, Z.,
Kárpáti, L.:
Honey consumption in Europe with especial regard to Hungary.
In: 45th Croatian and 5th International Symposium on Agriculture. Eds.: Sonja Maric, Zdenko Loncaric, University of Josip Juraj Strossmayer, Opatija, Croatia, 200-205, 2010.
25.
Csapó, Z.:
Kereskedelempolitika alapelvei és legfontosabb eszközei.
In: Kereskedelmi ismeretek. Szerk.: Kárpáti László, Lehota József, Szaktudás Kiadó Ház Rt., Budapest, 20-40, 2010. ISBN: 9789639935419