EN HU

Csapó Zsolt

Publication list

Uploaded publications:
52
Publications in DEA:
27
OA:
10
Date range:
2002-2024
2024
1.
Csapóné Riskó, T., Csapó, Z.: A német üzleti kultúra elemzése a LESCANT modellen keresztül magyar nézőpontból.
Marketing & Menedzsment. 57 (4), 56-64, 2024.
2.
Csapóné Riskó, T., Csapó, Z.: Challenges of cultural diversity for multinational corporations - analysis of the US through the major value dimensions.
In: Reimagining Capitalism in a Post-Globalization World. Szerk.: Silvia L. Fotea, Sebastian A. Văduva, Ioan Ş. Fotea, Springer Cham, Cham, 345-363, 2024. ISBN: 9783031598579
2022
3.
Csapóné Riskó, T., Csapó, Z.: Cross-cultural issues in international business relations through the example of Germany and Hungary.
In: European Case Studies of Economic, Social and Cultural Diversity : Abstacts/ szerk. Elek Bartha, Melinda Marinka, Debreceni Egyetem, Debrecen, 30-31, 2022. ISBN: 9789634904625
2020
4.
Csapó, Z., Péntek, Á., Csapóné Riskó, T.: Sensory Evaluation and Acceptance of Goat Yogurts in Comparison with Cow yogurts: An Empirical Study.
In: Challenges and Opportunities to Develop Organizations Through Creativity, Technology and Ethics. Eds.: Silvia L. Fotea, Ioan Ş. Fotea, Sebastian A. Văduva, Springer, Cham, 143-159, 2020, (Springer Proceedings in Business and Economics) ISBN: 9783030434489
2019
5.
Csapó, Z., Simon, O.: CARGO forgalom bevezetésének lehetősége a Debreceni Nemzetközi Repülőtéren.
Logiszt. trendek legjobb gyak. 5 (1), 36-42, 2019.
6.
Csapóné Riskó, T., Csapó, Z.: Goat Keeping and Goat Milk Products in Human Nutrition - Review.
Apstract. 13 (1-2), 24-36, 2019.
7.
Csapó, Z., Csapóné Riskó, T.: Kecsketej-termékek humán táplálkozásban betöltött szerepe a nagyvilágban: tények és trendek.
Régiókut. szle. : 1 (1), 97-109, 2019.
8.
Csapó, Z., Péntek, Á., Csapóné Riskó, T.: Perception and acceptance of cottage cheese made from goat milk: Statistical analysis of an emprical study.
J. Agricult. Inf. 1 (1), 53-63, 2019.
9.
Csapó, Z., Péntek, Á., Csapóné Riskó, T.: Perception and acceptance of goat cheese in comparision with sheep and cow cheese - An empirical study.
An. Univ. Oradea. Econ. Sci. 28 (2), 248-260, 2019.
10.
Csapó, Z., Péntek, Á., Csapóné Riskó, T.: Perception of Goat Milk Products.
Economic Affairs. 64 (4), 679-688, 2019.
2018
11.
Csapóné Riskó, T., Csapó, Z.: Kecsketej-termékek humán (egészséges) táplálkozásban betöltött helye és szerepe a nagyvilágban.
In: Interdiszciplinaritás a Régiókutatásban VIII. : Nemzetközi tudományos konferencia : Rezümé kötet. Szerk.: Pierog Anita, Szálkai Tamás, Dajnoki Krisztina, MTA Debreceni Akadémiai Bizottság, Debrecen, 12, 2018. ISBN: 9789634900443
2017
12.
Kovács, K., Csapóné Riskó, T., Csapó, Z., Nábrádi, A.: 10 year anniversary of the journal Apstract: the history of an open access journal.
Apstract. 11 (1-2), 5-8, 2017.
13.
Csapó, Z., Nábrádi, A., Kovács, K., Csapóné Riskó, T.: MBA education at the University of Debrecen and its further development towards double degree programmes.
Apstract. 11 (1-2), 167-170, 2017.
2012
14.
Árváné Ványi, G., Csapó, Z., Kárpáti, L.: Externality Effects of Honey Production.
Apstract. 6 (1-2), 63-67, 2012.
2011
15.
Nagymáté, N., Csapó, Z., Kovács, S.: Analysing the aspects of employment status and rehabilitation of disabled persons int he North Great Plain Region of Hungary.
In: 3rd International PhD Students Conference : New Economic Challenges, Masaryk University, Brno, 264-271, 2011. ISBN: 9788021056749
16.
Árváné Ványi, G., Csapó, Z., Kárpáti, L.: Evaluation of Consumers' Honey Purchase Habits in Hungary.
Journal of Food Products Marketing. 17 (2-3), 227-240, 2011.
Journal metrics:
Q3 Business and International Management
Q4 Food Science
Q3 Marketing
17.
Árváné Ványi, G., Csapó, Z.: Evalutaion of Honey Consumption in Connection with Heallthy Nutrition in Hungary.
In: 8th Circle International Conference for Marketing, Management, Finance, Consumer Behaviour, Tourism and Retailing Research, Book of Abstracts Dubrovnik, Horvátország, 2011.04.27-2011.04.29.. Ed.: Gianpaolo Vignali, Claudio Vignali, Tihomir Vranesevic, University of Zagreb, Zagreb, 165, 2011.
18.
Csapó, Z., Kárpáti, L., Nábrádi, A.: Networking in Business Training Community.
The Business Review. 17, 242-247, 2011.
2010
19.
Árváné Ványi, G., Csapó, Z., Kárpáti, L.: A méz minőségének fogyasztói megítélése az Észak-alföldi Régióbn 2010-ben.
In: MOK 2010 "Új marketing világrend" : Absztraktok : Budapest, Magyarország, 2010.08.26-2010.08.27.. Szerk.: Papp-Váry Árpád, [S. n.], [S. l.], 40, 2010.
20.
Kárpáti, L., Csapó, Z., Árváné Ványi, G.: Current situation and development of the bee-keeping sector in Hungary.
Apstract. 4 (1-2), 71-75, 2010.
21.
Csapó, Z., Kárpáti, L., Kozár, L., Nábrádi, A.: E-learning in Price Risk Management.
In: e-Education, e-Business, e-Management and e-Learning. Ed.: Lisa O'Conner, IEEE Computer Society, Los Alamitos, 451-453, 2010.
22.
Csapó, Z., Kárpáti, L., Kozár, L., Nábrádi, A.: E-learning in Price Risk Management.
In: 2010 2nd International Conference on E-Education, E-Business, E-Management and E-Learning : Kína, 2010.01.22-2010.01.24, [S. n.], [S. l.], 1, 2010.
23.
Nagymáté, N., Csapó, Z.: Európai Uniós támogatások a megváltozott munkaképességűek munkaerő-piaci integrációjához.
In: 16. Ifjúsági tudományos fórum. Szerk.: Polgár J. Péter, Bene Szabolcs, Pannon Egyetem, Georgikon Kar, Keszthely, 1-5, 2010. ISBN: 9789639639362
24.
Árváné Ványi, G., Csapó, Z., Kárpáti, L.: Honey consumption in Europe with especial regard to Hungary.
In: 45th Croatian and 5th International Symposium on Agriculture. Eds.: Sonja Maric, Zdenko Loncaric, University of Josip Juraj Strossmayer, Opatija, Croatia, 200-205, 2010.
25.
Csapó, Z.: Kereskedelempolitika alapelvei és legfontosabb eszközei.
In: Kereskedelmi ismeretek. Szerk.: Kárpáti László, Lehota József, Szaktudás Kiadó Ház Rt., Budapest, 20-40, 2010. ISBN: 9789639935419
DEENK University of Debrecen
© 2012 University of Debrecen