EN HU

Fónai Mihály

Fónai Mihály

Publication list

Uploaded publications:
205
Publications in DEA:
133
OA:
23
Date range:
1986-2024
2024
1.
Fónai, M., Rusinné Fedor, A.: A prekariátus a magyar fiatalok körében: a Magyar Ifjúság Kutatások tapasztalatai.
In: Magyar Tudomány Ünnepe 2024. : Tudományos tanácsadás a társadalom szolgálatában : Tudományos eredmények - a sikeres szolgáltatásfejlesztés alapjai : Program és Absztraktkötet / kiad a DE ETK, Debreceni Egyetem Egészsétudományi Kar, Nyíregyháza, 13, 2024. ISBN: 9789634906636
2023
2.
Fónai, M., Rusinné Fedor, A.: A prekaritás és a prekariátus hazai recepciójának néhány vonása.
Kult. Köz. 14 (3), 65-88, 2023.
3.
Fónai, M., Rusinné Fedor, A.: Phenomena of precarity among young graduates: Hungarian case study.
Econ. Sociol. 16 (2), 107-122, 2023.
Journal metrics:
Q2 Business, Management and Accounting (miscellaneous)
Q2 Economics, Econometrics and Finance (miscellaneous)
Q2 Social Sciences (miscellaneous)
Q2 Sociology and Political Science
2021
4.
Fónai, M.: Egészségügyi és szociális munkás frissdiplomások társadalmi háttere, iskolai és szakmai életútja - hasonlóságok és eltérések.
In: Előítéletesség nélkül - szakmai tisztességgel : Dr. Fábián Gergely 60. születésnapja tiszteletére. Szerk.: R. Fedor Anita, Debreceni Egyetem Egészségügyi Kar, Nyíregyháza, 63-84, 2021. ISBN: 9789634903031
5.
Fónai, M.: Interview methods in the qualitative researches.
In: Research in Social Work : Research Methodology in Practice. Ed.: Anita R. Fedor, Debreceni Egyetem Egészségügyi Kar, Nyíregyháza, 26-57, 2021. ISBN: 9789634903338
2020
6.
Novák, I., Fónai, M.: Gimnáziumi és szakgimnáziumi tanulók idegennyelv-tanulási eredményessége.
Iskolakultúra. 30 (6), 16-35, 2020.
7.
Hüse, L., Fónai, M., Pázmány, V., Zolnai, E., Barnutz, N.: Is there a clear effect?.
In: International Perspectives on Inclusion within Society and Education / Mabel Ann Brown, Routledge, London ; New York, 156-164, 2020. ISBN: 9781003016090
2019
8.
Pusztai, G., Fónai, M., Bocsi, V.: A társadalmi státus transzmissziója és a felsőoktatási lemorzsolódás.
Acta med. sociol. 10 (28), 5-23, 2019.
9.
Novák, I., Fónai, M.: Kelet-magyarországi gimnáziumi és szakgimnáziumi tanulók nyelvtanulásának eredményessége.
In: Prevenció, intervenció és kompenzáció : Absztraktkötet HUCER 2019, HERA, Budapest, 179, 2019. ISBN: 9786155657078
2018
10.
Fónai, M.: A hallgatói lemorzsolódás törésvonalai a Debreceni Egyetemen.
In: Lemorzsolódás és perzisztencia a felsőoktatásban. Szerk.: Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 239-249, 2018, (Oktatáskutatás a 21. században, 2559-8864 ; 6) ISBN: 9789633187548
11.
Cséke, K., Fónai, M.: A kezdet kezdetén: Kárpátaljai roma tanulók az iskolában.
In: Néhány társadalomtudományi kutatás és innováció. Szerk.: Torgyik Judit, International research Institute, Komarno, 204-212, 2018. ISBN: 9788089691562
12.
Fónai, M.: A településméret és típus hatása a helyi környezeti politikára.
In: A települési környezetvédelem elméleti és gyakorlati megközelítései. Szerk.: Bányai Orsolya, Barta Attila, Gondolat Kiadó, Budapest, 90-118, 2018. ISBN: 9789636938833
13.
Fónai, M.: A térbeli mobilitás mintázatai joghallgatók körében.
Miskolci jogi szle. 13 (1), 5-23, 2018.
14.
Fónai, M.: Az ideálkép és a valóság: (jogi kari) hallgatói pályatervek változásai az egyetemi életútban.
Pro Futuro. 8 (2), 81-113, 2018.
15.
Fónai, M., Pénzes, F.: Local Actors And Environmental Policy.
In: Local Environmental Problems and Answers in Hungary and Romania. Írták: Orsolya Bányai, Tibor Hartel, Attila Barta, Gabriella Csűrös, László Fodor, István Urák, Lídia Irma Szigyártó, Mihály Fónai, Ferenc Pénzes, Brigitta Gyurkó, Barna Bodó, Ibolya Lakatos, Judit Molnár, Ágnes Bujdos, Scientia Publishing House, Cluj-Napoca, 109-125, 2018. ISBN: 9786069750148
16.
Fónai, M., Murádin, J. K., Pénzes, F.: Local environmental problems and answers in Hungary and Romania.
Scientia Publishing House, Cluj-Napoca, 208 p., 2018. ISBN: 9786069750148
17.
Fónai, M., Hüse, L.: Roma tanulók és az iskola: befogadás és kirekesztés.
In: HERA Évkönyvek V. : innováció, kutatás, pedagógusok. Szerk.: Endrődy-Nagy Orsolya, Fehérvári Anikó, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 600-611, 2018. ISBN: 9786155657061
18.
Fónai, M., Hüse, L., Balogh, E., Toldiné Bélteki, A.: School integration, inclusion and exclusion: experiences of empirical researches.
In: Peremhelyzetben III. : Romológiai írások = In Marginal Position III. : W ritings from the Field of Romology. Szerk.: Tóth Norbert, Didakt Kft., Debrecen, 221-239, 2018, (ISSN 2416-0970) ISBN: 9786155212666
19.
Fónai, M., Márton, S.: Társadalomtudományi területen végzett hallgatók munkaerőpiaci életútjának hasonlóságai és eltérései.
Metszetek. 7 (3), 109-140, 2018.
2017
20.
Rusinné Fedor, A., Fónai, M.: A magasan kvalifikált fiatal munkavállalói csoportok elemzésének új megközelítési lehetősége: a prekariátus.
Különleges bánásmód. 3 (4), 7-17, 2017.
21.
Fónai, M., Cséke, K.: Helyzetkép a kárpátaljai magyar nyelvű romák iskoláztatásáról.
In: Szülőföldön magyarul Iskolák és diákok a határon túl. Szerk.: Pusztai Gabriella, Márkus Zsuzsanna, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 280-297, 2017, (Oktatáskutatás a 21. században, ISSN 2559-8864 ; 2.) ISBN: 9789633186350
22.
Rusinné Fedor, A., Fónai, M.: Női kettős karrier és a prekariátus jelensége.
In: V. International Research Intitute (IRI) Társadalomtudományi Konferencia: Tartalmi összefoglalók. Szerk.: Karlovicz János, International Research Institute, Stúrovo, 69, 2017.
23.
Fónai, M., Pénzes, F.: Opportunities of local governments in local environmental policy.
In: XIII. Kárpát-medencei Környezettudományi Konferencia. Szerk.: Szigyártó Irma-Lídia, Szikszai Attila, Ábel Kiadó, Kolozsvár, 294-304, 2017
24.
Fónai, M., Pénzes, F.: Önkormányzatok és helyi környezeti politika - egy empirikus kutatás eredményei.
In: A települési önkormányzatok szerepe a környezeti politika és jog alakításában. Szerk.: Fodor László, Bányai Orsolya, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 73-90, 2017. ISBN: 9789633186312
25.
Fónai, M., Hüse, L.: School integration, inclusion and exclusion: experiences of empirical researches.
In: Absztraktkötet: Kihívás és/vagy esély - a romák integrácója Európában. Szerk.: Orosz Ildikó, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar, Hajdúböszörmény, 27, 2017.
DEENK University of Debrecen
© 2012 University of Debrecen