EN HU

Faculty of Child and Special Needs Education

Faculty of Child and Special Needs Education
Faculty of Child and Special Needs Education
Uploaded publications:
1969
Publications in DEA:
1816
OA:
264
Date range:
1985-2025
2025
1.
Vargáné Nagy, A.: A Reggio-pedagógia néhány alapelve.
Óvodai nev. 73 (3), 26-27, 2025.
2.
Árkosi, J.: A zene művészete a női lélek szemével.
3.
Nemes, M.: Az interkulturális kompetencia fejlesztésének lehetőségei tanulásban akadályozott tanulók körében.
In: Pedagógiai reflexiók korunk néhány kihívására. Szerk.: Karlovitz János Tibor, Sozial und Wirtschafts Forschungsgruppe, Grosspetersdorf, 157-168, 2025. ISBN: 9783903317154
4.
Vargáné Nagy, A., Vad, N. N.: Fenntarthatósághoz kapcsolódó tevékenységek: állat- és növénygondozás.
Óvodai nev. 78 (1), 26-27, 2025.
5.
Vargáné Nagy, A., Vas, E.: Gondolatok az óvodai mosdóhasználatról: "nem szeretem, ha kakilás közben látnak".
Óvodai nev. 78 (1), 28-29, 2025.
6.
Vargáné Nagy, A., Molnár, B.: Kisgyermeket nevelő családok jóllét vizsgálata a hajdúböszörményi cigány/roma szegregátumban.
Különleges Bánásmód. 11 (1), 19-32, 2025.
7.
Bocsi, V., Fényes, H., Markos, V.: The overlap of volunteering and leisure activities in young people's way of life.
Journal of Civil Society. [Epub ahead of print], 1-17, 2025.
Journal metrics:
Q3 Sociology and Political Science (2024)
2024
8.
Mező, K., Mező, F.: Absztraktkötet: IX. "Különleges Bánásmód" Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia = Abstract Volume 9th 'Special Treatment' International Interdisciplinary Conference.
Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Debrecen, 201 p., 2024. ISBN: 9789634906155
9.
Nemes, M.: A diszlexiás diákokat oktató pedagógusok módszertani eszközkészlete az idegen nyelvi órákon.
In: A tanító-, óvó- és a csecsemő- és kisgyermeknevelő képzés aktuális kérdései Magyarországon és a Kárpátmedencében II. nemzetközi tudományos konferencia : Absztraktkötet. Szerk.: Márkus Éva, Pálfalvi Judit, Svraka Bernadett, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest, 16, 2024. ISBN: 9789634897538
10.
Nemes, M.: A diszlexiás tanulók nyelvoktatásának kérdései a pedagógusok szemszögéből.
Gyermeknevelés. 12 (3), 121-141, 2024.
11.
Pálfi, S.: A játék pedagógiai környezete.
Óvodai nev. 77 (7), 13-, 2024.
12.
Bocsi, V., Varga, A., Fehérvári, A.: A korai iskolaelhagyás vizsgálata interszekcionális megközelítésben.
Különleges bánásmód. 10 (1), 19-33, 2024.
13.
Bocsi, V.: A krízisek érzékelésének háttértényezői - egy ifjúsági vizsgálat tanulságai.
In: Az oktatás határdimenziói. Szerk.: Langerné Buchwald Judit; Koós Ildikó; Velics Gabriella, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 254-265, 2024, (HERA Évkönyvek,ISSN 2064-6755 ; 11.) ISBN: 9789633189290
14.
Pálfi, S.: Álmodjatok nagyokat, merész célokat tűzzetek ki.
Hajdúsági tükör. 17 (3), 8-9, 2024.
15.
Tamásiné Dsupin, B.: Alternatív zenei irányzatok sokszínűségének elmélete.
Különleges bánásmód. 10 (2), 67-75, 2024.
16.
Tamásiné Dsupin, B., Hovánszki, J.: Alternatív zenei irányzatok sokszínűségének elmélete = Theory the diversity of alternative music pedagogy methods.
In: Absztraktkötet : IX. "Különleges Bánásmód" Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia = Abstract Volume : 9th 'Special Treatment' International Interdisciplinary Conference. Szerk.: Mező Katalin, Mező Ferenc, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Debrecen, 169-171, 2024. ISBN: 9789634906155
17.
Tamásiné Dsupin, B., Hovánszki, J.: Alternatív zenei irányzatok sokszínűségének gyakorlata = Practice of the diversity of alternative music pedagogy methods.
In: Absztraktkötet : IX. "Különleges Bánásmód" Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia = Abstract Volume : 9th 'Special Treatment' International Interdisciplinary Conference. Szerk.: Mező Katalin, Mező Ferenc, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Debrecen, 67-69, 2024. ISBN: 9789634906155
18.
Tamásiné Dsupin, B.: Alternatív zenepedagógiák relációja a magyar kisgyermekkori zenei nevelésben, fejlesztésben.
In: Alternatív terápiás módszerek a sajátos nevelési igényű igényű gyermekek fejlesztésében. Szerk.: Árkosi Julianna; Egly Renáta Beáta, Editura Didactica Militans Casa Corpului Didactic Oradea, Nagyvárad, 50-58, 2024. ISBN: 9786069860571
19.
Bocsi, V.: A magyar ifjúság krízispercepciója.
In: Csendes? Mozgalmi? Miként jellemezhető a magyar ifjúság a 21. században. Szerk.: Pappházi Viktor, Oross Dániel, Szabó Andrea, Nemzeti Ifjúsági Tanács Szövetség, Budapest, 55-75, 2024. ISBN: 9786156816009
20.
Mező, K.: A múzsák dicsérete újra és újra.
Katedra. 31 (5), 3, 2024.
21.
Tamásiné Dsupin, B.: A népi játék és a mozgás (ritmus) funkciója, és hatása a 3-7 éves gyermek személyiségfejlesztésében.
In: "Néphagyományaink mozgáskultúrája, mint pedagógiai érték" : Néphagyományőrző Óvodapedagógusok Egyesülete - XXIV. Tavaszi Szakmai találkozó. Szerk.: Szigethy Miklósné, Zimonyi Károlyné, Néphagyományőrző Óvodapedagógusok Egyesülete, Szentendre, 23-24, 2024.
22.
Lovas Kiss, A., Topál, J., Köböl, E.: Animal-Assisted Interventions with Dogs in the 21st Century: cultural anthropological, ethological and pedagogical aspects of the dog-human relationship.
Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar; Debreceni Egyetem Antrozoológiai Kutatócsoport, Hajdúböszörmény, 319 p., 2024. ISBN: 9789634906360
23.
Lovas Kiss, A.: An Interpretation of Social Resilience at the Spatial Level across the Hungarian-Romanian Border.
Acta Ethnogr. Hung. [Epub ahead of print], 2024.
Journal metrics:
Q2 Cultural Studies
Q4 Demography
Q2 Music
24.
Bocsi, V.: A pandémia hatása a fiatalokra - romológiai aspektusból.
In: XII. Romológus Konferencia : Absztraktkötet / Szerk: Cserti-Csapó Tibor; Andl Helga; Lakatos Szilvia, Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Neveléstudományi Intézet Romológia és Nevelésszociológia Tanszék : Romológiai Kutatóközpont, Pécs, 15, 2024. ISBN: 9789636262532
25.
Rétháti, C.: A szakiskolai lemorzsolódás jelenségének igazgatói perspektívái az Észak-magyarországi, Észak-alföldi és Nyugat-dunántúli régiókban.
In: Absztraktkötet : IX. "Különleges Bánásmód" Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia = Abstract Volume : 9th 'Special Treatment' International Interdisciplinary Conference. Szerk.: Mező Katalin, Mező Ferenc, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Debrecen, 152-154, 2024. ISBN: 9789634906155
DEENK University of Debrecen
© 2012 University of Debrecen