EN HU

Pető Ildikó

Pető Ildikó

Publication list

Uploaded publications:
37
Publications in DEA:
37
OA:
11
Date range:
2001-2024
2024
1.
Pető, I.: Értelmileg akadályozott gyermekek étkezése.
In: Absztraktkötet : IX. "Különleges Bánásmód" Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia = Abstract Volume : 9th 'Special Treatment' International Interdisciplinary Conference. Szerk.: Mező Katalin, Mező Ferenc, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Debrecen, 147-148, 2024. ISBN: 9789634906155
2.
Pető, I.: Majd kinövi? A szenzoros feldolgozás zavara.
Debreceni Egyetemi Kiadó Debrecen University Press, Debrecem, 158 p., 2024. ISBN: 9789636150907
3.
Nagy, E. K., Pető, I.: Pataki és Makarenko.
In: A múlt, a jelen és a jövő a pedagógiában. Szerk.: K. Nagy Emese; Zagyváné Szűcs Ida, Líceum Kiadó, Eger, 9-23, 2024. ISBN: 9789634962694
4.
Nemes, M., Pető, I.: Sensory integration therapies: A case study in an eastern Hungarian county.
In: Cha(lle)nging Childhoods: Reimagine Childhood in Uncertainty and Inequality : Abstract Book. Eds.: Mehmet Toran, Mine Göl-Güven, Istanbul Kültür University Press, Istanbul, 115-116, 2024. ISBN: 9786258180404
2023
5.
Gere, H., Pető, I.: Az orvosok és a fogyatékos betegek találkozása.
Különleges bánásmód. 9 (2), 99-111, 2023.
6.
Kelemen-Mónus, A., Pető, I.: Jelnyelvi tolmácsolás az esélyegyenlőség és az AAK metszetében.
In: Esélyek és lehetőségek a fogyatékossággal élő emberek számára. Szerk.: Rákó Erzsébet, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Debrecen, 9-40, 2023. ISBN: 9789634905660
7.
Németh, N. V., Pető, I.: Rethinking Education: The Emergence of New Learning Environments and Their Impact on 21st Century Skills Development.
In: Education in the Family-Family in Education III. : Book of Abstracts. Eds.: Erzsébet Rákó, Grzegor Godawa, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 24, 2023. ISBN: 9789634905141
2022
8.
Pető, I., Gere, H.: Fogyatékosság az orvostudományban.
Különleges bánásmód. 8 (4), 7-18, 2022.
9.
Németh, N. V., Pető, I.: Opportunities for the development of mathematical thinking in early childhood education.
In: Education in the Family-Family in Education. Ed.: Gortka-Rákó Erzsébet, Godawa Grzegor, University of Debrecen Faculty of Education for Children and Special Educational Needs, Krakow, 12, 2022. ISBN: 9789634904403
10.
Pető, I.: Prevenció és a koragyermekkori intervenció fontossága és hatása a későbbi évekre.
Különleges bánásmód. 2022 (3), 53-65, 2022.
2021
11.
Pető, I., Hegedűs, R.: Egy vidéki pedagógiai kar hallgatóinak szakválasztása.
Szociálpedagógia. 17, 5-16, 2021.
12.
Hegedűs, R., Pető, I.: Pedagógus hallgatók szabadidő-preferenciái.
In: XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia: A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira : Absztraktkötet. Szerk.: Molnár Gyöngyvér, Tóth Edit, MTA Pedagógia Tudományos Bizottsága; SZTE Neveléstudományi Intézet, Szeged, 143, 2021. ISBN: 9789633068335
13.
Pető, I.: Testvérgondozás: felnőtt értelmi fogyatékosokat gondozó testvérek.
Különleges bánásmód. 7 (2), 111-121, 2021.
2020
14.
Pető, I.: Mit tanulhatunk a fejlődéselméletekből a matematika tanítása számára?.
OxIPO. 2 (2), 33-61, 2020.
15.
Pető, I.: Röviden a fejlődési diszpraxiával kapcsolatos kérdésekről.
Különleges bánásmód. 6 (2), 105-116, 2020.
2018
16.
Pető, I.: Az anyaság és a fogyatékosság összekapcsolódása.
Szociálped. 11, 173-177, 2018.
(Reviewed publication: szerk. Cynthia Lewiecki-Wilson; Jen Cellio. -Disability and Mothering: Liminal Spaces of Embodied Knowledge /Syracuse : Syracuse University Pres, 2011. -348 p. -)
17.
Pető, I.: Kisebbségek kisebbsége: a beduinok oktatása Izraelben.
Különleges bánásmód. 4 (5), 18-19, 2018.
18.
Pető, I.: Súlyos-halmozottan sérült gyermekek részvétele a családi tevékenységekben.
Különleges bánásmód. 4 (4), 83-98, 2018.
2013
19.
Pető, I.: The Warnock reports and its Hungarian context.
In: Interdisciplinary Research in Humanities / (szerk.) Gergely Angyalosi, Ákos Münnich, Gabriella Pusztai, Constantine the Philosopher University in Nitra Faculty of Central European Studies, Nitra, 211-227, 2013.
2012
20.
Pető, I., Ceglédi, T.: A pedagógusok SNI-vel szembeni attitűdje SACIE-vel mérve.
Iskolakultúra. 22 (11), 66-82, 2012.
21.
Pető, I.: A szenzoros feldolgozás zavara: az érzékelés szerepe a tanulásban és a viselkedésben.
Belvedere Meridionale, Szeged, 138 p., 2012. ISBN: 9789639573925
22.
Pető, I., Ceglédi, T.: Attitudes toward SEN students among Hungarian teachers.
In: Higher education in the Romania-Hungary cross-border cooperation. Eds.: Kozma Tamás, Bernáth Krisztina, Partium Press & Center for Higher Education Research and Development, Oradea; Debrecen, 105-116, 2012. ISBN: 9786068156415
23.
Pető, I.: Az együttnevelésről: a tanárok attitűdje.
In: Interdiszciplináris pedagógia és a felsőoktatás alakváltozásai : a VII. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztett változata : Debrecen, 2011. szeptember 16-17.. Szerk.: Buda András, Kiss Endre, Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Debrecen, 243-250, 2012, (Kiss Árpád Archivum könyvsorozata ; 7.) ISBN: 9789634735960
24.
Pető, I.: Being in Voluntary Segregation: Gypsies on the Way to the Secondary School Leaving Examination.
In: Roma Population on the Peripheries of the Visegrad Countries : integration issues and possible solutions / edited by János Pénzes and Zsolt Radics, Didakt Kft., Debrecen, 53-65, 2012. ISBN: 9786155212109
25.
Pető, I.: Mi micsoda az inklúziós dokumentumokban?.
In: A tanárok tanárának lenni... : tanulmányok Szabó László Tamás 70. születésnapjára / szerkesztette Pusztai Gabriella, Fenyő Imre, Engler Ágnes, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, Debrecen, 163-172, 2012. ISBN: 9789630846448
DEENK University of Debrecen
© 2012 University of Debrecen