The library will operate on a duty schedule between 22 December 2025 and 4 January 2026. During this period, it will be possible to upload publications, but all other services will be suspended.
Imbang, D.,
Kissiya, E.,
Kaunang, S. T. G.,
Tulung, G. J.,
Tumiwa, J. R.,
Arie, F. V.,
Biczó, G.:
A Contrastive Morphological Analysis of the Tombulu Dialect of the Minahasa Language and Indonesian in the Context of Local Language Instruction.
Journal of Posthumanism. 5 (3), 1547-1580, 2025.
Biczó, G.,
Szabó, H.:
Ant(ropológia) és Rom(ológia): Kultúra és Közösség : művelődéselméleti folyóirat : 2025. 2. szám.
Művelődéskutató Int., Budapest, 158 p., 2025.
Markovics, K.,
Bocsi, V.:
A nyelvtudás társadalmi és kulturális háttértényezői: az angol nyelv szerepe középiskolás tanulók körében. Összehasonlító elemzés a Magyar Ifjúság Kutatás 2016 és 2020 kutatási adatai alapján.
In: ABSZTRAKTKÖTET Hungarian Conference on Educational Research HuCER 2025. Szerk.: Márkus Edina, Máté-Szabó Barbara, HERA, Budapest, 242-243, 2025.
Werunga, D. S.,
Biczó, G.:
Cultural hybridity patterns: media culture's influence on women's identity and roles in contemporary Kenya.
African Identities. 2025, 1-19, 2025.
Bocsi, V.:
Első generációsként a felsőoktatásban. Az egyetemek társadalmi hátterének sokszínűsége.
In: IV. OKTATÁS HATÁRHELYZETBEN KONFERENCIA A sokféleség mint érték. Szerk.: Bordás Andrea, Szentes Henrietta, Partiumi Keresztény Egyetem, Nagyvárad, Románia, 11, 2025.
Bocsi, V.:
Értékpreferenciák Magyarországon - különös tekintettel az iskolai végzettség változójának alakító erejére.
In: XXV. Országos Neveléstudományi Konferencia. A neveléstudomány kihívásai tegnap és ma. Program, előadás-összefoglalók. / Józsa Krisztián; Habók Anita, MTA Pedagógiai Bizottsága, SZTE Neveléstudományi Intézet, Szeged, 298, 2025.
Foroozan, H.,
Vargáné Nagy, A.,
Bocsi, V.:
Interpretation of metaphors by chatgpt: sen in the digital world - A case study on figurative language and sen in the digital era = A metaforák értelmezése a chatgpt által: költői képek és az sni a digitális korszakban.
In: PROGRAM ÉS ABSZTRAKTOK 10. KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD NEMZETKÖZI INTERDISZCIPLINÁRIS KONFERENCIA. Szerk.: Mező Katalin, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 80-81, 2025.
Bocsi, V.:
Patterns and explanations of educational downward mobility = A lefelé irányuló oktatási mobilitás mintázatai és magyarázatai.
In: PROGRAM ÉS ABSZTRAKTOK 10. KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD NEMZETKÖZI INTERDISZCIPLINÁRIS KONFERENCIA. Szerk.: Mező Katalin, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 41-42, 2025.
Bocsi, V.:
Patterns and explanations of educational downward mobility. The case study of the Hungarian youth.
In: ECER 2025 Belgrade, EERA, Berlin, 1-4, 2025.
Bocsi, V.,
Kovács, K.:
Új Kutatások a Neveléstudományokban 2025. A nevelés és oktatás kihívásai a válságok korában.
MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; DE GYGYK; DE BTK, Debrecen, 280 p., 2025.
ISBN: 9786156448682
Lovas Kiss, A.,
Topál, J.,
Köböl, E.:
Animal-Assisted Interventions with Dogs in the 21st Century: cultural anthropological, ethological and pedagogical aspects of the dog-human relationship.
Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar; Debreceni Egyetem Antrozoológiai Kutatócsoport, Hajdúböszörmény, 319 p., 2024.
ISBN: 9789634906360
Lovas Kiss, A.:
An Interpretation of Social Resilience at the Spatial Level across the Hungarian-Romanian Border.
Acta Ethnogr. Hung. [Epub ahead of print], 2024.
Tóth, N.,
Nagygyőryné Kerti, I.:
A nyelvi asszimiláció jelensége két lokális roma közösségben.
In: Együttélés és asszimiláció. Szerk.: Biczó Gábor, Roma Szakkollégiumok Egyesület, Hajdúböszörmény, 43-75, 2024. ISBN: 9786150220772
Biczó, G.,
Szabó, H.:
Az asszimiláció és az anyanyelv nyelv: a magyarországi romák beilleszkedésének keretdiskurzusa.
In: Együttélés és asszimiláció : Elemzés a magyar-roma etnikai kapcsolatokról és a nyelvhasználat kérdéséről. Szerk.: Biczó Gábor, Roma Szakkollégiumok Egyesület, Debrecen, 7-42, 2024. ISBN: 9786150220772
Biczó, G.:
Együttélés és asszimiláció: elemzés a magyar-roma etnikai kapcsolatokról és a nyelvhasználat kérdéséről.
Roma Szakkollégiumok Egyesület, Hajdúböszörmény, 80 p., 2024.
ISBN: 9786150220772
Lovas Kiss, A.,
Topál, J.,
Köböl, E.:
Kutyák közreműködésével végzett állatasszisztáció a 21. században: a kutya-ember kapcsolat kulturális antropológiai, etológiai és pedagógiai vonatkozásai.
Debreceni Egyetem GYGYK Társadalomtudományi Tanszék; Debreceni Egyetem Antrozoológiai Kutatócsoport, Hajdúböszörmény, 316 p., 2024.
ISBN: 9789634906339
Werunga, D. S.,
Biczó, G.:
Redefining the societal role of women in the Bukusu community of Bungoma county in Western Kenya (1945-2023).
Különleges bánásmód. 10 (Spec.), 145-157, 2024.
Bocsi, V.:
Roma fiatalok média- és IKT használata.
In: Az oktatás időszerű narratívumai : absztraktkötet. Szerk.: Juhász Erika, Gyáni István, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Eger, 34-35, 2024. ISBN: 9786155657153
László, B.,
Lovas Kiss, A.:
Studies on the Human-Animal Relationship.
University of Debrecen Anthrozoology Research Group, Debrecen, 138 p., 2024.
ISBN: 9789634906445
Lovas Kiss, A.,
László, B.:
Tanulmányok az ember és állat kapcsolat értelmezéséhez II..
Debreceni Egyetem, Antrozoológiai Kutatócsoport, Debrecen, 218 p., 2024.
ISBN: 9789634906438
Bocsi, V.,
Csók, C.:
XXIV. Országos Neveléstudományi Konferencia: Absztraktkötet: Oktatás és nevelés a társadalmi jóllét szolgálatában. A nevelés és az oktatás kihívásai a válságok korában.
MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság ; Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar ; Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Nevelés- és Művelődéstudományok Intézete, Debrecen, 530 p., 2024.
ISBN: 9789634906551