EN HU

Department of Social Sciences

Uploaded publications:
336
Publications in DEA:
320
OA:
46
Date range:
1998-2025
2025
1.
Imbang, D., Kissiya, E., Kaunang, S. T. G., Tulung, G. J., Tumiwa, J. R., Arie, F. V., Biczó, G.: A Contrastive Morphological Analysis of the Tombulu Dialect of the Minahasa Language and Indonesian in the Context of Local Language Instruction.
Journal of Posthumanism. 5 (3), 1547-1580, 2025.
Journal metrics:
Q1 Cultural Studies (2024)
Q3 Social Sciences (miscellaneous) (2024)
2.
Biczó, G., Szabó, H.: Ant(ropológia) és Rom(ológia): Kultúra és Közösség : művelődéselméleti folyóirat : 2025. 2. szám.
Művelődéskutató Int., Budapest, 158 p., 2025.
3.
Markovics, K., Bocsi, V.: A nyelvtudás társadalmi és kulturális háttértényezői: az angol nyelv szerepe középiskolás tanulók körében. Összehasonlító elemzés a Magyar Ifjúság Kutatás 2016 és 2020 kutatási adatai alapján.
In: ABSZTRAKTKÖTET Hungarian Conference on Educational Research HuCER 2025. Szerk.: Márkus Edina, Máté-Szabó Barbara, HERA, Budapest, 242-243, 2025.
4.
Biczó, G., Szabó, H.: A romológiai metanarratívák, az integráció és az AntRom filmek.
Kultúra és Közösség. 16 (2), 7-18, 2025.
5.
Werunga, D. S., Biczó, G.: Cultural hybridity patterns: media culture's influence on women's identity and roles in contemporary Kenya.
African Identities. 2025, 1-19, 2025.
Journal metrics:
Q1 Cultural Studies (2024)
Q2 Anthropology (2024)
6.
Biczó, G., Szabó, H.: Előszó.
In: Kultúra és Közösség
7.
Bocsi, V.: Első generációsként a felsőoktatásban. Az egyetemek társadalmi hátterének sokszínűsége.
In: IV. OKTATÁS HATÁRHELYZETBEN KONFERENCIA A sokféleség mint érték. Szerk.: Bordás Andrea, Szentes Henrietta, Partiumi Keresztény Egyetem, Nagyvárad, Románia, 11, 2025.
8.
Bocsi, V.: Értékpreferenciák Magyarországon - különös tekintettel az iskolai végzettség változójának alakító erejére.
In: XXV. Országos Neveléstudományi Konferencia. A neveléstudomány kihívásai tegnap és ma. Program, előadás-összefoglalók. / Józsa Krisztián; Habók Anita, MTA Pedagógiai Bizottsága, SZTE Neveléstudományi Intézet, Szeged, 298, 2025.
9.
Foroozan, H., Vargáné Nagy, A., Bocsi, V.: Interpretation of metaphors by chatgpt: sen in the digital world - A case study on figurative language and sen in the digital era = A metaforák értelmezése a chatgpt által: költői képek és az sni a digitális korszakban.
In: PROGRAM ÉS ABSZTRAKTOK 10. KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD NEMZETKÖZI INTERDISZCIPLINÁRIS KONFERENCIA. Szerk.: Mező Katalin, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 80-81, 2025.
10.
Bocsi, V.: Patterns and explanations of educational downward mobility = A lefelé irányuló oktatási mobilitás mintázatai és magyarázatai.
In: PROGRAM ÉS ABSZTRAKTOK 10. KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD NEMZETKÖZI INTERDISZCIPLINÁRIS KONFERENCIA. Szerk.: Mező Katalin, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 41-42, 2025.
11.
Bocsi, V.: Patterns and explanations of educational downward mobility. The case study of the Hungarian youth.
In: ECER 2025 Belgrade, EERA, Berlin, 1-4, 2025.
12.
Bocsi, V., Kovács, K.: Új Kutatások a Neveléstudományokban 2025. A nevelés és oktatás kihívásai a válságok korában.
MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; DE GYGYK; DE BTK, Debrecen, 280 p., 2025. ISBN: 9786156448682
2024
13.
Bocsi, V., Varga, A., Fehérvári, A.: A korai iskolaelhagyás vizsgálata interszekcionális megközelítésben.
Különleges bánásmód. 10 (1), 19-33, 2024.
14.
Lovas Kiss, A., Topál, J., Köböl, E.: Animal-Assisted Interventions with Dogs in the 21st Century: cultural anthropological, ethological and pedagogical aspects of the dog-human relationship.
Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar; Debreceni Egyetem Antrozoológiai Kutatócsoport, Hajdúböszörmény, 319 p., 2024. ISBN: 9789634906360
15.
Lovas Kiss, A.: An Interpretation of Social Resilience at the Spatial Level across the Hungarian-Romanian Border.
Acta Ethnogr. Hung. [Epub ahead of print], 2024.
Journal metrics:
Q2 Cultural Studies
Q4 Demography
Q2 Music
16.
Tóth, N., Nagygyőryné Kerti, I.: A nyelvi asszimiláció jelensége két lokális roma közösségben.
In: Együttélés és asszimiláció. Szerk.: Biczó Gábor, Roma Szakkollégiumok Egyesület, Hajdúböszörmény, 43-75, 2024. ISBN: 9786150220772
17.
Biczó, G., Szabó, H.: Az asszimiláció és az anyanyelv nyelv: a magyarországi romák beilleszkedésének keretdiskurzusa.
In: Együttélés és asszimiláció : Elemzés a magyar-roma etnikai kapcsolatokról és a nyelvhasználat kérdéséről. Szerk.: Biczó Gábor, Roma Szakkollégiumok Egyesület, Debrecen, 7-42, 2024. ISBN: 9786150220772
18.
Biczó, G.: Együttélés és asszimiláció: elemzés a magyar-roma etnikai kapcsolatokról és a nyelvhasználat kérdéséről.
Roma Szakkollégiumok Egyesület, Hajdúböszörmény, 80 p., 2024. ISBN: 9786150220772
19.
Biczó, G., Szabó, H.: Én és Imola: Zsuzsa filmje.
20.
Lovas Kiss, A., Topál, J., Köböl, E.: Kutyák közreműködésével végzett állatasszisztáció a 21. században: a kutya-ember kapcsolat kulturális antropológiai, etológiai és pedagógiai vonatkozásai.
Debreceni Egyetem GYGYK Társadalomtudományi Tanszék; Debreceni Egyetem Antrozoológiai Kutatócsoport, Hajdúböszörmény, 316 p., 2024. ISBN: 9789634906339
21.
Werunga, D. S., Biczó, G.: Redefining the societal role of women in the Bukusu community of Bungoma county in Western Kenya (1945-2023).
Különleges bánásmód. 10 (Spec.), 145-157, 2024.
22.
Bocsi, V.: Roma fiatalok média- és IKT használata.
In: Az oktatás időszerű narratívumai : absztraktkötet. Szerk.: Juhász Erika, Gyáni István, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Eger, 34-35, 2024. ISBN: 9786155657153
23.
László, B., Lovas Kiss, A.: Studies on the Human-Animal Relationship.
University of Debrecen Anthrozoology Research Group, Debrecen, 138 p., 2024. ISBN: 9789634906445
24.
Lovas Kiss, A., László, B.: Tanulmányok az ember és állat kapcsolat értelmezéséhez II..
Debreceni Egyetem, Antrozoológiai Kutatócsoport, Debrecen, 218 p., 2024. ISBN: 9789634906438
25.
Bocsi, V., Csók, C.: XXIV. Országos Neveléstudományi Konferencia: Absztraktkötet: Oktatás és nevelés a társadalmi jóllét szolgálatában. A nevelés és az oktatás kihívásai a válságok korában.
MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság ; Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar ; Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Nevelés- és Művelődéstudományok Intézete, Debrecen, 530 p., 2024. ISBN: 9789634906551
DEENK University of Debrecen
© 2012 University of Debrecen