Ha kapcsolatba szeretne lépni a Tudóstér adminisztrátoraival, kérjük töltse ki az alábbi űrlapot, vagy küldjön e-mailt a publikacioklib.unideb.hu címre.
Bejelentkezés
A Tudóstér funkcióinak nagy része bejelentkezés nélkül is elérhető. Bejelentkezésre az alábbi műveletekhez van szükség:
A könyvtár 2025.12.22. és 2026.01.04. között ügyeleti rendet tart. Ezen időszakban a publikációk feltöltésére van lehetőség, de minden más szolgáltatásunk szünetel.
Imbang, D.,
Kissiya, E.,
Kaunang, S. T. G.,
Tulung, G. J.,
Tumiwa, J. R.,
Arie, F. V.,
Biczó, G.:
A Contrastive Morphological Analysis of the Tombulu Dialect of the Minahasa Language and Indonesian in the Context of Local Language Instruction.
Journal of Posthumanism. 5 (3), 1547-1580, 2025.
Biczó, G.,
Szabó, H.:
Ant(ropológia) és Rom(ológia): Kultúra és Közösség : művelődéselméleti folyóirat : 2025. 2. szám.
Művelődéskutató Int., Budapest, 158 p., 2025.
Markovics, K.,
Bocsi, V.:
A nyelvtudás társadalmi és kulturális háttértényezői: az angol nyelv szerepe középiskolás tanulók körében. Összehasonlító elemzés a Magyar Ifjúság Kutatás 2016 és 2020 kutatási adatai alapján.
In: ABSZTRAKTKÖTET Hungarian Conference on Educational Research HuCER 2025. Szerk.: Márkus Edina, Máté-Szabó Barbara, HERA, Budapest, 242-243, 2025.
Werunga, D. S.,
Biczó, G.:
Cultural hybridity patterns: media culture's influence on women's identity and roles in contemporary Kenya.
African Identities. 2025, 1-19, 2025.
Bocsi, V.:
Első generációsként a felsőoktatásban. Az egyetemek társadalmi hátterének sokszínűsége.
In: IV. OKTATÁS HATÁRHELYZETBEN KONFERENCIA A sokféleség mint érték. Szerk.: Bordás Andrea, Szentes Henrietta, Partiumi Keresztény Egyetem, Nagyvárad, Románia, 11, 2025.
Bocsi, V.:
Értékpreferenciák Magyarországon - különös tekintettel az iskolai végzettség változójának alakító erejére.
In: XXV. Országos Neveléstudományi Konferencia. A neveléstudomány kihívásai tegnap és ma. Program, előadás-összefoglalók. / Józsa Krisztián; Habók Anita, MTA Pedagógiai Bizottsága, SZTE Neveléstudományi Intézet, Szeged, 298, 2025.
Foroozan, H.,
Vargáné Nagy, A.,
Bocsi, V.:
Interpretation of metaphors by chatgpt: sen in the digital world - A case study on figurative language and sen in the digital era = A metaforák értelmezése a chatgpt által: költői képek és az sni a digitális korszakban.
In: PROGRAM ÉS ABSZTRAKTOK 10. KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD NEMZETKÖZI INTERDISZCIPLINÁRIS KONFERENCIA. Szerk.: Mező Katalin, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 80-81, 2025.
Bocsi, V.:
Patterns and explanations of educational downward mobility = A lefelé irányuló oktatási mobilitás mintázatai és magyarázatai.
In: PROGRAM ÉS ABSZTRAKTOK 10. KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD NEMZETKÖZI INTERDISZCIPLINÁRIS KONFERENCIA. Szerk.: Mező Katalin, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 41-42, 2025.
Bocsi, V.:
Patterns and explanations of educational downward mobility. The case study of the Hungarian youth.
In: ECER 2025 Belgrade, EERA, Berlin, 1-4, 2025.
Bocsi, V.,
Kovács, K.:
Új Kutatások a Neveléstudományokban 2025. A nevelés és oktatás kihívásai a válságok korában.
MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; DE GYGYK; DE BTK, Debrecen, 280 p., 2025.
ISBN: 9786156448682
Lovas Kiss, A.,
Topál, J.,
Köböl, E.:
Animal-Assisted Interventions with Dogs in the 21st Century: cultural anthropological, ethological and pedagogical aspects of the dog-human relationship.
Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar; Debreceni Egyetem Antrozoológiai Kutatócsoport, Hajdúböszörmény, 319 p., 2024.
ISBN: 9789634906360
Lovas Kiss, A.:
An Interpretation of Social Resilience at the Spatial Level across the Hungarian-Romanian Border.
Acta Ethnogr. Hung. [Epub ahead of print], 2024.
Tóth, N.,
Nagygyőryné Kerti, I.:
A nyelvi asszimiláció jelensége két lokális roma közösségben.
In: Együttélés és asszimiláció. Szerk.: Biczó Gábor, Roma Szakkollégiumok Egyesület, Hajdúböszörmény, 43-75, 2024. ISBN: 9786150220772
Biczó, G.,
Szabó, H.:
Az asszimiláció és az anyanyelv nyelv: a magyarországi romák beilleszkedésének keretdiskurzusa.
In: Együttélés és asszimiláció : Elemzés a magyar-roma etnikai kapcsolatokról és a nyelvhasználat kérdéséről. Szerk.: Biczó Gábor, Roma Szakkollégiumok Egyesület, Debrecen, 7-42, 2024. ISBN: 9786150220772
Biczó, G.:
Együttélés és asszimiláció: elemzés a magyar-roma etnikai kapcsolatokról és a nyelvhasználat kérdéséről.
Roma Szakkollégiumok Egyesület, Hajdúböszörmény, 80 p., 2024.
ISBN: 9786150220772
Lovas Kiss, A.,
Topál, J.,
Köböl, E.:
Kutyák közreműködésével végzett állatasszisztáció a 21. században: a kutya-ember kapcsolat kulturális antropológiai, etológiai és pedagógiai vonatkozásai.
Debreceni Egyetem GYGYK Társadalomtudományi Tanszék; Debreceni Egyetem Antrozoológiai Kutatócsoport, Hajdúböszörmény, 316 p., 2024.
ISBN: 9789634906339
Werunga, D. S.,
Biczó, G.:
Redefining the societal role of women in the Bukusu community of Bungoma county in Western Kenya (1945-2023).
Különleges bánásmód. 10 (Spec.), 145-157, 2024.
Bocsi, V.:
Roma fiatalok média- és IKT használata.
In: Az oktatás időszerű narratívumai : absztraktkötet. Szerk.: Juhász Erika, Gyáni István, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Eger, 34-35, 2024. ISBN: 9786155657153
László, B.,
Lovas Kiss, A.:
Studies on the Human-Animal Relationship.
University of Debrecen Anthrozoology Research Group, Debrecen, 138 p., 2024.
ISBN: 9789634906445
Lovas Kiss, A.,
László, B.:
Tanulmányok az ember és állat kapcsolat értelmezéséhez II..
Debreceni Egyetem, Antrozoológiai Kutatócsoport, Debrecen, 218 p., 2024.
ISBN: 9789634906438
Bocsi, V.,
Csók, C.:
XXIV. Országos Neveléstudományi Konferencia: Absztraktkötet: Oktatás és nevelés a társadalmi jóllét szolgálatában. A nevelés és az oktatás kihívásai a válságok korában.
MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság ; Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar ; Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Nevelés- és Művelődéstudományok Intézete, Debrecen, 530 p., 2024.
ISBN: 9789634906551