EN HU

Szociálpedagógiai Tanszék

Szociálpedagógiai Tanszék
Szociálpedagógiai Tanszék
Feltöltött közlemény:
288
DEA-ban:
227
OA:
27
Publikációs időszak:
1985-2025
2025
1.
Rétháti, C., Gortka-Rákó, E.: A szakiskolai rendszerben megjelenő gyermekvédelmi szakellátásban élő fiatalok tanulmányi eredményessége.
In: Absztraktkötet : Közösségek a tanulás világában : Hungarian Conference on Educational Research HuCER 2025. Szerk.: Márkus Edina, Máté-Szabó Barbara, Debreceni Egyetem, Debrecen, 339-340, 2025. ISBN: 9786155657177
2.
Dan, B., Wagner, A., Árkosi, J.: A szenzoriális színház szerepe az inkluzív nevelésben: gyakorlati tapasztalatok és pedagógiai lehetőségek a Bonitas iskola projektje alapján.
In: IV. Oktatás határhelyzetben konferencia : A sokféleség mint érték : Absztraktkötet. Szerk.: Bordás Andrea, Kelemen Henrietta, Partiumi Keresztény Egyetem, Nagyvárad, 1, 2025.
3.
Harmati, M., Galán, A.: Az internethasználat és az internetes zaklatás alakulása a tanulásban akadályozott gyermekek életében - egy kvalitatív pilot vizsgálat tapasztalatai.
Különleges Bánásmód. 11 (1), 7-18, 2025.
4.
Galán, A.: Digital inequalities among people with disabilities based on a summary of research results.
In: Education in the Family - Family in Education V. : International Conference on Family and Education. Ed.: Erzsébet Rákó, Grzegorz Godawa, Arkadiusz Krasicki, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 16, 2025. ISBN: 9789634907152
5.
Gortka-Rákó, E., Godawa, G., Krasicki, A.: Education in the Family - Family in Education V.: Book of Abstracts.
University of Debrecen Faculty of Education for Children and Special Educational Needs, Hajdúböszörmény, 45 p., 2025. ISBN: 9789634907152
6.
Szecskó, J.: Examining the role of the school counselor in Romanian educational institutions = Az iskolai tanácsadó szerepének vizsgálata a romániai nevelési-oktatási intézményekben.
In: Program és absztraktok : 10. Különleges Bánásmód Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia = Program & Abstracts : 10th International Interdisciplinary Conference About Special Treatment. Szerk.: Mező Katalin, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Debrecen, 255-256, 2025. ISBN: 9789634907077
7.
Gortka-Rákó, E.: Foster care for children with special needs in Hajdú-Bihar county.
In: Education in the Family - Family in Education V. : International Conference on Family and Education. Ed.: Erzsébet Rákó, Grzegorz Godawa, Arkadiusz Krasicki, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 36, 2025. ISBN: 9789634907152
2024
8.
Laki, I., Kocsis, P. C.: A Kisteleki kistérségben élő gyermekek, fiatalok és családjaik helyzetének, igényeinek és szükségleteinek felmérése.
Különleges Bánásmód. 10 (4), 51-67, 2024.
9.
Gortka-Rákó, E.: A szociálpedagógia egysége és sokfélesége: A szociálpedagógia szak 30 éve Hajdúböszörményben.
Apor Vilmos Katolikus Főiskola, Vác, 272 p., 2024.
10.
Balázs-Földi, E.: Digitalizáció az önálló életvitel szolgálatában.
Szociálped. 23, 141-159, 2024.
11.
Tompa, A., Galán, A.: Elterelésben résztvevők szerhasználati szokásai és motivációja kvalitatív vizsgálatok tükrében.
Acta med. sociol. 15 (39), 115-138, 2024.
12.
Szecskó, J.: Kötetlen, szórakoztató programok. Anonim Észak-Alföldi általános iskola.
In: Az iskola-szülő kapcsolattartás gyakorlatai : Intervenciók, programok, gyakorlatok pedagógusoktól pedagógusoknak. Szerk.: Pusztai Gabriella, Ceglédi Tímea, Bacskai Katinka, Pallay Katalin, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD-Hungary), Debrecen, 114-117, 2024, (Oktatáskutatók Könyvtára, ISSN 2064-9312 ; 21) ISBN: 9786156012258
13.
Gortka-Rákó, E., Erdei, I.: Magyarországi helyzetkép az alternatív gondoskodás lehetőségeiről, különös tekintettel a gyermekotthoni, nevelőszülői elhelyezésre.
Különleges Bánásmód. 10 (3), 63-81, 2024.
2023
14.
Pornói, I.: A kisegítő iskola Magyarországon 1920-1950 között.
In: VIII. Különleges Bánásmód Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia Program- és Absztrakt-kötet = 8th International Interdisciplinary Conference about Special Treatment Program and Abstract Volume. Szerk.: Mező Katalin, Mező Ferenc, Debreceni Egyetem, Debrecen, 116-117, 2023. ISBN: 9789634904922
15.
Pornói, I.: Az átnevelés gondolatának aspektusai a XX. század első felében.
In: Interdiszciplináris pedagógia és a korszakváltás bizonytalansága : XIII. Kiss Árpád emlékkonferencia: tartalmi összefoglalók.. Szerk.: Buda, András, Kiss, Endre, Kiss Árppád Archívum Könyvtára, DE Nevellés- és Művelődéstudományi Intézet, Debrecen, 40, 2023. ISBN: 9789634905349
16.
Gortka-Rákó, E., Godawa, G.: Education in the Family- Family in Education III.: Book of Abstracts.
University of Debrecen Faculty of Education for Children and Special Educational Needs, Hajdúböszörmény, 32 p., 2023. ISBN: 9789634905141
17.
Galán, A.: Self-help groups and COVID.
In: Education in the Family-Family in Education III. : Book of Abstracts. Eds.: Erzsébet Rákó, Grzegor Godawa, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 29, 2023. ISBN: 9789634905141
18.
Gortka-Rákó, E.: The process of transforming institutions in Hungarian child protection from 1997 to the present day.
In: Education in the Family-Family in Education III. : Book of Abstracts. Eds.: Erzsébet Rákó, Grzegor Godawa, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 26, 2023. ISBN: 9789634905141
2022
19.
Pornói, I.: "Adalékok a cigányság neveléséhez a XX.század első felében".
In: Kihívás és/vagy esély - a romák integrációja Európában II. = Challenge and/or Chance - the Integration of Romani (Gypsy) People in Europe II. : Absztraktkötet = Book of Abstracts. Szerk.: Biczó Gábor, Tóth Norbert, DEGYGYK Hajdúböszörmény, Hajdúböszörmény, 27, 2022. ISBN: 9789634904762
20.
Kocsis, P. C., Pornói, I.: A hátrányos helyzet aspektusai.
Debreceni Egyetem, Debrecen, 66 p., 2022.
21.
Kocsis, P. C.: A hátrányos helyzet fogalma és területi dimenziói.
In: A hátrányos helyzet aspektusai. Szerk.: Kocsis Péter Csaba, Pornói Imre, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 4-41, 2022.
22.
Pornói, I.: A kisegítő iskolakezdő lépései a XIX-XX. század fordulóján Magyarországon.
In: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség. Szerk.: Steklács, János, Molnár-Kovács, Zsófia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Pécs, 477-477, 2022. ISBN: 9789636260576
23.
Kocsis, P. C.: A romák oktatásának és foglalkoztatásának néhány jellemzője két partimumi településen.
In: A társadalomtudományok harminc éve a Partiumban: A Partiumi Keresztény Egyetemen 2021-ben szervezett jubileumi konferencia kötete. Szerk.: Gál Katalin, Pásztor Rita, Székedi Levente, Kolozsvári Egyetemi Kiadó, Partium Kiadó, Nagyvárad, 103-115, 2022. ISBN: 9786069673331
24.
Pornói, I.: A szociális pedagógia Magyarországon az I. világháborút követően.
In: "Innováció a képzésben és a gyakorlatban" 30 éves a szociálpedagógus képzés nemzetközi konferencia : Absztrakt füzet. Szerk.: Rákó Erzsébet, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar Hajdúböszörmény, Hajdúböszörmény, 26-26, 2022. ISBN: 9789634904700
25.
Gortka-Rákó, E.: Deinstitutionalisation in Hungarian child protection: Policy and practice changes in historical contexts.
J. Child. Edu. Soc. 3 (3), 275-292, 2022.
Folyóirat-mutatók:
Q4 Developmental and Educational Psychology
Q3 Education
DEENK Debreceni Egyetem
© 2012 Debreceni Egyetem