EN HU

Nemes Magdolna

Nemes Magdolna

Teljes publikációs lista

2025
1.
Nemes, M.: Az interkulturális kompetencia fejlesztésének lehetőségei tanulásban akadályozott tanulók körében.
In: Pedagógiai reflexiók korunk néhány kihívására. Szerk.: Karlovitz János Tibor, Sozial und Wirtschafts Forschungsgruppe, Grosspetersdorf, 157-168, 2025. ISBN: 9783903317154
2.
Nemes, M.: Developing intercultural competence of learners with mild intellectual disability = Az interkulturális kompetencia fejlesztésének lehetőségei tanulásban akadályozott tanulók körében.
In: Program és absztraktok : 10. Különleges Bánásmód Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia = Program & Abstracts : 10th International Interdisciplinary Conference About Special Treatment. Szerk.: Mező Katalin, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Debrecen, 182-183, 2025. ISBN: 9789634907077
3.
Nemes, M.: The use of ICT in teaching English to learners with mild intellectual disability.
In: Global and local perspectives of pedagogy : Book of Abstracts / Senka Žižanović, Katarina Bogatić, Sanja Simel Pranjić i Mia Filipov, Filozofski fakultet u Osijeku, Osijek, 158, 2025. ISBN: 9789533142715
4.
Nemes, M.: The Use of ICT Tools in Teaching English to Learners with Mild Intellectual Disability.
In: Education in the Family - Family in Education V. : International Conference on Family and Education. Ed.: Erzsébet Rákó, Grzegorz Godawa, Arkadiusz Krasicki, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 27, 2025. ISBN: 9789634907152
2024
5.
Nemes, M.: A diszlexiás diákokat oktató pedagógusok módszertani eszközkészlete az idegen nyelvi órákon.
In: A tanító-, óvó- és a csecsemő- és kisgyermeknevelő képzés aktuális kérdései Magyarországon és a Kárpátmedencében II. nemzetközi tudományos konferencia : Absztraktkötet. Szerk.: Márkus Éva, Pálfalvi Judit, Svraka Bernadett, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest, 16, 2024. ISBN: 9789634897538
6.
Nemes, M.: A diszlexiás tanulók nyelvoktatásának kérdései a pedagógusok szemszögéből.
Gyermeknevelés. 12 (3), 121-141, 2024.
7.
Nemes, M.: A tanulásban akadályozott tanulók idegennyelv-oktatásának tapasztalatai.
In: XXIV. Országos Neveléstudományi Konferencia : Absztraktkötet : Oktatás és nevelés a társadalmi jóllét szolgálatában. A nevelés és az oktatás kihívásai a válságok korában. Szerk.: Bocsi Veronika, Csók Cintia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság ; Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar ; Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Nevelés- és Művelődéstudományok Intézete, Debrecen, 375, 2024. ISBN: 9789634906551
8.
Nemes, M.: Egy sikeres uniós program Hajdúböszörményben.
Hajdúsági tükör. 4, 8-11, 2024.
9.
Nemes, M.: Innovative Methods of Teaching Languages to Learners with s Specific Learning Difficulty.
In: Absztraktkötet : IX. "Különleges Bánásmód" Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia = Abstract Volume : 9th 'Special Treatment' International Interdisciplinary Conference. Szerk.: Mező Katalin, Mező Ferenc, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Debrecen, 134-135, 2024. ISBN: 9789634906155
10.
Nemes, M.: Issues of Teaching Foreign Languages to Students with SEN.
In: IX. International Interdisciplinary Conference = IX. Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia : Program and Abstracts = Program és absztraktok. Szerk.: Mező Ferenc, Mező Katalin, K+F Stúdió Kft., Debrecen, 283, 2024. ISBN: 9786158251105
11.
Nemes, M.: Language Learners with Dyslexia in the Hungarian Education System.
In: Kreativitás : Elmélet és gyakorlat. Szerk.: Mező Katalin, Mező Ferenc, K+F Stúdió Kft., Debrecen, 123, 2024. ISBN: 9786158251112
12.
Nemes, M., Pető, I.: Sensory integration therapies: A case study in an eastern Hungarian county.
In: Cha(lle)nging Childhoods: Reimagine Childhood in Uncertainty and Inequality : Abstract Book. Eds.: Mehmet Toran, Mine Göl-Güven, Istanbul Kültür University Press, Istanbul, 115-116, 2024. ISBN: 9786258180404
13.
Nemes, M.: Some Aspects of Teaching Languages to Learners with a Specific Learning Difficulty.
In: Education in the Family - Family in Education IV. International Conference on Family and Education : Book of Absracts, University of Debrecen Faculty of Education for Children and Special Educational Needs, Debrecen, 15, 2024. ISBN: 9789634906223
14.
Nemes, M.: Teaching a second language to learners with mild intellectual disabilities: a Hungarian case study.
Front. Educ. 9, 1-11, 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Education
15.
Nemes, M.: The Issues of Teaching English to Learners with Specific Learning Disabilities - from the Teachers' Perspectives.
In: Academic Programme / org. by. Anita Auer, Rory Critten, Céline Magada, Denis Renevey, Matthew Scully, Jennifer Thorburn, Nell Wasserstrom, Christiania Whitehead, The European Society for the Study of English, Lausanne, 137, 2024.
2023
16.
Nemes, M.: A case study of teaching English in kindergartens since 1989: a North-East Hungarian city.
Különleges bánásmód. 9 (4), 127-137, 2023.
17.
Nemes, M.: A komplex tanulási zavarokkal rendelkező tanulók nyelvoktatásának kérdései a pedagógusok szemszögéből.
In: A tanító-, óvó- és a csecsemő- és kisgyermeknevelő képzés aktuális kérdései Magyarországon és a Kárpát-medencében nemzetközi tudományos konferencia : Absztraktfüzet. Szerk.: Márkus Éva, Gombos Norbert, Szabó Leila, Svraka Bernadett, Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar, Budapest, 90-92, 2023. ISBN: 9789634896340
18.
Nemes, M.: A korai angolnyelv-tanulás megjelenése a magyar óvodákban.
In: Tanulmányok a szocializmus pedagógiai gyakorlatáról. Szerk.: Pálfi Sándor, Vargáné Nagy Anikó, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 153-174, 2023. ISBN: 9789634904786
19.
Nemes, M., Bernáth, A.: Angol mesék óvodásoknak. Módszertani kézikönyv az angol nyelvű óvodai tevékenységekhez.
Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 113 p., 2023. ISBN: 9789636150393
20.
Nemes, M., Tahirák, E.: A nyelvi és a pragmatikai tudatosság vizsgálata alsó tagozatos tanulásban akadályozott tanulók körében.
OxIPO. 4, 49-68, 2023.
21.
Nemes, M., Jeszták, E.: A tanulásban akadályozott tanulók idegennyelv-oktatásának kérdései.
Módszert. Közl. 63 (3), 65-89, 2023.
22.
Nemes, M.: Dyslexia and language teaching - from the teachers' perspective.
In: Education in the Family-Family in Education III. : Book of Abstracts. Eds.: Erzsébet Rákó, Grzegor Godawa, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar, Hajdúböszörmény, 20, 2023. ISBN: 9789634905141
23.
Nemes, M.: Dyslexic Learners and Language Exams in Hungary.
In: Kreativitás : Elmélet és Gyakorlat (2023). Szerk.: Mező Katalin, Mező Ferenc, K+F Stúdió Kft, Debrecen, 75, 2023. ISBN: 9786158170765
24.
Nemes, M.: Interrelations Between Politics and Education: Teaching English in Hungarian Kindergartens Since 1989.
J. Perspect. Econ. Pol. Soc. Integr. 29 (1), 61-86, 2023.
25.
Nemes, M., Antal, V.: Szülői attitűdök vizsgálata a korai idegennyelv-tanulásra és az óvodai játékos idegen nyelvi foglalkozásra vonatkozóan.
Danubius Noster. 10 (3), 17-45, 2023.
DEENK Debreceni Egyetem
© 2012 Debreceni Egyetem