EN HU

Kovács Zoltán

Kovács Zoltán
Név: Kovács Zoltán
További profilok: MTMT

Teljes publikációs lista

2023
1.
Kondé, Z., Kovács, Z., Herendiné Kónya, E.: A kognitív terhelés hatása váratlan helyzetben hozott értékelő döntésekre.
In: Találkozás a változásban : változások a találkozásban : A Magyar Pszichológiai Társaság XXX. Országos Tudományos Nagygyűlése : Kivonatkötet. Szerk.: D. Horváth Vanessza, Magyar Pszichológiai Társaság, Budapest, 244-245, 2023. ISBN: 9786158234603
2.
Kovács, Z., Báró, E., Lócska, O., Herendiné Kónya, E.: Incorporating Problem-Posing into Sixth-Grade Mathematics Classes.
Educ. Sci. 13 (2), 1-22, (cikkazonosító: 151), 2023.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Computer Science (miscellaneous)
Q2 Developmental and Educational Psychology
Q2 Computer Science Applications
Q2 Education
Q2 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation
Q2 Public Administration
3.
Kondé, Z., Kovács, Z., Herendiné Kónya, E.: Modeling teachers' reactions to unexpectedness.
Learn Instr. 86, 1-10, (cikkazonosító: 101784), 2023.
Folyóirat-mutatók:
D1 Developmental and Educational Psychology
D1 Education
2022
4.
Herendiné Kónya, E., Kovács, Z.: Management of Problem Solving in a Classroom Context.
Center for Educational Policy Studies Journal. 12 (1), 81-101, 2022.
Folyóirat-mutatók:
Q3 Education
5.
Fitriana, L. D., Ekawati, R., Kovács, Z.: Perspectives on the problem-posing activity by prospective teachers: a cross-national study.
J. Math. Educ. 13 (1), 149-172, 2022.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Mathematics (miscellaneous)
Q2 Education
6.
Kovács, Z.: The tradition of problem-posing in Hungarian mathematics teaching.
Teach. math. comput. sci. 20 (2), 233-254, 2022.
2019
7.
Ambrus, G., Kovács, Z., Szitányi, J., Csíkos, C., Herendiné Kónya, E.: A Cross-sectional Analysis of Students' Answers to a Realistic Word Problem from Grade 2 to 10.
Int Elect J Math Ed. 14, 513-521, 2019.
8.
Herendiné Kónya, E., Kovács, Z.: Do the calculators support inductive reasoning?.
Electr. J. Math. Tecn. 13 (2), 181-189, 2019.
9.
Kovács, Z., Herendiné Kónya, E.: How do novices and experts approach an open problem?.
In: Towards new perspectives on mathematics education. Eds.: Zdenka Kolar-Begović Ružica Kolar-Šuper Ljerka Jukić Matić, Element, Osijek, 245-260, 2019. ISBN: 9789531975179
2018
10.
Vincze, C., Kovács, Z., Csorvássy, Z. F.: On the generalization of Erdős-Vincze's theorem about the approximation of regular triangles by polyellipses in the plane.
Ann. Math. Inform. 49, 181-197, 2018.
Folyóirat-mutatók:
Q3 Computer Science (miscellaneous)
Q4 Mathematics (miscellaneous)
1992
11.
Kovács, Z., Tamássy, L.: Yano-ledger connection and induced connection on vector bundles.
Acta Math. Hung. 59 (3-4), 405-421, 1992.
DEENK Debreceni Egyetem
© 2012 Debreceni Egyetem