EN HU

Tódor Imre

Tódor Imre

Publication list

2024
1.
Kovács, K., Bíró, É., Tódor, I.: A munka melletti elkötelezettség háttértényezőinek vizsgálata közép-kelet-európai oktatók körében.
In: Oktatók a Kárpát-medencei felsőoktatásban : Munkajellemzők, jóllét és eredményesség. Szerk.: Kovács Klára; Pallay Katalin, Center for Higher Education Research and Development : University of Debrecen, Debrecen, 132-150, 2024.
2.
Kovács, K., Dobay, B., Halasi, S., Pinczés, T., Tódor, I.: Demands, resources and institutional factors in the work of academic staff in Central and Eastern Europe: results of a qualitative research among university teachers in five countries.
Front. Educ. 8, 1-13, (article identifier: 1326515), 2024.
Journal metrics:
Q2 Education (2023)
3.
Pallay, K., Buda, A., Berei, E. B., Demeter-Karászi, Z., Herczegh, J., Hideg, G., Hrabéczy, A., Kocsis, Z., Márkus, E., Pusztai, G., Miklósi, M., Tódor, I., Kovács, K.: Felsőoktatók a Kárpát-medencében.
CHERD-H, Debrecen, 120 p., 2024. ISBN: 9786156012241
2023
4.
Kovács, K., Dobay, B., Halasi, S., Pinczés, T., Tódor, I.: Munkahelyi kihívások és erőforrások Kárpát-medencei oktatók körében: egy interjús kutatás eredményei.
Neveléstudomány. 11 (4), 45-63, 2023.
2020
5.
Tódor, I.: A racionális döntéselméletek és az iskolai pályafutás.
In: Nevelésszociológia: Elméletek, közösségek, kontextusok. Szerk.: Pusztai Gabriella, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 55-75, 2020, (Pallas Debrecina, ISSN 1587-7191 ; 20) ISBN: 9789633188835
2019
6.
Tódor, I.: Középiskolások eredményessége: Pilot-kutatás Hargita megyében.
Educatio. 28 (1), 166-173, 2019.
Journal metrics:
Q4 Education
Q4 Public Health, Environmental and Occupational Health
7.
Tódor, I.: Tanárképzés a Bécsi Egyetemen.
In: Kutassunk együtt! Szerk.: Kósa István, Tódor Imre, Presa Universitara Clujeana, Kolozsvár, 125-135, 2019.
2018
8.
Tódor, I.: A felekezeti és a nem felekezeti középiskolát választó tanulók jellemzőinek vizsgálata Hargita megyében.
In: A reformáció öröksége : Egyháztörténeti tanulmányok. Szerk.: Kolumbán Vilmos József, Kolozsvári Protestáns Teológiai Intézet, Kolozsvár, 616-629, 2018, (Erdélyi Református Egyháztörténeti Füzetek ; 24.) ISBN: 9786069349885
9.
Tódor, I.: A középiskolás tanulók iskolai eredményességvizsgálata szektorközi összehasonlításban Hargita megyében.
In: Diszciplínák találkozása : nyelvek és kultúrák érintkezése. Szerk.: Bodó Barna, Szoták Szilvia, Külgazdasági és Külügyminisztérium, Budapest, 131-153, 2018, (Határhelyzetek, ISSN 2064-3918 ; 11) ISBN: 9786155389726
10.
Tódor, I.: A tanulók középiskola-választási döntésmechanizmusai az értékváltozás elmélete alapján Hargita megyében.
PedActa. 8 (2), 17-28, 2018.
2017
11.
Tódor, I.: A középiskola-választási döntés mechanizmusai a felekezeti intézményekbe jelentkezők körében.
In: Fiatal tudomány - tudományunk fiataljai a Kárpát-medencében. Szerk.: Bodó Barna, Szoták Szilvia, Külgazdasági és Külügyminisztérium, Budapest, 417-438, 2017, (Határhelyzetek, ISSN 2064-3918 ; 9) ISBN: 9786155389610
12.
Tódor, I.: A Z generáció a poszt-PC korszakában: Egy csíkszeredai gimnázium tanulói médiahasználatának vizsgálatáról.
In: Internet az iskolában, internet a családban. A média hatása a gyermekekre és fiatalokra. Szerk.: Biró A. Zoltán, Bodó Julianna, Státus Kiadó, Csíkszereda, 64-74, 2017. ISBN: 9786066610766
13.
Tódor, I.: Egy felekezeti iskola tanárai körében végzett felmérés és a nemzetközi mérések tanúságai.
In: A felekezeti oktatás új negyedszázada: Tanulmányok Pusztai Gabriella tiszteletére. Szerk.: Bacskai Katinka, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 158-176, 2017, (Oktatáskutatás a 21. században, ISSN 2559-8864 ; 3) ISBN: 9789633186442
14.
Tódor, I.: Protestáns középiskolák Székelyföldön.
Hung. Educ. Res. J. 7 (2), 95-104, 2017.
2016
15.
Tódor, I.: Románia és Németország (Hessen és Sachsen-Anhalt) filozófia tanterveinek vizsgálata.
In: A pedagógusképzés XXI. századi perspektívái. Szerk.: Péntek Imre, Szállassy Noémi, Zsoldos Marchis Juliánna, Babes-Bolyai Tudományegyetem Pedagógia és Alkalmazott Didaktika Intézete és a DOCEO Egyesület, Kolozsvár, 49-62, 2016. ISBN: 9789730230765
2015
16.
Tódor, I.: Paradigma(váltás) a tanórai (média)kommunikációban.
In: Kihívások és megoldások. A média hatása a gyermekekre és fiatalokra. Szerk.: Biró A. Zoltán, Gergely Orsolya, Státus Kiadó, Csíkszereda, 150-157, 2015. ISBN: 9786066610339
2014
17.
Tódor, I.: Ahol félelem és bizalmatlanság van, ott nincs minőség! Az oktatás minőségének (belső) biztosításáról.
In: Minőség és versenyképes tudás. Szerk.: Demény Piroska, Fóris-Ferenczi Rita, Babes-Bolyai Tudományegyetem Pedagógia és Alkalmazott Didaktika Intézet, Kolozsvár, 438-444, 2014. ISBN: 9789730163414
2013
18.
Tódor, I.: Egyetem - az igazság fóruma?.
In: Tudás és tanulás. Szerk.: Fóris-Ferenczi Rita, Ozsváth Judit, Marchis Iuliana, Doceo Egyesület, Kolozsvár, 290-292, 2013. ISBN: 9789730147360
DEENK University of Debrecen
© 2012 University of Debrecen