Bihari, G.:
A kommunikáció szerepe matematika órán - a diákok aktív tanulásának elősegítése = The Role of Communication in Mathematics Lessons - To Promote Students' Active Learning.
In: 2025 MIDK Matematika és Informatika Didaktikai Kutatások : absztraktkötet. Szerk.: Lócska Orsolya Dóra; Kónya Eszter, Debreceni Egyetem Matematika- és Számítástudományok Doktori Iskola, Debrecen, 20, 2025. ISBN: 9789634907039
Blahota, I.,
Nagy, D.:
Approximation by matrix transform means with respect to the Walsh system in Lebesgue spaces.
Publ. Math. Debr. "Accepted by Publisher", 1-15, 2025.
Blahota, I.,
Nagy, D.:
Convergence of matrix transform means with respect to Vilenkin systems.
Miskolc Math. Notes. "Accepted by Publisher", 1-13, 2025.
Sipos, D.,
Kocsis, I.:
A complex methodology for the development of mathematical modeling skills in engineering education.
Int. rev. appl. sci. eng. 15 (3), 397-412, 2024.
Tripo, J.,
Kovács, T. Z.:
A humán erőforrás digitális felkészültségét befolyásoló tényezők az Európai Unió tagállamaiban.
Danubius Noster. 12 (2), 123-137, 2024.
Papp, G.:
A kutatásban alkalmazott e-teszt jóságmutatóinak vizsgálata.
In: Matematika és Informatika Didaktikai Kutatások 2024 : absztraktkötet. Szerk.: Lócska Orsolya Dóra; Kónya Eszter, Debreceni Egyetem Matematika- és Számítástudományok Doktori Iskola, Debrecen, 48, 2024. ISBN: 9789634905721
Fazekas, I.,
Fazekas, B.,
Suja, M. O.:
A limit theorem for runs containing two types of contaminations.
Period. Math. Hung. [Epub ahead of print], 1-16, 2024.
Boros, Z.,
Menzer, R.:
An alternative equation for generalized polynomials involving measure and category constraints.
Acta Math. Hung. [Accepted by publisher], 1-18, 2024.
Kiss, M.,
Herendiné Kónya, E.:
Analysis of metacognitive activities in pre-service teachers' lessons: case study.
In: Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13). Eds.: Drijvers P.; Csapodi C.; Palmér H.; Gosztonyi K.; Kónya E, Alfréd Rényi Institute of Mathematics, Budapest, 3602-3603, 2024. ISBN: 9789637031045
Blahota, I.,
Nagy, D.:
Approximation by a special de la Vallée Poussin type matrix transform mean of Vilenkin-Fourier series.
Anal. Math. 50 (3), 939-957, 2024.
Blahota, I.,
Nagy, D.:
Convergence of matrix transform means with respect to the Walsh-Kaczmarz system.
J. Appl. Anal. [Epub ahead of print], 1-13, 2024.
Figula, Á.,
Kása, E.:
Der Unterricht der Analysis in Ungarn in der Sekundarschule und an der Universität im 20. Jahrhundert und heutzutage.
In: Mathematikdidaktische Impulse aus Vergangenheit und Gegenwart / G. Ambrus, J. Sjuts, É. Vásárhelyi, WTM Verlag für wissenscaftliche Texte und Medien, Münster, 159-180, 2024, (Mathematiklernen und -lehren in UngarnISSN ; 6) ISBN: 9783959873277
Al-Janabi, S. A. A.,
Figula, Á.:
Geodesic vectors and flat totally geodesic subalgebras of six-dimensional filiform metric Lie algebras.
J. Geom. 115 (1), 1-39, (article identifier: 5), 2024.
Fazekas, I.,
Fazekas, B.,
Suja, M. O.:
Limit theorems for runs containing two types of contaminations.
Period. Math. Hung. [Accepted by publisher] (-), 1-25, 2024.
Grünwald, R.,
Páles, Z.:
Local and global Hölder- and Minkowski-type inequalities for nonsymmetric generalized Bajraktarević means.
J. Math. Anal. Appl. 535 (2), 1-22, (article identifier: 128214), 2024.
Lócska, O.,
Herendiné Kónya, E.:
Matematika és Informatika Didaktikai Kutatások 2024: absztraktkötet.
Debreceni Egyetem Matematika- és Számítástudományok Doktori Iskola, Debrecen, 68 p., 2024.
ISBN: 9789634905721
Sipos, D.,
Kocsis, I.:
On a method for measuring the effectiveness of mathematics teaching using delayed testing in technical contexts in engineering education.
Ann. Math. Inform. [Epub ahead of print], 1-16, 2024.