The library will operate on a duty schedule between 22 December 2025 and 4 January 2026. During this period, it will be possible to upload publications, but all other services will be suspended.
Thank you for your understanding.
Doctoral School of Mathematical and Computational Sciences
Bihari, G.:
A kommunikáció szerepe matematika órán - a diákok aktív tanulásának elősegítése = The Role of Communication in Mathematics Lessons - To Promote Students' Active Learning.
In: 2025 MIDK Matematika és Informatika Didaktikai Kutatások : absztraktkötet. Szerk.: Lócska Orsolya Dóra; Kónya Eszter, Debreceni Egyetem Matematika- és Számítástudományok Doktori Iskola, Debrecen, 20, 2025. ISBN: 9789634907039
Blahota, I.,
Nagy, D.:
Approximation by matrix transform means with respect to the Walsh system in Lebesgue spaces.
Publ. Math. Debr. "Accepted by Publisher", 1-15, 2025.
Blahota, I.,
Nagy, D.:
Convergence of matrix transform means with respect to Vilenkin systems.
Miskolc Math. Notes. "Accepted by Publisher", 1-13, 2025.
Beregi-Kovács, M.,
Harangi, B.,
Hajdu, A.,
Gát, G.:
Generation of Synthetic Non-Homogeneous Fog by Discretized Radiative Transfer Equation.
J. Imaging. 11 (6), 1-22, (article identifier: 196), 2025.
Bessenyei, D. K.:
Teacher guidelines during group work.
In: Proceedings of the Fourteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14) / M. Bosch; G. Bolondi; S. Carreira; C. Spagnolo; M. Gaidoschik (szerk.), Free University of Bozen-Bolzano, Bozen, hal-05226617 8, 2025.
Figula, Á.,
Kása, E.:
The application of cooperative group work and APOS Theory in topic of logarithms.
Ann. Math. Inform. [Epub ahead of print], 2025.
Bessenyei, M.,
Tóth, N.:
The Coincidence Set of Generalized Lines and Generalized Monotone Functions.
Results Math. 80 (3), 1-9, (article identifier: 65), 2025.
Sipos, D.,
Kocsis, I.:
A complex methodology for the development of mathematical modeling skills in engineering education.
Int. rev. appl. sci. eng. 15 (3), 397-412, 2024.
Tripo, J.,
Kovács, T. Z.:
A humán erőforrás digitális felkészültségét befolyásoló tényezők az Európai Unió tagállamaiban.
Danubius Noster. 12 (2), 123-137, 2024.
Papp, G.:
A kutatásban alkalmazott e-teszt jóságmutatóinak vizsgálata.
In: Matematika és Informatika Didaktikai Kutatások 2024 : absztraktkötet. Szerk.: Lócska Orsolya Dóra; Kónya Eszter, Debreceni Egyetem Matematika- és Számítástudományok Doktori Iskola, Debrecen, 48, 2024. ISBN: 9789634905721
Fazekas, I.,
Fazekas, B.,
Suja, M. O.:
A limit theorem for runs containing two types of contaminations.
Period. Math. Hung. [Epub ahead of print], 1-16, 2024.
Boros, Z.,
Menzer, R.:
An alternative equation for generalized polynomials involving measure and category constraints.
Acta Math. Hung. 175 (2), 376-394, 2024.
Kiss, M.,
Herendiné Kónya, E.:
Analysis of metacognitive activities in pre-service teachers' lessons: case study.
In: Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13). Eds.: Drijvers P.; Csapodi C.; Palmér H.; Gosztonyi K.; Kónya E, Alfréd Rényi Institute of Mathematics, Budapest, 3602-3603, 2024. ISBN: 9789637031045