EN HU

Bíró Eszter

Bíró Eszter

Teljes publikációs lista

2025
1.
Bíró, E., Papp-Bata, Á., Pucsok, J. M., Rátgéber, L., Barna, L., Németh, K., Nagy, B. F., Balogh, L.: Hungarian adaptation of the coach burnout questionnaire.
J. Phys. Education Sport. 25 (2), 403-412, 2025.
Folyóirat-mutatók:
Q3 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation (2024)
Q4 Sports Science (2024)
2.
Bíró, E., Balogh, L.: The Mediating Role of Mental Toughness in the Relationship Between Burnout and Perceived Stress Among Hungarian Coaches.
Sports. 13 (6), 1-18, (cikkazonosító: 174), 2025.
Folyóirat-mutatók:
Q1 Orthopedics and Sports Medicine (2024)
Q1 Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation (2024)
2024
3.
Sántha, G., Reinhardt, V. E., Áfra, G., Bíró, E., Tollár, J.: Effects of 2 consecutive badminton matches on motor and cognitive abilities among adult elite badminton players: An observational study.
Medicine (Abingdon). 103 (52), 1-8, (cikkazonosító: 40947), 2024.
Folyóirat-mutatók:
Q4 Medicine (miscellaneous)
2023
4.
Barna, L., Pucsok, J. M., Rátgéber, L., Németh, K., Bíró, E., Balogh, L.: The Effect of Ten-week Ballroom Dance Therapy on Cognitive Abilities, Balance, and Perceived Stress Among Individuals over-60s.
Revista de Psicología del Deporte (Journal of Sport Psychology) 32 (2), 297-304, 2023.
Folyóirat-mutatók:
Q4 Applied Psychology
Q4 Sports Science
2022
5.
Torma, E. P., Bíró, E., Makra, G., Balogh, L.: A mentális keménység és a büntetődobás kapcsolata, elit utánpótlás korú kosárlabdázók körében.
Stadium. 5 (1), 15-28, 2022.
2021
6.
Pucsok, J. M., Balogh, L., Ráthonyi, G. G., Varga, K., Bíró, E., Perényi, G., Lenténé Puskás, A.: Egyetemi testnevelés és sport hatása a hallgatók fittségi állapotára.
Stadium Hung. J. Sport Sci. 3 (2), 1-10, 2021.
7.
Bíró, E., Balogh, L.: Officials decision-making process in open skill sports, a systematic review.
Stadium. 3 (2), 1-10, 2021.
8.
Bíró, E., Balogh, L.: The frequency of use of EEG and neurofeedback in sport, systematic review.
Stadium. 4 (2), 1-19, 2021.
DEENK Debreceni Egyetem
© 2012 Debreceni Egyetem