EN HU

Hörich Balázs István

Hörich Balázs István

Teljes publikációs lista

2022
1.
Váradi, J., Bíró, I. F., Hörich, B. I., Szalai, T.: Az általános iskolai tanulók kulturális fogyasztására ható tényezők vizsgálata.
Neveléstudomány. 1, 122-134, 2022.
2020
2.
Bazsalya, B., Hörich, B. I.: A kvalitatív adatgyűjtés eredményei.
In: Az első világháborút lezáró békeszerződések mai megítélése Magyarországi középiskolákban. Szerk.: Ablonczy Balázs, Bali János, Ress Boglárka, Nemzetstratégiai Kutatóintézet, Budapest, 91-161, 2020. ISBN: 9786155639289
3.
Bazsalya, B., Hörich, B. I.: A kvantitatív adatgyűjtés eredményei.
In: Az első világháborút lezáró békeszerződések mai megítélése Magyarországi középiskolákban. Szerk.: Ablonczy Balázs, Bali János, Ress Boglárka, Nemzetstratégiai Kutatóintézet, Budapest, 30-90, 2020. ISBN: 9786155639289
4.
Bíró, I. F., Hörich, B. I., Szalai, T.: Általános iskolai tanulók kulturális fogyasztása a társadalmi státusz függvényében.
In: Művészeti körkép. Kutatás a művészeti nevelés helyzetéről és lehetőségeiről a tanórai és tanórán kívüli művészeti tevékenységről és rendezvényekről. Szerk.: Váradi Judit, Magyar Művészeti Akadémia Művészetelméleti és Módszertani Kutatóintézet, Budapest, 107-125, 2020. ISBN: 9786156192158
5.
Váradi, J., Hörich, B. I., Márkus, E.: Az extrakurrikuláris művészeti tevékenységek és rendezvények lehetősége: A kutatás mintája és módszere.
In: Művészeti körkép : kutatás a művészeti nevelés helyzetéről és a lehetőségeiről, a tanórai és tanórán kívüli művészeti tevékenységről és rendezvényekről. Szerk.: Váradi Judit, Magyar Művészeti Akadémia Művészetelméleti és Módszertani Kutatóintézet, Budapest, 13-18, 2020. ISBN: 9786156192158
6.
Bazsalya, B., Hörich, B. I.: Iskolák közötti egyenlőtlenségek alakulása 2010 után.
Educatio. 29 (3), 425-448, 2020.
7.
Bíró, I. F., Hörich, B. I., Szalai, T., Váradi, J.: The social dimensions of music education.
Studia UBB Musica. 65 (2), 37-50, 2020.
2019
8.
Kalocsai, J., Hörich, B. I.: A tehetséggondozás humán és eszközerőforrásai.
Új Nemzedék Központ, Budapest, 212 p., 2019. ISBN: 9786158090032
9.
Hörich, B. I.: Tanulási utak a társadalmi háttér függvényében.
Educatio. 28 (4), 659-682, 2019.
10.
Bazsalya, B., Hörich, B. I.: Tapasztalatok a lokális iskolarendszer működéséről három település példáján keresztül.
In: Neveléstudomány - horizontok és dialógusok : Absztraktkötet. Szerk.: Varga Aranka, Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság ; PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Pécs, 103-104, 2019. ISBN: 9789634294733
11.
Hörich, B. I.: Társadalmi környezet és reziliencia.
In: Neveléstudomány - horizontok és dialógusok : Absztraktkötet. Szerk.: Varga Aranka, Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság ; PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Pécs, 283-284, 2019. ISBN: 9789634294733
12.
Hörich, B. I.: Társadalmi környezet és reziliencia.
In: Prevenció, intervenció és kompenzáció - Korszerű neveléstudományi módszerekkel a korai iskolaelhagyás ellen. Absztraktkötet, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 158, 2019. ISBN: 9786155657078
13.
Kalocsai, J., Hörich, B. I.: Tehetséggondozási nehézségek a közoktatásban.
In: Prevenció, intervenció és kompenzáció - Korszerű neveléstudományi módszerekkel a korai iskolaelhagyás ellen. Absztraktkötet, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 164, 2019. ISBN: 9786155657078
2018
14.
Héjja, B. E., Bíró, I. F., Hörich, B. I., Szalai, T., Váradi, J.: Az általános iskolai ének-zeneoktatás társadalmi dimenziói.
In: Oktatás, gazdaság, társadalom : HuCER 2018 : absztraktkötet, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 80, 2018. ISBN: 9786155657047
15.
Hörich, B. I., Bacskai, K.: Az iskolai lemorzsolódás intézményi jellemzői.
Magyar Pedagógia. 118 (2), 133-156, 2018.
16.
Hörich, B. I.: Eszter Berenyi et al. (2015): Failures and Solutions.
Hung. Educ. Res. J. 8 (3), 129-132, 2018.
(Ismertetett mű: Fehérvári Anikó, Tomasz Gábor. -Kudarcok és megoldások. Iskolai hátrányok, lemorzsolódás, problémakezelés /Budapest : Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, 2015. -)
17.
Hörich, B. I.: Mobilitási szándékok és reziliencia.
Educatio. 27 (4), 711-723, 2018.
18.
Hörich, B. I.: Mobilitási szándékok és reziliencia a szakképzésben.
In: Oktatás, gazdaság, társadalom : HuCER 2018 : absztraktkötet, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 87, 2018. ISBN: 9786155657047
2017
19.
Hörich, B. I.: Az iskolai lemorzsolódás intézményi jellemzői.
In: Innováció, kutatás, pedagógusok. HuCER 2017 : Absztrakt kötet, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA), Budapest, 93, 2017. ISBN: 9786155657023
2015
20.
Hörich, B. I.: A tanult szakmában való elhelyezkedés esélyei és tapasztalatai.
In: Tanulási utak - pályautak. Szerk.: Ercsei Kálmán, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest, 55-74, 2015. ISBN: 9789636828608
2014
21.
Hörich, B. I.: Az intézmények és oktatók, mint mobilitási klíma.
In: A mozgás tere : A magyar felsőoktatás és a nemzetközi mobilitási folyamatok / főszerk. Veroszta Zsuzsanna, Balassi Intézet, Budapest, 189-210, 2014. ISBN: 9786155389269
2008
22.
Monostori, K., Hörich, B. I.: Environmental awareness: Attitude or action?.
Rev. Sociol. Hung. Sociol. Assoc. 14 (2), 5-31, 2008.
Folyóirat-mutatók:
Q4 Social Sciences (miscellaneous)
23.
Monostori, K., Hörich, B. I.: Környezettudatosság: attitüd vagy cselekvés?.
Szociol. Szle. 2, 57-86, 2008.
DEENK Debreceni Egyetem
© 2012 Debreceni Egyetem