EN HU

Héjja Bella Emerencia

Héjja Bella Emerencia

Publication list

2024
1.
Váradi, J., Héjja, B. E., Szűcs, T.: A zenei pálya előnyei és hátrányai intézményvezetői szemszögből.
Iskolakultúra. 34 (5), 84-94, 2024.
2023
2.
Váradi, J., Héjja, B. E.: A középfokú zenei oktatás jellemzői, betekintés a zenei szakgimnáziumok adataiba.
Parlando. 65 (4), 1-17, 2023.
2022
3.
Héjja, B. E.: Losonczi Ágnes "A zene életének szociológiája" c. könyvéről (Zeneműkiadó, 1969).
Parlando. 2, 1-5, 2022.
(Reviewed publication: Losonczi Ágnes. -A zene életének szociológiája /Budapest : Zeneműkiadó, 1969)
2020
4.
Héjja, B. E., Lehotka, I., Dragony, G.: Klasszikus kulturális szokások és attitűdök.
In: Művészeti körkép : kutatás a művészeti nevelés helyzetéről és a lehetőségeiről, a tanórai és tanórán kívüli művészeti tevékenységről és rendezvényekről. Szerk.: Váradi Judit, Magyar Művészeti Akadémia Művészetelméleti és Módszertani Kutatóintézet, Budapest, 71-90, 2020. ISBN: 9786156192158
2019
5.
Héjja, B. E., Szalai, T.: Investigating attitudes and musical taste related to music lessons of primary school students in Debrecen.
Hung. Educ. Res. J. 9 (2), 318-331, 2019.
6.
Héjja, B. E., Lehotka, I., Dragony, G.: Művészeti tevékenységek a településtípusok tükrében.
In: 19. Országos Neveléstudományi Konferencia. Szerk.: Varga Aranka, Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Pécs, 65, 2019. ISBN: 9789634294733
2018
7.
Héjja, B. E., Joó, O.: Agnes Engler (2014): Student dimensions- the mature students of higher education. Debrecen:CHERD.
Hung. Educ. Res. J. 8 (2), 141-144, 2018.
(Reviewed publication: Engler Ágnes. -Hallgatói metszetek. A felsőoktatás felnőtt tanulói. /Debrecen : CHERD, 2014)
8.
Héjja, B. E.: Alkoholfogyasztás, dohányzási szokások, valamint tudatállapot-módosító szerek használata zeneművészeti szakgimnazisták között.
PedActa. 8 (2), 51-60, 2018.
9.
Héjja, B. E., Bíró, I. F., Hörich, B. I., Szalai, T., Váradi, J.: Az általános iskolai ének-zeneoktatás társadalmi dimenziói.
In: Oktatás, gazdaság, társadalom : HuCER 2018 : absztraktkötet, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 80, 2018. ISBN: 9786155657047
10.
Héjja, B. E.: A zeneművészeti szakgimnazista tanulók iskolaválasztási motivációi.
Iskolakultúra. 1-2, 104-117, 2018.
11.
Héjja, B. E.: Zeneművészeti szakgimnazisták családi hátterének bemutatása a családszerkezet, testvérek száma, a szülők iskolai végzettsége és a szülők gyermekükkel való kommunikációja mentén.
In: A zenepedagógia múltja, jelene és jövője : tanulmánykötet a felsőfokú zenetanárképzés 50 éves évfordulója alkalmából rendezett konferencia előadásaiból. Szerk.: Váradi Judit, Szűcs Tímea, Debreceni Egyetemi K., Debrecen, 191-204, 2018, (Oktatáskutatás a 21. században, ISSN 2559-8864 ; 7.) ISBN: 9789633187647
2017
12.
Héjja, B. E.: A zenei képzésben eltérő formában részt vevő tanulók családi háttere és énképe.
In: Sokszínű zenepedagógia : tanulmányok a zeneoktatás szerepéről, módszereiről és társadalmi hatásairól. Szerk.: Váradi Judit, Szűcs Tímea, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 56-72, 2017, (Oktatáskutatás a 21. században,ISSN 2559-8864 ; 4.) ISBN: 9789633186756
13.
Héjja, B. E.: Bencze Lászlóné Dr. Mező Judit (1933-2017) életművére emlékezve.
Parlando. 4, 1-30, 2017.
14.
Joó, O., Héjja, B. E.: Gabriella Pusztai (2009): The social capital and school career. [A tarsadalmi toke és az iskolai palyafutas]. Budapest: New Mandate Publishing House. [Uj Mandatum Kiado.].
Hung. Educ. Res. J. 7 (3), 99-102, 2017.
(Reviewed publication: Pusztai Gabriella. -A társadalmi tőke és az iskolai pályafutás /Budapest : Új Mandátum Lap- és Könyvkiadó, 2009)
15.
Szűcs, T., Héjja, B. E.: The Institutional Network and State of Music Education in Hungary.
Hung. Educ. Res. J. 7 (3), 39-54, 2017.
2016
16.
Héjja, B. E.: Az alapfokú és középfokú zeneoktatás helyzete Magyarországon.
Parlando. 2, 1-30, 2016.
2015
17.
Héjja, B. E.: A zenész lelke.
Parlando. 4, 1-6, 2015.
DEENK University of Debrecen
© 2012 University of Debrecen