EN HU

Tar Ildikó

Tar Ildikó

Publication list

2024
1.
Farkas, J., Czellér, M., Lázár, T., Hajdu, Z., Tar, I.: Interkulturális kompetenciák statisztikai vizsgálata az egyetemi szaknyelvoktatásban.
Alk. nyelvész. közl. 16 (1), 186-202, 2024.
2.
Hajdu, Z., Tar, I., Farkas, J.: MemoQ, a CAT tool used in technical translation courses at Debrecen University.
Hum. innov. szle. 15 (2), 38-47, 2024.
2023
3.
Hajdu, Z., Lázár, T., Farkas, J., Tar, I., Czellér, M.: Hogyan járulhatnak hozzá a szaknyelvi kurzusok a munkaerőpiacon elvárt puha készségek fejlesztéséhez?.
Porta Lingua. 2, 159-168, 2023.
4.
Hajdu, Z., Tar, I., Lázár, T., Farkas, J., Czellér, M.: Parallel teaching and evaluation of employability and foreign language competencies in technical language training.
Hum. innov. szle. 14 (1), 108-119, 2023.
5.
Lázár, T., Farkas, J., Tar, I., Czellér, M.: The interrelationships between students' perceptions of foreign language skills and intercultural communicative competences.
J. Lang. Spec. Purpos. 10, 31-48, 2023.
6.
Lázár, T., Farkas, J., Hajdu, Z., Tar, I., Czellér, M., D'Arrigo, P.: The relations between students` intercultural communication competencies and employability.
Cent. Eur. J. Educat. Res. 5 (2), 72-79, 2023.
2022
7.
Farkas, J., Czellér, M., Tar, I.: Aspects of satisfaction with LSP teaching in higher education.
J. Lang. Spec. Purpos. 9, 81-95, 2022.
8.
Hajdu, Z., Tar, I., Lázár, T., Czellér, M., Farkas, J.: Az interkulturális kompetencia szerepe a gazdaságtudományi szakfordítói programban.
Porta Lingua. 2, 145-152, 2022.
2019
9.
Tar, I., Lázár, T.: Teaching intercultural competencies at the University of Debrecen.
In: Professional competencies in language learning and teaching. Ed.: Cecilia Goria, Lea Guetta, Neil Hughes, Sandra Reisenleutner, and Oranna Speicher, Research-publishing.net, [s.l.], 77-88, 2019, (Standalone Collection) ISBN: 9782490057399
2018
10.
Tar, I., Lázár, T.: CAT Tools in Teaching Translation at Debrecen University.
In: Teaching English for Specific Purposes at Universities. Ed.: Jana Jašková, Milan Smutný, Dagmar Šťastná, Brno University of Technology, Brno, 108-120, 2018. ISBN: 9788021457416
2016
11.
Tar, I., Czellér, M.: Multikulturalizmus és mikro-arckifejezések.
In: A megértés lehetőségei: Tanulmányok a kommunikációtudomány (határ)területeiről. Szerk.: Farkas Attila, F. Orosz Sára, Rudnák Ildikó, Szent István Egyetemi Kiadó, Gödöllő, 148-160, 2016. ISBN: 9789632695433
2015
12.
Tar, I.: Az idegennyelv-tanulási stratégiák választásának összefüggései a nyelvtanulási tapasztalattal és a szorongással = Correlations of L2 strategy selection with L2 experience and anxiety.
Psychol. Hung. Caroliensis. 3 (1), 89-104, 2015.
13.
Czellér, M., Tar, I.: Kitekintés a gazdasági szakmai nyelvvizsgák komponensrendszerére.
In: II. Gazdálkodás és Menedzsment Tudományos Konferencia. Szerk.: Ferencz Árpád, Kecskeméti Főiskola Kertészeti Főiskolai Kar, Kecskemét, 724-728, 2015. ISBN: 9786155192340II.
14.
Tar, I., Nagyné Bodnár, K.: L2 tanulási stratégiák fejlesztése a Debreceni Egyetemen.
Porta Lingua. 14, 279-285, 2015.
15.
Tar, I., Hajdu, Z., Domonyi, R.: Multikulturalizmus a 20. és a 21. században.
In: "A vidék él és élni akar" : II. Gazdálkodás és menedzsment tudományos konferencia . Szerk.: Ferencz Árpád, Kecskeméti Főiskola Kertészeti Főiskolai Kar, Kecskemét, 358-362, 2015. ISBN: 9786155192340
2014
16.
Harcsa, I. M., Nábrádi, A., Tar, I.: Hungarian spirits pálinka as a "Hungaricum" I..
Apstract. 8 (2-3), 133-140, 2014.
17.
Wiwczaroski, T. B., Tar, I., Szabados, G.: Managerial Ethics vs. Social Responsibility.
In: Poland, Hungary, the World. Selected Aspects of Contemporary Economy, Culture and Science. Ed.: Klement Budzowski, Magdolna Láczay, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wroclawskiej, Krakow, 127-137, 2014.
2013
18.
Tánczos, J., Tar, I., Wiwczaroski, T. B.: Comparative study of learning skills among students pursuing an education in healthcare.
ESP World. 14 (38), 2013.
19.
Tar, I.: Survey on Learning Skills for Students in the Faculty of Agricultural, Food and Environmental Sciences of Debrecen University.
Porta Lingua. 329-332, 2013.
2012
20.
Tar, I., M. Fritz, J., Juhász, C.: Academic difficulties for Students in the faculty of Agricultural and Food Sciences, Debrecen University.
Anal. Univ. Oradea Fac. Ecotoxicologie, Zootehnie şi Tehnologii de Industrie Alimentară. 17, 251-254, 2012.
21.
Tar, I., Wiwczaroski, T. B.: A SZOKOE XI. Konferenciája a Debreceni Egyetemen.
Mod. Nyelvokt. 18 (1-2), 131-132, 2012.
22.
Tar, I.: Teaching L2 languages for language anxiety sufferers.
Porta Lingua. 307-313, 2012.
23.
Hajdu, Z., Tar, I., Wiwczaroski, T. B.: The role of foreign language skills in company performance.
In: Proceedings of "Challenges and Lessons in Management" International Conference on the Occasion of the 40th Anniversary of the Foundation of the Department of Management and Enterprise. Ed.: Szűcs Edit et al, Debreceni Egyetem, Debrecen, 1-6, 2012. ISBN: 9789634735939
2011
24.
Tar, I., Wiwczaroski, T. B.: Academic Difficulties in ESL Courses at Medical Faculties.
Porta Lingua. 307-314, 2011.
25.
Tar, I., Tánczos, J.: Idegen anyanyelvű hallgatók nyelvi készségeinek felmérése a Debreceni Egyetemen.
In: Az alkalmazott nyelvészet ma: innováció, technológia, tradíció : MANYE XX.: a XX. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus / Boda István Károly, Mónos Katalin (szerk.), Debreceni Egyetem, Debrecen, 217-303, 2011. ISBN: 9786155075094
DEENK University of Debrecen
© 2012 University of Debrecen