EN HU

Kiss Márton

Kiss Márton

Publication list

2024
1.
Kiss, M., Herendiné Kónya, E.: Analysis of metacognitive activities in pre-service teachers' lessons: case study.
In: Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13). Eds.: Drijvers P.; Csapodi C.; Palmér H.; Gosztonyi K.; Kónya E, Alfréd Rényi Institute of Mathematics, Budapest, 3602-3603, 2024. ISBN: 9789637031045
2.
Kiss, M., Herendiné Kónya, E.: Monitoring activities in prospective teachers' mathematics lessons.
Ann. Math. Inform. "Accepted by Publisher" (-), [1-14], 2024.
Journal metrics:
Q4 Computer Science (miscellaneous)
Q4 Mathematics (miscellaneous)
2023
3.
Kiss, M., Ambrus, A.: How students control their work in mathematical problem-solving process.
In: Problem Solving and Problem Posing : Perspectives and Potentials in Research and Practice : Proceedings of the 22th ProMath conference from August 22-24, 2022 in Thessaloniki / eds I. Papadopoulos, N. Patsiala, Aristotle University of Thessaloniki, Thessaloniki, 113-123, 2023. ISBN: 9789602437360
2022
4.
Kiss, M.: Fejlesztőkísérlet matematikaórán egy meggyőződés felülírására.
In: Új kutatások a neveléstudományokban 2021 : A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira. Szerk.: Molnár Gyöngyvér, Tóth Edit, Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet ; Budapest : MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Szeged, 54-72, 2022. ISBN: 9789633068960
5.
Kiss, M., Herendiné Kónya, E.: Written test with oral explanation during the pandemic.
In: Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 12), Feb 2022, Bozen-Bolzano, Italy. Eds.: Jeremy Hodgen; Eirini Geraniou; Giorgio Bolondi; Federica Ferretti, European Society for Research in Mathematics Education (ERME), Bozen, 3835-3842, 2022. ISBN: 9791221025378
2021
6.
Kiss, M., Herendiné Kónya, E.: Do students analyze and evaluate the result of their problem solving activity?.
In: Critical thinking in mathematics: perspectives and challenges. Ed.: Bożena Maj-Tatsis; Konstantinos Tatsis, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, 143-152, 2021. ISBN: 9788379969036
2020
7.
Kiss, M., Herendiné Kónya, E.: Is it possible to develop some elements of metacognition in a Mathematics classroom environment?.
Teach. math. comput. sci. 18 (3), 123-132, 2020.
2018
8.
Kiss, M., Herendiné Kónya, E.: Mi a sorsa egy megtanított ismeretnek?.
In: Használni akartam, nem tündökölni : a 75 éves Ambrus Andrást köszöntik tanítványai, tisztelői. Szerk.: Szentgyörgyiné Szlovák Mária, Prentun TS Kft., Budapest, 163-175, 2018. ISBN: 9786150016368
DEENK University of Debrecen
© 2012 University of Debrecen