EN HU

Szanyi Gyöngyi

Szanyi Gyöngyi

Publication list

Uploaded publications:
28
Publications in DEA:
28
OA:
12
Date range:
2014-2024
2024
1.
Bodzás, S., Szanyi, G.: Geometric analysis and design of circular form tools.
J. Phys. Conf. Ser. 2848 (1), 1-12, (article identifier: 012012), 2024.
2.
Bodzás, S., Szanyi, G.: Geometric and Tooth Contact Analysis of the Areas and Perimeters, on the Archimedean Worm Wheels depending on the Modification of the Axial Module.
Acta Polytech. Hung. 21 (4), 105-125, 2024.
Journal metrics:
Q2 Engineering (miscellaneous) (2023)
Q2 Multidisciplinary (2023)
2022
3.
Bodzás, S., Szanyi, G.: Analysis of plain and face milling technologies.
In: Műszaki tudomány az Észak-kelet-Magyarországi régióban 2022. Szerk.: Páy Gábor, Nyíregyházi Egyetem, Nyíregyháza, 118-125, 2022, (A Nyíregyházi Egyetem sorozata /János István, Minya Károly, 2416-2981 ; 7.) ISBN: 9786156032577
4.
Bodzás, S., Szanyi, G.: Palást és homlokmarási technológiák elemzése.
In: Műszaki tudomány az észak-kelet magyarországi régióban 2022 : konferencia előadások kivonatai. Szerk.: Kocsis Imre, Dezső Gergely, MTA TABT Debreceni Területi Bizottság Titkársága, Nyíregyháza, 31, 2022. ISBN: 9786156032508
5.
Bodzás, S., Szanyi, G.: The Modification Effects of the Sum of Pitch Angles in Case of Bevel Gear Pairs Having Straight Teeth for the TCA.
In: KOD 2021: International Conference on Machine and Industrial Design in Mechanical Engineering. Eds.: Cavic Maja, Mitrovic Radivoje, Rackov Milan, Springer International Publishing Ag, Berlin, 97-109, 2022, (Mechanisms and Machine Science, ISSN 2211-0984 ; 109) ISBN: 9783030884659
2021
6.
Szanyi, G.: Függvénytani ismeretek vs mérnöki kompetenciák.
In: Műszaki Tudomány az Észak-kelet Magyarországi Régióban 2021 : konferencia előadások kivonatai. Szerk.: Kocsis Imre, Szodrai Ferenc, MTA TABT Debreceni Területi Bizottság Titkársága, Debrecen, 56, 2021. ISBN: 9789634903208
7.
Szanyi, G.: Függvény? Vagy mégsem?: 9. osztályos tanulók válaszai.
In: Proceedings of the Conference on Problem-based Learning in Engineering Education : 1th April 2021 / edited by Imre Kocsis, University of Debrecen Faculty of Engineering, Debrecen, 53-60, 2021. ISBN: 9789634903130
2020
8.
Szanyi, G., Varga, A.: Geometriai transzformációk szerepe a függvényfogalom alakításának folyamatában.
Int. J. Eng. Manag. Sci. 5 (2), 324-336, 2020.
9.
Szanyi, G.: Mi a függvény? -középiskolásoknak tartott foglalkozás tapasztalatai.
Int. J. Eng. Manag. Sci. 5 (1), 560-570, 2020.
10.
Herendiné Kónya, E., Szanyi, G.: Report of Meeting Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences: January 24-26, 2020 Sárospatak, Hungary.
Teaching Mathematics and Computer Science 17 (2), 243-271, 2020.
11.
Szanyi, G., Jánvári, Z.: What can we learn from Tamás Varga's work regarding the arithmetic-algebra transition?.
Teach. math. comput. sci. 18 (3), 39-50, 2020.
2019
12.
Szanyi, G.: "On the way" to the function concept: experiences of a teaching experiment.
Teach. math. comput. sci. 17 (1), 17-39, 2019.
13.
Herendiné Kónya, E., Szanyi, G.: Report of Meeting Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences.
Teach. math. comput. sci. 17 (1), 105-129, 2019.
2018
14.
Szanyi, G.: Formation of the function concept through concrete problem situations.
In: Problem Solving in Mathematics Education : Proceedings of the 19th ProMath conference August 30 to September 1, 2017 in Budapest. Eds.: András Ambrus, Éva Vásárhelyi, Haxel kiadó, Budapest, 130-146, 2018.
15.
Szanyi, G., Kézi, C. G.: Matematika alap-, közép- és emelt szinten (Készüljünk a felvételire a "mindennapok" matematikájával).
Debreceni Egyetem, Debrecen, 204 p., 2018. ISBN: 9789634900153
16.
Szanyi, G., Varga, A.: Matematikai alapok a mérnökképzésben: kereslet és kínálat.
In: Proceedings of the Conference on Problem-based Learning in Engineering Education. Ed.: Imre Kocsis, University of Debrecen Faculty of Engineering, Debrecen, 70-77, 2018. ISBN: 9789634900559
17.
Herendiné Kónya, E., Szanyi, G.: Report of Meeting: Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences : January 26-28, 2018 Hajdúszoboszló, Hungary.
Teach. math. comput. sci. 16 (1), 131-153, 2018.
2017
18.
Herendiné Kónya, E., Szanyi, G.: A Classroom Teaching Experiment on the Preparation of the Function Concept.
In: A Life's Time for Mathematics Education and Problem Solving : Festschrift on the Occasion of András Ambrus' 75th Birthday. Ed.: Martin Stein, WTM Verlag, Münster, 210-219, 2017. ISBN: 9783959870634
19.
Szanyi, G.: A függvényfogalom alakítása a középiskolában.
In: Proceedings of the Conference on Problem-based Learning in Engineering Education. Ed.: Imre Kocsis, University of Debrecen Faculty of Engineering, Debrecen, 71-74, 2017. ISBN: 9789634739814
20.
Szanyi, G.: Általános iskolás tanulók és egyetemi hallgatók fogalomképzetei a függvényről = Concept images of primary school students and university students about function.
IJEMS. 2 (2), 114-122, 2017.
21.
Szanyi, G., Varga, A.: Elsőéves mérnökhallgatók középiskolai matematika ismeretének vizsgálata.
In: Proceedings of the Conference on Problem-based Learning in Engineering Education. Ed.: Imre Kocsis, University of Debrecen Faculty of Engineering, Debrecen, 75-82, 2017. ISBN: 9789634739814
2016
22.
Szanyi, G.: The impacts of the introduction of the function concept on students' skills.
Ann. Math. Inform. 46, 277-291, 2016.
Journal metrics:
Q2 Computer Science (miscellaneous)
Q3 Mathematics (miscellaneous)
23.
Szanyi, G.: Word problems for the preparation of the function concept.
In: Inquiry based mathematical education. Ed.: Bozena May-Tatsis, Marta Pytlak, Ewa Swoboda, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, 179-188, 2016. ISBN: 9788379962921
2015
24.
Szanyi, G.: A study of the preparation of the function concept.
In: Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Eds.: Konrad Krainer, Nada Vondrová, Charles University in Prague, Faculty of Education ; ERME, Prague, Czech Republic, 481-487, 2015. ISBN: 9788072908448
25.
Szanyi, G.: A szabályfelismerő és szabálykövető képességek fejlesztése a törtek tanítása során.
Limes. 2, 109-114, 2015.
DEENK University of Debrecen
© 2012 University of Debrecen