EN HU

Nyelvtudományok Doktori Iskola

Nyelvtudományok Doktori Iskola
DE
Nyelvtudományok Doktori Iskola
Feltöltött közlemény:
236
DEA-ban:
236
OA:
86
Publikációs időszak:
1999-2024
2024
1.
Narimanishvili, T.: An Overview of Research Methodologies for Metaphor Identification: A Case Study of the Georgian EFL Essay Corpus.
Argumentum (Debr.). 20, 19-37, 2024.
2.
Szűcs, P.: Hungarian clausal proleptic demonstratives as predicates.
Argumentum (Debr.). 20, 372-388, 2024.
3.
Virovec, V.: The modal analysis of the Hungarian future auxiliary fog "will, be going to".
Journal of Uralic Linguistics. Közlésre elfogadva, 1-33, 2024.
4.
Narimanishvili, T.: The Role of L2 Proficiency in Metaphorical Language Production.
Argumentum (Debr.). 20, 1-18, 2024.
2023
5.
Bugyi-Csibrány, L.: A Székesfehérvári keresztesek javait megerősítő oklevél (1193) filológiai jellemzői.
Argumentum (Debr.). 19, 63-69, 2023.
6.
Bugyi-Csibrány, L.: Bodajk birtok leírása a Székesfehérvári keresztesek oklevelében (1193).
Magy. nyelvjár. 61, 135-141, 2023.
7.
Narimanishvili, T.: Error Analysis in the Argumentative Essays of Georgian Learners of English.
Alk. Nyelvtud. 3 (Klsz.), 108-124, 2023.
8.
Lukács, B.: Hungarian Influence in English Idiom Production.
Argumentum (Debr.). 2023 (19), 32-50, 2023.
9.
Pintye, E.: Kollokationen in schriftlichen Textproduktionen. Eine empirische Untersuchung bei ungarischen DaF-Lernern.
Neofilolog. 61 (1), 188-204, 2023.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Linguistics and Language
Q4 Education
10.
Lukács, B.: The concepts of 'road', 'junction', and 'crossroads' as source domains in Mark Twain's Adventures of Huckleberry Finn.
In: Kereszt/eződések : Válaszutak és metszéspontok a kultúrában és a történelemben. Szerk.: Ajtay-Horváth Magda, Tukacs Tamás, Nyíregyházi Egyetem, Nyíregyháza, 75-88, 2023, (Interdiszciplináris tanulmányok ; 2.) ISBN: 9786156032669
2022
11.
Abdelzaher, E.: A classroom-based study on the effectiveness of lexicographic resources.
LEXI. 9 (2), 139-174, 2022.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Linguistics and Language
12.
Abdelzaher, E.: An Investigation of Corpus Contributions to Lexicographic Challenges over the Past Ten Years.
Lexikos. 32, 162-179, 2022.
Folyóirat-mutatók:
Q2 Linguistics and Language
13.
Pintye, E.: Die Förderung der Kollokationskompetenz in ausgewählten ungarischen DaF-Lehrwerken.
Deutschunterricht für Ungarn. 32, 65-87, 2022.
14.
Lukács, B.: Hungarian Influence in English Figurative Language.
In: XIV. Nemzetközi nyíregyházi doktorandusz és posztdoktori konferencia : Absztraktkötet. Szerk.: Rusinné Fedor Anita, Tóth Dalma, Zakor-Broda Rita, Debreceni Egyetem Egészségügyi Kar, Nyíregyháza, 85, 2022. ISBN: 9789634904755
15.
Lukács, B.: Kognitív mechanizmusokról a számnevet, mennyiséget, és mértéket kifejező angol idiómákban.
In: Számok a nyelvek világában, nyelvek a számok világában. Szerk.: Nagyné Schmelczer Erika, Nyíregyházi Egyetem ; Budapest : Tinta Könyvkiadó, Nyíregyháza, 113-136, 2022, (Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához, ISSN 1419-6603 ; 224.) ISBN: 9789634093206
16.
Pintye, E.: Kollokationen: Übungen zur Entwicklung der Kollokationskompetenz.
Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 101 p., 2022. ISBN: 9789636150099
17.
Pintye, E.: Lexikális és kollokációs kompetencia mérése a német mint idegen nyelvi érettségi vizsgában.
Mod. nyelvokt. 28 (1-2), 51-62, 2022.
18.
Lukács, B.: Metaphorical errors in essays by Hungarian learners of English.
In: Elmélet - módszer - gyakorlat : Tanulmányok a nyelv- és irodalomtudományok köréből. Szerk.: Minya Károly, Sebestyén Zsolt, Tomori Tímea, Nyíregyházi Egyetem Nyelv- és Irodalomtudományi Intézet, Nyíregyháza, Magyarország, 92-105, 2022. ISBN: 9786156032553
19.
Virovec, V.: Mi is az a kellesz?: Egy empirikus kutatás eredményei.
Argumentum (Debr.). 18, 236-259, 2022.
20.
Lukács, B.: Teaching idioms in the cognitive way.
In: Tradíció és innováció ötvözete a Nyíregyházi Egyetemen. Szerk.: János István, Nyíregyházi Egyetem, Nyíregyháza, Magyarország, 257-275, 2022. ISBN: 9786156032515
21.
Hankusz, É.: Történeti helynévvizsgálatok a szatmári térségben.
Helynévtört. tanulm. közlésre elfogadva, 1-15, 2022.
2021
22.
Hodeib, C.: An overview of research methods in speech acts and politeness: The case for triangulation.
Argumentum (Debr.). 17, 108-124, 2021.
23.
Kiss, A.: Code-Switching Habits and Attitudes among Transcarpathian-Hungarian University Students.
Argumentum (Debr.). 17, 42-55, 2021.
24.
Abdelzaher, E.: Cognitive Linguistics and Digital Lexicography.
In: The Routledge Handbook of Cognitive Linguistics / edited by Xu Wen and John R. Taylor, Routledge, New York, 568-584, 2021, (Routledge handbooks in linguistics ) ISBN: 9781138490710
25.
Virovec, V.: Expressing Proximity in Hungarian: The case of most 'now' and éppen 'just'.
Argumentum (Debr.). 17, 16-41, 2021.
DEENK Debreceni Egyetem
© 2012 Debreceni Egyetem