EN HU

Department of German Linguistics

Uploaded publications:
334
Publications in DEA:
263
OA:
44
Date range:
1990-2024
2024
1.
Tóth, M.: A case for metonymic synesthesia: Describing olfactory stimuli in terms of taste adjectives in German.
Rev. Cogn. Linguist. 22 (1), 70-99, 2024.
Journal metrics:
Q3 Developmental and Educational Psychology (2023)
Q1 Linguistics and Language (2023)
2.
Csatár, P.: A metaforikus (újra)keretezés mint fordításelemzési kategória.
Fordítástud. 26 (2), 35-50, 2024.
3.
Haase, Z.: A szöveg mint nyom, a szöveg mint jel(zés): Észrevételek Agatha Christie szövegeinek átdolgozásához.
Officina Textologica. 24, 142-154, 2024.
4.
Csatár, P.: Eszenyi Réka: Humán fordító és gépi fordítás 8 leckében: Változások a 21. századi nyelvi közvetítő szerepében.
Fordítástud. 26 (1), 145-150, 2024.
(Reviewed publication: Eszenyi Réka. -Humán fordító és gépi fordítás 8 leckében. Változások a 21. századi nyelvi közvetítő szerepében /Budapest : : Eötvös Kiadó, 2023. -195 p. -)
5.
Haase, Z.: Eva Neuland: Soziolinguistik der deutschen Sprache. Tübingen: Narr Francke Attempto Verlag, 2023 (= utb 4455).
Jahrb. ung. Ger. 2022, 102-108, 2024.
(Reviewed publication: Eva Neuland. -Soziolinguistik der deutschen Sprache /Tübingen : Narr Francke Attempto, 2023. -398. -)
6.
Csatár, P.: Műhelyriport a MANYE #transpub 2023-2024-es évad rendezvényeiről.
Fordítástud. 26 (2), 85-87, 2024.
7.
Pintye, E., Törökné Molnár, M., Haase, Z.: Online adventi naptár lehetőségei az általános iskolai idegennyelv-oktatásban.
In: Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról. Szerk.: Csapodi Csaba, Gonda Zsuzsa, ELTE, Budapest, 180-187, 2024, (Diszciplínák tanítása - a tanítás diszciplínái, ISSN 2416-2957 ; 11) ISBN: 9789634897415
2023
8.
Csatár, P.: A meseszövés kognitív mintázatai: "Az Úr Jézus Krisztus és a parasztgyerek".
Magy. nyelvjár. 61, 121-134, 2023.
9.
Haase, Z.: A metaforikus anaforák szerepe a szöveg szerveződésében.
Officina Textologica. 23, 149-158, 2023.
10.
László-Sárközi, G.: A (SZENT) CSALÁD metaforái Albrecht Koschorke Die Heilige Familie und ihre Folgen c. könyvében.
In: Utak a nyelvhasználat kutatásában : Absztraktfüzet, ELTE, Budapest, 1-2, 2023.
11.
Csatár, P.: Der Karriere-Weg des Schlagwortes Asyltourismus: Eine Pilotstudie zur persuasiven Macht der Wörter.
In: Sprache der Macht - Macht der Sprache / Hg. Horváth Andrea, Praesens Verlag, Wien, 9-24, 2023, (Arbeiten zur deutschen Philologie ; Sonderband 4) ISBN: 9783706912068
12.
Kertész, A.: Relativism Versus Absolutism in Linguistics.
Found Sci. Epub, 2023.
Journal metrics:
Q2 History and Philosophy of Science
Q2 Multidisciplinary
2022
13.
Pintye, E.: Die Förderung der Kollokationskompetenz in ausgewählten ungarischen DaF-Lehrwerken.
Deutschunterricht für Ungarn. 32, 65-87, 2022.
14.
Csatár, P.: Extended conceptual metaphor theory.
ALing. 69 (2), 263-270, 2022.
(Reviewed publication: Zoltán Kövecses. -Extended conceptual metaphor theory /Cambridge : Cambridge University Press, 2020. -xiii, 196 p.)
Journal metrics:
D1 Cultural Studies
Q1 Linguistics and Language
D1 Literature and Literary Theory
15.
Pintye, E., Csatár, P., Grunda, M., Tóth, M.: Idiomatische Ausdrücke im Deutschen.
Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 132 p., 2022. ISBN: 9789636150563
16.
Pintye, E.: Kollokationen: Übungen zur Entwicklung der Kollokationskompetenz.
Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 101 p., 2022. ISBN: 9789636150099
17.
Pintye, E.: Lexikális és kollokációs kompetencia mérése a német mint idegen nyelvi érettségi vizsgában.
Mod. nyelvokt. 28 (1-2), 51-62, 2022.
18.
Csatár, P., Haase, Z.: Metaforikus anaforák.
In: A szövegkoherencia elméleti és gyakorlati megközelítései. Szerk.: Dobi Edit, Boda István Károly, DE BTK M. Nyelvtudományi Tansz., Debrecen, 138-153, 2022, (Officina textologica, ISSN 1417-4057 ; 22.) ISBN: 9789634904229
19.
Csatár, P., Haase, Z.: Metaphorische Anaphern und ihr Beitrag zur Textkohärenz.
Argumentum (Debr.). 18, 291-305, 2022.
2021
20.
Rada, R., Csatár, P., Péteri, A.: An der Grenze: Perspektiven einer diskurslinguistischen Analyse für den universitären DaF-Unterricht.
Deutsch als Fremdsprache. 58 (2), 96-108, 2021.
Journal metrics:
Q4 Education
Q3 Linguistics and Language
21.
Pintye, E., Törökné Molnár, M.: Deutsch-ungarische Presseschau: Didaktizált német nyelvű szöveggyűjtemény az alap- és tanárszakos képzés számára.
Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 104 p., 2021.
22.
Pintye, E.: Digitális eszközök a német mint idegennyelv-oktatásban: A távoktatás tapasztalatai.
Új Pedagóg. Szle. 71 (09-10), 69-76, 2021.
23.
Haase, Z.: Empfehlung; Vorwort; Vorwort zur zweiten Ausgabe des Lexikons.
In: A Debreceni Cívis Élet Lexikona / Kálnási Árpád, MTA TABT Debreceni Területi Bizottság Titkársága, Debrecen, 24-34, 2021. ISBN: 9789635089550
24.
Törökné Molnár, M.: Konstruálási folyamatok az allegorikus szövegvilágban.
In: Nyelvi rendszer, diskurzus, oktatás: Tanulmányok a 14. Félúton konferenciáról. Szerk.: Hrenek Éva, ELTE BTK Nyelvtudományi Doktori Iskola, Budapest, 8-16, 2021. ISBN: 9789634893189
25.
László-Sárközi, G.: Korpusbasierte Untersuchung der Geschlechtsrestriktion in den deutschen Idiomen die Hosen anhaben und jemandem Hörner aufsetzen.
Werkstatt (Debr.). 16, 1-16, 2021.
DEENK University of Debrecen
© 2012 University of Debrecen